O cometă uriașă, cea mai mare detectată vreodată, se îndreaptă spre sistemul nostru solar

cometa

O cometă uriașă - probabil cea mai mare detectată vreodată - se îndreaptă spre sistemul nostru solar, cu o estimare a timpului de sosire de peste 10 ani, conform noilor cercetări citate de Live Science.

Astfel, ea ar putea ajunge pe orbita lui Saturn în 2031.

Cometa, cunoscută sub numele de Bernardinelli-Bernstein (sau C/2014 UN271), are cel puțin 100 de mile (100 de kilometri) lățime - fiind de aproximativ 1.000 de ori mai mare decât o cometă tipică. Este atât de mare încât astronomii au confundat-o cu o planetă pitică, potrivit unei declarații care anunța descoperirea cometei în iunie 2021.

Dar o analiză mai atentă a obiectului a arătat că se mișcă rapid prin norul Oort - o adunătură de roci înghețate, aflată la miliarde de mile de Pământ. Obiectul părea că se îndreaptă spre noi și chiar avea în spate o coadă strălucitoare sau „coma” - o indicație clară a unei comete înghețate care se apropie de sistemul solar interior.

Acum, cercetătorii au studiat mai în detaliu cometa masivă și au noi estimări despre călătoria ei către Soare.

Imagini spectaculoase cu cometa NEOWISE au fost surprinse în Păltiniș

Pentru început, stânca enormă nu reprezintă o amenințare pentru Pământ. În acest moment, Bernardinelli-Bernstein (BB) navighează prin norul Oort la aproximativ 29 de ori distanța dintre Pământ și Soare - sau 29 de unități astronomice (UA).

Cea mai apropiată apropiere a cometei de Pământ va avea loc cândva în anul 2031, când oamenii de știință estimează că această cometă va coborî la 10,97 UA de Soare - plasând-o chiar în afara orbitei lui Saturn, potrivit cercetătorilor.

Deși este suficient de departe de Pământ încât oamenii să nu o poată vedea fără telescop, cometa este mult mai aproape decât ultima vizită a stâncii în partea noastră a sistemului solar. După ce au studiat traiectoria cometei, autorii studiului au calculat că BB s-a apropiat cel mai mult în urmă cu 3,5 milioane de ani, când a ajuns la 18 UA de soare.

De atunci, cometa a călătorit până la 40.000 UA distanță, adânc, în misteriosul nor Oort, potrivit cercetătorilor.

Caroline Wozniacki, făcută praf de fanii tenisului! Nu au uitat de conflictul cu Halep
NASA a descoperit o cometă care emite lumini ultraviolete asemănătoare celor ale Aurorii Boreale

Fascinantele lumini ale Aurorii Boreale nu sunt unice în Univers.

Imagini spectaculoase cu cometa NEOWISE au fost surprinse în Păltiniș

Cometa care poate fi văzută luna aceasta pe cerul României. Va mai fi vizibilă peste 7.000 de ani

Cerul nopţii va fi, în nopţile acestei luni, scena unui spectacol deosebit. O cometă descoperită la începutul anului va putea fi observată în emisfera nordică.

Eveniment astronomic.
Eveniment astronomic. "Vizitator" interstelar observat cu telescoape mici

O cometă care provine din afara Sistemului Solar a trecut duminică prin cel mai apropiat punct al orbitei sale de Soare (periheliu) şi a putut fi observată chiar şi cu ajutorul unor telescoape de cameră, informează Space.com.

Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.

Șeful NATO: Actele de spionaj ale Rusiei nu ne vor descuraja să susţinem Ucraina, ne coordonăm răspunsul

Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a calificat vineri drept inacceptabile presupusele activităţi de spionaj rusesc descoperite recent în Germania şi Marea Britanie şi a avertizat că aliaţii îşi coordonează foarte atent reacţia scrie AFP.

Toată lumea spune că nu sunt bani, doar premierul Ciolacu e relaxat: ”Nu e niciun cataclism”. Cum arată bugetul

Cu cheltuieli tot mai mari la buget, Ministerul de Finanțe avertizează într-un document oficial că Guvernul trebuie să facă rost urgent de bani pentru toate majorările oferite în acest an electoral.