Motivul pentru care insectele sunt atrase de luminile puternice. De ce se învârt în cerc

insecte
Shutterstock

Aparent majoritatea insectelor zburătoare sunt atrase de sursele de lumină, dar cercetătorii cred că acestea sunt doar derutate de lumina artificială.

Se pare că sursele artificale de lumină generează confuzie pentru insecte. Acestea nu zboară direct spre o sursă de lumină, ci, de fapt, „stau cu spatele la lumină", a declarat Sam Fabian, entomolog la Imperial College London și coautor al unui nou studiu de profil.

Experții au spus că acest lucru are sens dacă cea mai puternică sursă de lumină ar fi pe cer - dar în prezența luminilor artificiale, rezultatul generează stare de confuzie pentru insecte și din acest motiv ajung să zboare haotic.

Studiul, publicat în Nature Communications, a arătat că insectele stau, de regulă, cu spatele la lumina naturală a soarelui. În acest fel ele își pot controla zborul.

În apropierea surselor artificiale de lumină însă, cum ar fi iluminatul stradal, zborul lor poate fi unul haotic. Insecta nu poate detecta din ce parte vine lumina, motiv pentru care începe să zboare circular și nu mai reușește să iasă din spectrul luminos.

unt musca
Untul de muscă, un nou aliment care ar putea ajunge pe rafturile magazinelor. Ce au descoperit cercetătorii
Xi Jinping a făcut cea mai mare restructurare a armatei chineze din ultimul deceniu. Strategia din spatele deciziei sale

„Insectele au o problemă de navigație. Ele sunt obișnuite să folosească lumina ca un indiciu pentru a ști care este drumul", a declarat Tyson Hedrick, un biolog de la University Of North Carolina At Chapel Hill, conform SkyNews.

Cercetătorii au constatat că zborul insectelor este cel mai puțin perturbat de sursele de iluminat care transmit lumina în jos, către pământ. Luminile artificiale au schimbat așadar mediul pentru insecte.

„Timp de milioane de ani, insectele s-au orientat simțind că cerul este luminos, iar solul este întunecat", a spus Avalon Owens, un entomolog de la Harvard.

Pentru realizarea studiului, cercetătorii au atașat senzori minusculi la molii și libelule într-un laborator pentru a filma cum zboară ele. Tehnica de filmare este similară cu modul în care regizorii de film atașează senzori actorilor pentru a le urmări mișcările.

De asemenea, au folosit camere de înaltă rezoluție pentru a filma insectele care se învârt în jurul luminilor pe un câmp din Costa Rica.

Acest lucru le-a permis să studieze în detaliu modul în care libelulele se învârt la nesfârșit în jurul surselor de lumină.

VIDEO Presa din Ungaria a reacționat după ce FCSB a câștigat titlul de campioană: "Nimeni nu a reușit asta"
O jurnalistă a unei televiziuni a făcut spectacol după ce mai mulți țânțari s-au așezat nestingheriți pe fața ei | Video

Epopeea transmisiunilor în direct "bruiate" de insecte zburătoare continuă. Acum o jurnalistă a unei televiziuni din Australia a făcut spectacol fără să își dorească acest lucru.

Cercetătorii de la Universitatea Gent din Belgia au creat o grăsime din larve pentru a înlocui untul în gofre, prăjituri și biscuiții, afirmând că utilizarea grăsimii provenite de la insecte este mai sustenabilă decât produsele lactate.

IKEA România infirmă infestarea cu ploșnițe la magazinul din Pallady, după o investigație internă

În urma apariției informației potrivit căreia la IKEA Pallady ar fi o infestare cu ploșnițe, grupul suedez a emis un comunicat de presă în care anunță că s-au făcut investigații și că nu există astfel de insecte la sediu.

Cum deosebești mâncarea făcută din insecte. Produsele vor fi plasate pe rafturi separate, bine semnalizate

Ca să fie siguri că niciun român nu cumpără din greșeală alimente cu făină de insecte în compoziție, parlamentarii români au votat miercuri o lege prin care aceste produse să stea pe rafturi separate și bine semnalizate.

Legea privind comercializarea în România a produselor din făină de gândaci, adoptată de deputați

Deputaţii au adoptat, miercuri, proiectul de lege privind reglementarea preparării şi comercializarea produselor alimentare cu făină de insecte, ca urmare a autorizării introducerii pe piaţă ca alimente noi, provenite din spaţiul Uniunii Europene.

Sondaj la comanda PSD: Bucureștenii îl vor tot pe Nicușor Dan în fruntea PMB. Firea l-a întrecut pe Piedone

Actualul primar al Capitalei Nicuşor Dan se află pe primul loc în intenţiile de vot ale bucureştenilor pentru postul de primar general, urmat de Gabriela Firea şi de Cristian Popescu Piedone, conform unui sondaj Avangarde.

Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”

După opt secole de totalitarism, poporul rus “are supunerea interiorizată în genele sale istorice”, și e gata să își activeze oricând “instinctul de invadare”, pentru că “este învățat să cucerească lumea”.

O gafă colosală a trupelor Kievului le-a permis rușilor să avanseze pe front. Soldații Moscovei au profitat imediat

Armata ucraineană a făcut o greșeală gravă pe front, în urma căreia soldații ruși au reușit să înainteze și să își treacă în palmares noi cuceriri.