O descoperire facuta langa Romania schimba istoria omenirii.Omul din Neanderthal, specie sofisticata

Neanderthal

Daca v-ati imaginat ca oamenii cavernelor traiau in grote doar pentru a se proteja de conditiile vitrege din natura, aflati ca v-ati inselat. O descoperire facuta in Moldova scoate la iveala o noua perspectiva asupra acestora.

Cercetatorii au gasit o locuinta din Neanderthal, veche de 44.000 de ani, facuta din oase de mamut si decorata cu sculpturi si desene.

Aceasta descoperire sugereaza ca stramosii nostri nu erau atat de primitivi pe cat s-a spus pana acum. Dimpotriva, erau mai evoluati decat au dovedit descoperirile de pana acum si preocupati de confort.

O eroare medicala incredibila. I s-au dat 12 ORE de viata, dar a ajuns sa sarbatoreasca 105 ANI

Istoricii de la Muzeul National de Istorie Naturala din Paris au spus ca stramosii oamenilor care au locuit pe teritoriul Republicii Moldova si-au construit structuri solide care au rezistat perioade lungi de timp.

Omul de Neanderthal
Cea mai mare enigma a istoriei, in sfarsit rezolvata. Cum au disparut oamenii de Neanderthal
„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Laetitia Demay, arhoelogul care a condus cercetarea, a spus: “Aceasta structura din oase de mamut a fost construita la demisol, avand protectie impotriva vantului. Utilizarea oaselor ca material de constructie poate fi apreciata ca o anticipare a variatiilor climatice. Intr-o zona cu o clima rece, lipsa lemnului i-a determinat pe oameni sa foloseasca oasele de mamut impotriva vantului”.

Vegheat de un "inger" in uterul mamei. Ecografia care i-a lasat pe parinti muti de uimire

Casa descoperita are o forma circulara si este facuta din 116 oase de mamut, intre care cranii si maxilare si 14 colti. In interior au fost descoperite 25 de cosuri cu cenusa.

Cercetatorii cred ca neaderthalienii au vanat mamutii pentru carnea lor, apoi le-au folosit oasele la constructia adaposturilor. La ridicarea caselor au fost folosite si oasele animalelor care au murit din cause naturale.

Simon Underdown, profesor de antropoligie la Universitatea din Oxford, este de parere ca aceasta descoperire este una istorica. “Se pare ca neaderthalienii nu erau niste oameni ai cavernelor prosti, ci au fost o specie sofisticata”. In sprijinul acestei afirmatii vin si alte descoperiri facute in ultima perioada, conform carora oamenii din Neanderthal aveau preocupari culturale si foloseau un limbaj pentru a comunica.

Omul de Neanderthal a disparut pentru ca era prea destept. Cum a devenit
Omul de Neanderthal a disparut pentru ca era prea destept. Cum a devenit "victima propriului succes"

Omul de Neanderthal a disparut pentru ca era prea destept si a devenit victima propriei capacitati de adaptare la situatiile dificile, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii de la Arizona State University.

Sute de ani a fost unul dintre cele mai mari mistere ale umanitatii. Acum insa, oamenii de stiinta au descoperit de ce au disparut oamenii de Neanderthal dupa 300.000 de ani in care au stapanit lumea.

Descoperire care schimba istoria. Omul de Neanderthal, readus la viata?

Fosila unui copil gasita intr-o pestera din Rusia demonstreaza ca oamenii de Neanderthal au disparut cu 10.000 de ani mai devreme decat s-a crezut pana acum.

Ce a cerut vehement Cătălin Cîrstoiu în ședința coaliției care l-a „descalificat” din cursă. Informații din culise

După 15 ore de discuții, liderii PNL și PSD au renunțat la candidatul comun Cătălin Cîrstoiu pentru Primăria Generală a Capitalei. Cătălin Cîrstoiu nu a vrut să renunțe, ba chiar a cerut și garanții.

Prima reacție a lui Cîrstoiu, după ce a fost retras din cursă: „Un medic nu abandonează niciodată”

Cătălin Cîrstoiu susține că nu a luat decizia de face un pas înapoi „pentru că un medic nu abandonează niciodată” şi că, „în fond, decizia politică trebuie să revină liderilor politici”.

Ploi în majoritatea regiunilor ţării, până miercuri dimineaţă. Zonele care se află sub Cod galben | HARTĂ

Meteorologii anunţă ploi în majoritatea regiunilor ţării, până miercuri dimineaţă, dar şi precipitaţii mixte la munte.