STUDIU. Modul ingenios in care egiptenii au transportat blocurile din care au construit piramidele, descoperit de olandezi

Pictura din mormantul lui Amenhotep

Modul surprinzator de simplu in care egiptenii au mutat pietrele masive din care au construit piramidele, fara ajutorul tehnologiei moderne.

Cercetatorii de la Universitatea din Amsterdam au publicat rezultatele unui studiu pe tema tehnologiilor egiptene de constructie.

Multa vreme s-a crezut ca egiptenii au folosit sanii din lemn pentru a transporta blocurile uriase de piatra, dar, pana acum, nu s-a stiut cum au reusit sa rezolve problema frecarii, scrie The Washington Post.

Saniile folosite de egipteni pentru transportul pietrelor erau rudimentare, formate din scanduri de lemn, cu capetele ridicate in sus, care s-ar fi scufundat, daca ar fi fost trase prin nisipul uscat. Nisipul ud, insa, se comporta diferit. Conform cercetarii "forta de frecare pe nisipul ud este redusa de adaugarea unei cantitati mici de apa."

"Pentru constructia piramidelor, egiptenii au fost nevoiti sa transport blocuri grele de piatra si bucati mari ale statuilor prin desert. Pentru asta, egiptenii puneau obiectele grele pe o sanie, care era trasa peste nisip. Cercetarea a arata ca, probabil, constructorii au udat nisipul din fata saniei", scrie in studiul olandezilor.

Citește și
Craniu uman
Tutankamon de Romania: mormant de 4.500 de ani, descoperit in Prahova

 Prea multa apa, insa, creza alte probleme. "Frecarea statica scade progresiv in amplitudine cand apa este adaugata in sistem", au scris autorii studiului.

Ipoteza folosirii nisipului ud este sustinuta si de o pictura din mormantul faraonului Amenhotep. In imagine, o persoana care sta in fata unei sanii masive toarna apa peste nisipul din fata saniei.

Articol recomandat de sport.ro
VIDEO Puștiul care l-a înțepat pe Drăgușin a intrat în direct după Tottenham - Liverpool. Ce a mai spus
VIDEO Puștiul care l-a înțepat pe Drăgușin a intrat în direct după Tottenham - Liverpool. Ce a mai spus
Citește și...
Misterul mortii lui Tutankhamon a fost rezolvat dupa 3336 de ani. Explicatia cercetatorilor
Misterul mortii lui Tutankhamon a fost rezolvat dupa 3336 de ani. Explicatia cercetatorilor

Moartea celui mai faimos faron din lume, Tutankhamon, a reprezentat unul dintre marele mistere ale lumii antice. Acum specialistii spun ca au descoperit motivul real al decesului acestuia.

Tutankamon de Romania: mormant de 4.500 de ani, descoperit in Prahova
Tutankamon de Romania: mormant de 4.500 de ani, descoperit in Prahova

La Aricestii Rahtivani, in Prahova, a fost scos la lumina un schelet cu o vechime de aproximativ 4.500 de ani, mai „batran“ cu 12 secole decat mumia lui Tutankamon, celebrul faraon al Egiptului.

Un mare mister al Egiptului Antic a fost elucidat!
Un mare mister al Egiptului Antic a fost elucidat!

In urma unor analize minutioase si teste ADN, facute in ultimii doi ani pe mumia faimosului faraon Tutankhamon, veche de 3.000 de ani, a fost clarificat misterul mortii sale.

Recomandări
România va avea cea mai mare centrală pe gaz din Europa. Mintia ar putea produce peste 3.800 de megawaţi
România va avea cea mai mare centrală pe gaz din Europa. Mintia ar putea produce peste 3.800 de megawaţi

Mintia, cea mai mare centrală pe gaz din Europa, va fi finalizată în totalitate în 2026, iar până la sfârşitul acestui an ar trebui să fie cel puţin 1.000 de megawaţi conectaţi la sistem, a declarat ministrul Energiei, Sebastian Burduja.

Ministrul Sănătații: Cazurile de gripă sunt pe un trend ascendent. Nu au fost raportate noi decese
Ministrul Sănătații: Cazurile de gripă sunt pe un trend ascendent. Nu au fost raportate noi decese

România se află pe un trend ascendent privind cazurile de gripă, postrivit ministrului Sănătății, Alexandru Rafila. În această săptămână nu a fost comunicat niciun alt deces cu virus gripal, iar numărul total de decese rămâne 4, precizează el.

Dacia Bigster, lansată oficial în România. Echipări și prețuri pentru modelul produs exclusiv la Mioveni
Dacia Bigster, lansată oficial în România. Echipări și prețuri pentru modelul produs exclusiv la Mioveni

Dacia Bigster este disponibilă de pe 9 ianuarie și în România și poate fi cumpărat cu un preț de pornire de 23.000 de euro. Modelul produs exclusiv la Mioveni a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris din octombrie 2024.