NASA a descoperit 219 planete noi, dintre care 10 asemanatoare Pamantului

nasa

NASA a anuntat, luni, ca a descoperit cu ajutorul Telescopului Kepler 219 planete noi, iar zece dintre acestea au o dimensiune apropiata de cea a Pamantului si intrunesc conditiile existentei apei lichide.

Cercetatori din toata lumea s-au adunat, luni, la Centrul de Cercetare Ames, al NASA, pentru a dezbate descoperirea celor 219 planete noi, toate din constelatia Cygnus din galaxia Calea Lactee.

NASA arata ca intre 2009 si 2013, Kepler a analizat peste 200.000 de stele din regiune pentru a identifica planete care orbiteaza in jurul lor. Cele 219 planete sunt parte din peste 4.000 de corpuri ceresti identificate, din care 2.300 au fost confirmate drept planete.

Dintre cele 219 de noi planete, 10 sunt posibile lumi stancoase, terestre, care orbiteaza in jurul stelelor la o distanta suficient de mare pentru a fi locuibile. Aceasta este considerata ca fiind distanta la care apa in forma lichida se poate aduna pe suprafata unei planete stancoase.

Intrucat apa este unul dintre elementele cheie a vietii, asa cum o cunoastem noi, multe dintre corpurile candidate la statutul de planeta au mici nuclee stancoase, invelite de o atmosfera groasa de hidrogen si heliu, iar unele sunt considerate a fi lumi oceanice. Asta nu inseamna, insa, ca oceanele acestor planete sunt pline de apa.

NASA, marea neagra
NASA a descoperit ca Marea Neagra si-a schimbat culoarea in ultimul an. Cum explica cercetatorii acest fenomen
Ce au păţit poliţiştii care l-au lăsat pe Vlad Pascu să conducă drogat

Telescopul Kepler a adunat informatii despre existenta mai multor luni mici. Se pare ca aceste planete sunt fie de 1,5 ori mai mari decat Pamantul, fie doar putin mai mici decat Neptun, de aceea ele au fost numite Super-Pamanturi sau Mini-Neptunuri.

FOTO Cum a fost surprins Dani Alves la trei zile după ce a ieșit din închisoare
Fenomenul care îl revolta pe Einstein, surprins pentru prima dată într-o fotografie

Marea Neagra devine de la un an la altul o mica perla de azur, care a atras atentia inclusiv cercetatorilor de la NASA.

NASA va trimite o sonda spre Soare pentru a aduna date despre atmosfera si despre vantul solar

NASA va trimite o sonda spre Soare sa afle mai multe despre astrul care face posibila viata pe Pamant.

iLikeIT. Ce face SafeFromFire, una dintre aplicatiile castigatoare a unei competitii de programare initiata de NASA

Un simplu apel la 112 alerteaza autoritatile in caz de urgenta, dar o idee noua poate aduce mai repede ajutorul la toti cei care au nevoie urgent de el.

Cât câștigă un muncitor străin în România. „Țara asta este bună, dar unii oameni îmi adresează cuvinte urâte”

În timp ce cererea pentru muncitorii străini este tot mai mare, în România nu ajung suficienți. Agențiile de recrutare spun că unii străini ocolesc țara noastră și aleg Ungaria sau Croația.

Autoritățile ruse susțin că au găsit în sângele teroriștilor o substanţă psihotropă care schimbă percepţia realităţii

Cei patru principali suspecţi arestaţi după atacul terorist de la sala de concerte Crocus City Hall de lângă Moscova s-ar fi aflat sub influenţa drogurilor în momentul în care au executat împuşcăturile în masă - susțin autoritățile ruse.

Pedeapsa primită de paramedicul SMURD care a agresat sexual o pacientă, în ambulanță, în drum spre Spitalul Elias

Un paramedic SMURD, acuzat că a agresat sexual o pacientă pe care trebuia să o transporte în siguranță, la spital, a fost condamnat la 5 ani și 5 luni de închisoare.