Experiment în premieră. Cercetătorii au încercat editarea unor gene din organismul uman

experiment
iStock

Oamenii de știință au experimentat, pentru prima dată, să editeze o genă în interiorul corpului uman, într-o încercare îndrăzneață de a schimba permanent ADN-ul unei persoane în posibilitate de a vindeca o boală.

Experimentul a fost realizat luni, în California, pe Brian Madeux, în vârstă de 44 de ani. El a primit miliarde de copii ale unei gene corective și un instrument genetic pentru a-i înlătura ADN-ul.

"Este un fel de umilință" de a fi primul care a testat acest lucru, a declarat Madeux, care suferă o boală metabolică numită sindromul Hunter. "Sunt dispus să risc. Să sperăm că mă va ajuta și pe mine și pe alte persoane", a precizat subiectul experimentului, potrivit apnews.com.

Primele rezultate ale acestui experiment vor putea fi analizate după aproximativ o lună, iar rezultatul final va fi făcut public după trei luni.

Dacă acest experiment va avea succes, ar putea da un impuls major noului domeniu de terapie genică. Oamenii de știință au editat genele oamenilor înainte, modificând celulele din laborator care sunt apoi returnate pacienților. Există, de asemenea, terapii genetice care nu implică editarea ADN-ului.

Aceste metode pot fi folosite numai pentru câteva tipuri de boli. Unele dau rezultate care nu durează foarte mult. Unele furnizează o nouă genă ca o piesă de schimb, dar nu pot controla unde se inserează în ADN, provocând probabil o nouă problemă, cum ar fi cancerul.

Creatura dispărută de 300 de ani pe care oamenii de știință încearcă să o readucă la viață. Unde ar putea fi eliberată

Oamenii de știință vor să readucă la viață pasărea dodo, o specie incapabilă să zboare, care a trăit pe Insula Mauritius, din Oceanul Indian, până la sfârșitul secolului al XVII-lea, potrivit CNN.

Avertismentul NASA după ce un asteroid cât un camion a trecut pe lângă Pământ: Punct orb în detectarea amenințărilor planetei

Descoperirea asteroidului de dimensiunea unui camion care a trecut recent pe lângă Pământ a stârnit îngrijorarea NASA.

Fenomen inexplicabil produs în centrul planetei. Misterioasa minge din miezul Terrei s-a oprit brusc din a se învârti

Un fenomen misterios s-ar fi produs în centrul planetei, relevă un nou studiu. Se pare că misterioasa minge de fier aflată în miezul Terrei ar fi încetat să se învârtească brusc, după care și-ar fi inversat direcția de rotație.

Ce a scos la iveală o avarie produsă la o conductă națională prin care se transportă păcură

O avarie produsă la o conductă națională prin care se transportă păcură în depozitele „Oil Terminal” din Constanța a scos la iveală un lung și scandalos șir de nereguli.

Autoritățile din Bistrița au un nou plan pentru pârtia Cocoș, unde zăpada abia se depune - o instalație de sanie pe șine

După ce au îndatorat orașul cu 5,5 milioane euro ca să amenajeze o pârtie pe un deal mic, pe care s-a schiat puțin spre deloc în ultimii cinci ani, autoritățile locale din Bistrița insistă că locul are totuși potențial să atragă zeci de mii de turiști.

Maia Sandu mulțumește României: „Ne-a fost alături ori de câte ori a fost nevoie”

Preşedinta Maia Sandu a mulţumit României pentru sprijinul consecvent acordat Republicii Moldova, în cadrul unei întâlniri, joi, cu ambasadorul român Cristian-Leon Ţurcanu, transmite Radio Chişinău.