STUDIU. Modul ingenios in care egiptenii au transportat blocurile din care au construit piramidele, descoperit de olandezi

Pictura din mormantul lui Amenhotep

Modul surprinzator de simplu in care egiptenii au mutat pietrele masive din care au construit piramidele, fara ajutorul tehnologiei moderne.

Cercetatorii de la Universitatea din Amsterdam au publicat rezultatele unui studiu pe tema tehnologiilor egiptene de constructie.

Multa vreme s-a crezut ca egiptenii au folosit sanii din lemn pentru a transporta blocurile uriase de piatra, dar, pana acum, nu s-a stiut cum au reusit sa rezolve problema frecarii, scrie The Washington Post.

Saniile folosite de egipteni pentru transportul pietrelor erau rudimentare, formate din scanduri de lemn, cu capetele ridicate in sus, care s-ar fi scufundat, daca ar fi fost trase prin nisipul uscat. Nisipul ud, insa, se comporta diferit. Conform cercetarii "forta de frecare pe nisipul ud este redusa de adaugarea unei cantitati mici de apa."

"Pentru constructia piramidelor, egiptenii au fost nevoiti sa transport blocuri grele de piatra si bucati mari ale statuilor prin desert. Pentru asta, egiptenii puneau obiectele grele pe o sanie, care era trasa peste nisip. Cercetarea a arata ca, probabil, constructorii au udat nisipul din fata saniei", scrie in studiul olandezilor.

Citește și
Craniu uman
Tutankamon de Romania: mormant de 4.500 de ani, descoperit in Prahova
După ce cântăreața Anca Pop a plonjat în Dunăre cu mașina și a murit, șefii CNAIR au montat un parapet despre care inițial spuneau că „nu se justifică”

 Prea multa apa, insa, creza alte probleme. "Frecarea statica scade progresiv in amplitudine cand apa este adaugata in sistem", au scris autorii studiului.

Ipoteza folosirii nisipului ud este sustinuta si de o pictura din mormantul faraonului Amenhotep. In imagine, o persoana care sta in fata unei sanii masive toarna apa peste nisipul din fata saniei.

Articol recomandat de sport.ro
Spaniolii s-au lămurit în privința lui Ianis Hagi, după România - Columbia 2-3
Spaniolii s-au lămurit în privința lui Ianis Hagi, după România - Columbia 2-3
Citește și...
Misterul mortii lui Tutankhamon a fost rezolvat dupa 3336 de ani. Explicatia cercetatorilor
Misterul mortii lui Tutankhamon a fost rezolvat dupa 3336 de ani. Explicatia cercetatorilor

Moartea celui mai faimos faron din lume, Tutankhamon, a reprezentat unul dintre marele mistere ale lumii antice. Acum specialistii spun ca au descoperit motivul real al decesului acestuia.

Tutankamon de Romania: mormant de 4.500 de ani, descoperit in Prahova
Tutankamon de Romania: mormant de 4.500 de ani, descoperit in Prahova

La Aricestii Rahtivani, in Prahova, a fost scos la lumina un schelet cu o vechime de aproximativ 4.500 de ani, mai „batran“ cu 12 secole decat mumia lui Tutankamon, celebrul faraon al Egiptului.

Un mare mister al Egiptului Antic a fost elucidat!
Un mare mister al Egiptului Antic a fost elucidat!

In urma unor analize minutioase si teste ADN, facute in ultimii doi ani pe mumia faimosului faraon Tutankhamon, veche de 3.000 de ani, a fost clarificat misterul mortii sale.

Recomandări
Presa americană:
Presa americană: "Mafia românească vine după cardurile voastre". Metoda prin care interlopii fac 9 mil. $ pe lună

Procurorii din California susțin că mafia românească a dat o nouă înfățișare unei vechi înșelătorii: skimming-ul cardurilor de debit.

Mesaj ferm al lui Putin privind un atac asupra NATO. Cele cinci state menționate
Mesaj ferm al lui Putin privind un atac asupra NATO. Cele cinci state menționate

Rusia nu are proiecte privind nicio ţară din NATO şi nu va ataca Polonia, statele baltice sau Republica Cehă, dar dacă Occidentul îi livrează Ucrainei avioane de luptă F-16, atunci acestea vor fi doborâte de forţele ruse, a afirmat Vladimir Putin.

Tot ce trebuie să știi despre zborurile către și dinspre țările Schengen. Ce se schimbă din 31 martie
Tot ce trebuie să știi despre zborurile către și dinspre țările Schengen. Ce se schimbă din 31 martie

Doar trei zile mai sunt până când vom intra în spațiul Schengen cu frontierele maritime și aeriene.