In viitor, ambalajele ar putea fi comestibile. Cercetatorii au descoperit o proteina care este mai eficienta decat plasticul

Lapte

Cercetatorii americani de la U.S Department of Agriculture au descoperit ca laptele contine o proteina, numita cazeina, care poate fi folosita la crearea ambalajelor comestibile si biodegradabile.

Majoritatea ambalajelor din plastic pe care le gasim in magazine pot fi reciclate, de la cartoanele cu oua, la cutiile de lapte. Totusi, se pare ca plasticul acela subtire, care inveleste produsele precum cascavul, este mult mai greu de reciclat si s-ar putea sa-i adauge mancarii substante otravitoare. Din fericire, cercetatorii cauta solutii alternative pentru ambalarea mancarii, relateaza Mashable

Aceasta substanta, cazeina, este de 500 de ori mai puternica decat plasticul cand vine vorba de pastrarea oxigenului in exteriorul alimentelor. De asemenea, aceasta proteina e mult mai eficienta decat ambalajele combestile curente, precum cele din amidon si protejeaza mult mai bine mancarea sensibila la lumina. Laetitia Bonnaillie, cercetator USDA, afirma:” Toate ambalajele sunt din ce in ce mai mici, dar asta inseamna irosire a mancarii. Ambalajele combestibile ar fi binevenite”

Pentru a produce mai mult material pentru ambalaje, cercetatorii au adaugat la cazeina glicerol si pectina citrica. Aceste substante ajuta cazeina sa fie mai moale si sa reziste la umiditate si temperature ridicate mai bine. Bonnaillie a adaugat ca aditivii pe care-i folosesc ea impreuna cu ceilalti cercetatori, deosebesc ambalajele lor de ale altora, pectina fiind benefica pentru oameni. Aromele, vitaminele si alti aditivi pot fi folositi pentru ambalaje, iar datorita lor, mancarea devine mult mai gustoasa si hranitoare.

Unul dintre numeroasele beneficii ar putea fi dizolvarea cu totul a unui pachet de cafea sau supa. In loc sa desfaci doar partea de sus si sa versi continutul, o sa porti turna tot ambalajul in apa fierbinte si se dizvola, aducand un aport de proteine.

bacterie
Superbacteria rezistenta la TOATE antibioticele, descoperita in premiera si in SUA. Scenariul negru de care se tem medicii
„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Totusi, acesta substanta are si puncte deficitare. Din cauza faptului ca se dizolva in apa, unul dintre marile dezavantaje ale cazeinei este nevoia de un plastic hidrofob, de-o marime mare pentru a mentine uscate si curate aceste ambalaje.

Laetitia explica:” Multe ambalaje au deja un strat exterior, deci, intr-un sistem cu mai multe straturi cu ambalaje secundare, cazeina ar ajuta foarte mult mediul inconjurator”.Aceasta proteina in forma lichida poate fi folosita atat ca ambalaj, cat si ca mancare. Poate fi turnata peste fulgi de cereale, de exemplu. Multe cereal raman crocante din cauza zaharului, dar un efect asemanator se poate obtine si fara zahar, ci doar cu cazeina.

Laetitia Bonnaillie ramane rezervata:” In cazul in care companiile nu caute singure avantajele pe care le are cazeina, vor trece multi ani pana cand cercetatorii USDA vor putea s-o scoata pe piata. Suntem inca la inceput, din punct de vedere al beneficiilor ale acestei substante care are potentialul de a fi mult mai buna decat plasticul”.

Studiu: laptele de gandac, mai sanatos si mai hranitor decat cel de vaca. Ce gust are, potrivit oamenilor de stiinta

Oamenii de stiinta au demonstrat ca laptele de gandac este extrem de nutritiv. Nu e vorba insa de orice specie.

Cercetatorii au identificat in premiera o bacterie rezistenta si la cel mai puternic antibiotic, la o femeie din SUA. Oficialii din sistemul sanatatii trag un semnal de alarma in cazul care ar putea marca "inceputul sfarsitului pentru antibiotice."

Descoperire uriasa in lupta pentru protejarea planetei. Bacteria care descompune plasticul in timp record

O bacterie ce are puterea uimitoare de a descompune plasticul a fost descoperita de o echipa de cercetatori din Japonia. Si ar putea fi un ajutor imens in lupta pentru protejarea planetei.

În plin an electoral, oficialii PSD-PNL au în plan o nouă majorare a salariilor. Cu cât ar crește, din iulie, salariul minim

Deși presați de cheltuieli prea mari la buget, oficialii au în plan o nouă majorare a salariilor, în an electoral.

Europenii vor să-și întărească armatele, în timp ce Ucraina primește un nou pachet de ajutor

Noul pachet de ajutor american pentru Ucraina va include și rachete ghidate cu o rază de acțiune de 300 de km.

Filmul evenimentelor. Cum s-a rupt coaliția PSD-PNL la Primăria Capitalei, din cauza medicului Cătălin Cîrstoiu

După două luni de căutări și încă una în care au făcut campanie pentru medicul Cătălin Cîrstoiu, liderii PNL și PSD au anulat toate planurile comune pentru Primăria generală a Capitalei.