Un asteroid urias, la 6 milioane de kilometri de Terra. Fenomenul a fost transmis LIVE de NASA

asteroid

Un asteroid cu diametrul de 2,7 kilometri s-a apropiat de Terra la o distanta de 5,8 milioane de kilometri, a anuntat NASA. Acesta a fost insotit de un alt corp ceresc, mai mic.

Update 1 iunie, 09:40:

Asteroidul a trecut pe langa Terra, fara sa existe vreun risc de coliziune.

Update 31 mai, 15:50:

NASA anunta ca, in urma noilor observatii astronomice, asteroidul 1998 QE2 este binar, adica are propria sa luna (adica este insotit de un alt asteroid, mai mic).

furnica
VIDEO. Invazia "furnicilor nebune" in SUA. Calculatoarele din sediul NASA ar putea fi distruse
Ce au păţit poliţiştii care l-au lăsat pe Vlad Pascu să conducă drogat

Numai 16% din asteroizii aflati in apropiere Terrei sunt binari. Imaginile obtinute de laboratorul NASA din Pasadena arata ca asteroidul are un diametru de 2,7 kilometri, iar luna lui un diametru de 600 de metri, anunta Marina Brozovic, astronomul care coordoneaza observatiile acestui corp ceresc.

Desi acest asteroid, denumit 1998 QE2, nu prezinta niciun interes pentru oamenii de stiinta care se concentreaza asupra corpurilor ceresti potential amenintatoare pentru Terra, el va fi monitorizat de astronomii care incearca sa descopere secretele acestor vizitatori din spatiu.

"Asteroidul 1998 QE2 reprezinta o tinta de mare interes pentru radiotelescopul Goldstone din California si pentru telescopul Arecibo din Puerto Rico, pentru ca speram sa obtinem imagini de inalta rezolutie, care ar putea sa dezvaluie multe caracteristici ale suprafetei sale", a explicat astronomul Lance Benner, coordonator stiintific al radarului Goldstone, aflat la Jet Propulsion Laboratory, pe care NASA il detine in orasul californian Pasadena.

LIVE VIDEO

Video streaming by Ustream

Fotografiile care vor fi facute cu acest telescop vor permite vizualizarea, succesiva, a unor zone cu diametre de 3,75 metri, de la o distanta de aproape 6 milioane de kilometri.

"De fiecare data cand un asteroid se apropie atat de mult de Terra, el ofera o importanta ocazie stiintifica de a-l studia in detaliu, pentru a-i cunoaste marimea, forma, miscarea de rotatie si caracteristicile suprafetei sale, iar toate aceste lucruri pot sa ne lamureasca in legatura cu originile sale", a adaugat el.

"Vom folosi totodata noile masuratori pentru a reevalua distanta fata de Terra si viteza lui de deplasare, fapt care ne va permite sa amelioram calculelele noastre despre oribita si traiectoria lui, departe, in viitor", a precizat astronomul american.

Asteroidul se va apropia cel mai mult de Terra pe 31 mai, la ora 20.59 GMT, a indicat NASA. Aceasta va fi cea mai apropiata trecere a lui pe langa Terra, pentru cel putin doua secole.

1998 QE2 a fost descoperit pe 19 august 1998, de astronomii din programul de cercetare a asteroizior apropiati de Terra initiat de Massachusetts Institute of Technology (MIT) din apropiere de Socorro, in New Mexico.

Pe 15 februarie, un asteroid cu diametrul de 45 de metri a trecut pe langa Terra fara a provoca distrugeri, trecand la o distanta de 27.000 de kilometri, o distanta mai mica decat orbita anumitor sateliti umani.

In aceeasi zi, un meteorit s-a dezintegrat in atmosfera terestra deasupra Rusiei, ranind aproximativ o mie de persoane.

Monitorizarea asteroizilor reprezinta o prioritate pentru NASA.

Agentia spatiala americana a gasit si repertorizat deja peste 98% dintre asteroizii cei mai mari - diametre de peste 1 kilometru - din proximitatea Terrei.

Astronomii au detectat si catalogat 9.500 corpuri ceresti de toate marimile care trec aproape de Terra, acest numar reprezentand probabil o zecime din numarul lor total.

Citeste si: NASA vrea sa captureze un asteroid. Planul de 100 de milioane de dolari

FOTO Cum a fost surprins Dani Alves la trei zile după ce a ieșit din închisoare
FOTO. Comoara gasita de aceasta arhivista intr-un depozit, dupa mai mult de 40 de ani

O arhivista care lucreaza la Lawrence Berkeley National Laboratory a descoperit, in depozitul institutiei, 20 de mostre care contin praf selenar, aduse de astronautii Buzz Aldrin si Neil Armstrong, in timpul misiunii Apollo 11.

VIDEO. Invazia

Autoritatile din sudul Statelor Unite sunt ingrijorate de o invazie nemaintalnita a unor furnici agresive, care distrug tot ce le iese in cale.

Tornada din Oklahoma, vazuta din spatiu.
Tornada din Oklahoma, vazuta din spatiu. "A fost mai puternica decat o bomba atomica"

NASA a facut publica o serie de imagini care arata cat de devastatoare a fost tornada care afectat luni orasul Moore, o suburbie din Oklahoma City.

Cât câștigă un muncitor străin în România. „Țara asta este bună, dar unii oameni îmi adresează cuvinte urâte”

În timp ce cererea pentru muncitorii străini este tot mai mare, în România nu ajung suficienți. Agențiile de recrutare spun că unii străini ocolesc țara noastră și aleg Ungaria sau Croația.

Autoritățile ruse susțin că au găsit în sângele teroriștilor o substanţă psihotropă care schimbă percepţia realităţii

Cei patru principali suspecţi arestaţi după atacul terorist de la sala de concerte Crocus City Hall de lângă Moscova s-ar fi aflat sub influenţa drogurilor în momentul în care au executat împuşcăturile în masă - susțin autoritățile ruse.

Pedeapsa primită de paramedicul SMURD care a agresat sexual o pacientă, în ambulanță, în drum spre Spitalul Elias

Un paramedic SMURD, acuzat că a agresat sexual o pacientă pe care trebuia să o transporte în siguranță, la spital, a fost condamnat la 5 ani și 5 luni de închisoare.