Studiu: Motivul pentru care noul coronavirus se răspândește mai repede decât cel ce provoacă SARS

coronavirus
Shutterstock

Un nou studiu dezvăluie motivul pentru care SARS-CoV-2, virusul care provoacă COVID-19, este mult mai contagios.

COVID-19 a provocat mult mai multe îmbolnăviri decât predecesorul lui, SARS, chiar dacă ambele boli sunt cauzate de coronavirusuri similare. Acum, un nou studiu sugerează unul dintre motivele pentru care SARS-CoV-2, virusul care provoacă COVID-19, este mult mai contagios decât SARS-CoV-1, care provoacă SARS.

Cercetătorii studiului s-au concentrat pe proteina spike, structura care permite coronavirusurilor să se lege și să intre în celulele umane. Înainte ca oricare dintre coronavirusuri să se lege, își schimbă proteina de la o stare „inactivă" la o stare „activă".

Simulările moleculare ale acestor două coronavirusuri au sugerat că SARS-CoV-2 poate rămâne mai ușor în starea activă și poate păstra această poziție, în timp ce SARS-CoV-1 alternează rapid între cele două stări, ceea ce îi oferă mai puțin timp pentru a se lega de celule.

coronavirus
Studiu: Simptomele de COVID-19 care se pot resimți și la șase săptămâni de la infectare

„Am descoperit în aceste simulări că SARS-CoV-1 și SARS-CoV-2 au moduri complet diferite de a-și schimba forma și la diferite scale de timp. SARS-CoV-1 se mișcă mai repede, se activează și se dezactivează, ceea ce nu îi oferă atât de mult timp să se lipească de celula umană, deoarece nu este la fel de stabilă. SARS-CoV-2, pe de altă parte, este stabil și gata să atace”, a explicat unul dintre autorii studiului, profesor la Universitatea din Arkansas.

În timp ce multe studii s-au concentrat pe legarea proteinei spike de celulele umane, relativ puțini au analizat tranziția proteinei spike între stările active și inactive.

Pe baza rezultatelor noului studiu, „înclinația mai mare a proteinei SARS-CoV-2 de a rămâne în stare activă contribuie la transmisibilitatea mai mare a SARS-CoV-2 în comparație cu SARS-CoV-1".

Descoperirile sugerează, de asemenea, că o regiune de la vârful proteinei spike, cunoscută sub numele de domeniul N-terminal (NTD), ajută la stabilizarea proteinei spike. Domeniul N-terminal nu a primit multă atenție din partea cercetătorilor, deoarece nu se leagă direct de celulele umane. Dar NTD pare a fi implicat în tranziția proteinei spike de la starea inactivă la cea activă, astfel încât mutațiile ar putea afecta transmisibilitatea.

O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Care sunt cele mai frecvente simptome ale noilor tulpini de coronavirus

Un studiu al Oficiului pentru Statistici Naționale (ONS) din Londra arată care sunt cele mai frecvente simptome ale variantei britanice de coronavirus, informează BBC.

Un studiu ştiinţific publicat marţi arată că simptomele de COVID-19 precum oboseala, insuficienţa respiratorie sau pierderea gustului, se pot prelungi mai mult de şase săptămâni de la contractarea virusului.

Studiu: Nivelul anticorpilor scade rapid după infectarea cu coronavirus

Un studiu britanic a arătat marţi că persoanele asimptomatice sunt mai predispuse să-şi piardă mai rapid anticorpii decât cele care au prezentat simptome după infectarea cu noul coronavirus, relatează AFP.

Israelul a atacat Iranul. Explozii puternice și în sudul Siriei

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Nicolae Ciucă, despre introducerea serviciului militar obligatoriu: Nu avem pregătită infrastructura necesară

Nicolae Ciucă, a declarat, joi, că România nu are pregătită infrastructura necesară pentru introducerea serviciului militar obligatoriu în următorii doi ani, el menţionând şi că "s-au dus vremurile" în care oamenii să fie aduşi cu arcanul la armată.

SUA au împiedicat prin veto aderarea la ONU a Palestinei ca stat membru cu drepturi depline

SUA au pus capăt joi speranţei firave a palestinienilor de a deveni membri cu drepturi depline la ONU, impunând, în mod deloc surprinzător, un veto în Consiliul de Securitate cererii palestiniene, criticată de Israel.