O stea a fost „devorată” de o gaură neagră. Rămășițele au fost propulsate pe Pământ

gaura neagră
NASAUniverse

O gaură neagră a înghițit o stea, iar rămășițele au fost propulsate pe Pământ.

O gaură neagră supermasivă a înghițit o stea, distrugând-o și emanând un fascicul de lumină către Pământ, potrivit Fox News.

Într-un raport de cercetare științifică publicat miercuri, astronomii spun că gaura neagră a fost făcută cunoscută observatorilor atunci când o steaua din apropierea sa a fost devorată.

Ei au observat apoi un flux de „srălucire”, pe care experții îl numesc „eveniment de perturbare a mareelor” (TDE), îndreptându-se direct spre Pământ.

Oamenii de știință au spus că fasciculul sau „curba de lumină” a fost inițial de culoare roșie, înainte de a se schimba într-o nuanță albastră.

gaura neagra calea lactee
Prima imagine cu gaura neagră din centrul galaxiei Calea Lactee. Este de patru ori mai masivă decât Soarele
VIDEO. Momentul în care Diana Șoșoacă e dată afară din plenul PE. „Am dreptul să vorbesc. Am fost votată de români

„Observațiile optice și ultraviolete au dezvăluit o „flacară” roșie care se estompează rapid, apoi trece la un „fascicul” albastru”, menționează astronomii.

Rămășițele stelei au fost atât de puternice, încât astronomii au detectat TDE provenit din galaxia pitică la un milion de ani lumină distanță.

„Această descoperire a creat un entuziasm larg răspândit, deoarece putem folosi evenimentele de perturbare a mareelor nu numai pentru a găsi mai multe găuri negre în galaxii pitice, ci și pentru a măsura masele acestora”, a spus Robert Foley, astronom, într-o lucrare științifică co-publicată pe 10 noiembrie.

Ungurii au reacționat imediat după ce Corvinul a scos-o pe Paksi din Europa League
Astronomii au descoperit o masivă şi neaşteptată gaură neagră

Astronomii au descoperit gaura neagră cu cea mai rapidă creştere din ultimele nouă miliarde de ani, a anunţat miercuri Universitatea Naţională din Australia (ANU), anunţă dpa, informează News.ro.

A fost publicată prima fotografie cu gaura neagră situată chiar în centrul galaxiei Calea Lactee.

Analiști, după scandalul făcut de Diana Șoșoacă în Parlamentul European: ”Imaginea României, afectată!”

Moment rușinos provocat de Diana Șoșoacă în Parlamentul European. În noua sa calitate, de europarlamentar, a întrerupt ședința pentru alegerea președintelui Comisiei Europene.

Cel mai intens moment politic al discursului Ursulei von der Leyen din plenul Parlamentului a fost cel legat de Viktor Orban

A fost un vot cu emoții pentru Ursula von der Leyen, care și-a negociat candidatura cu eurodeputații de câteva luni. Ultimele întâlniri le-a avut chiar înaintea discursului din plen, unde și-a prezentat prioritățile pentru următorul mandat.

Nu au uitat ce sunt. Românii din Diaspora au pompat în economia României o sumă record în 2023

Potrivit datelor Băncii Naționale, românii plecați la muncă în străinătate au trimis în țară 6,5 miliarde de euro în 2023, echivalentul a 2 la sută din PIB.