Experiment în premieră. Cercetătorii au încercat editarea unor gene din organismul uman

experiment
iStock

Oamenii de știință au experimentat, pentru prima dată, să editeze o genă în interiorul corpului uman, într-o încercare îndrăzneață de a schimba permanent ADN-ul unei persoane în posibilitate de a vindeca o boală.

Experimentul a fost realizat luni, în California, pe Brian Madeux, în vârstă de 44 de ani. El a primit miliarde de copii ale unei gene corective și un instrument genetic pentru a-i înlătura ADN-ul.

"Este un fel de umilință" de a fi primul care a testat acest lucru, a declarat Madeux, care suferă o boală metabolică numită sindromul Hunter. "Sunt dispus să risc. Să sperăm că mă va ajuta și pe mine și pe alte persoane", a precizat subiectul experimentului, potrivit apnews.com.

Primele rezultate ale acestui experiment vor putea fi analizate după aproximativ o lună, iar rezultatul final va fi făcut public după trei luni.

Dacă acest experiment va avea succes, ar putea da un impuls major noului domeniu de terapie genică. Oamenii de știință au editat genele oamenilor înainte, modificând celulele din laborator care sunt apoi returnate pacienților. Există, de asemenea, terapii genetice care nu implică editarea ADN-ului.

Aceste metode pot fi folosite numai pentru câteva tipuri de boli. Unele dau rezultate care nu durează foarte mult. Unele furnizează o nouă genă ca o piesă de schimb, dar nu pot controla unde se inserează în ADN, provocând probabil o nouă problemă, cum ar fi cancerul.

FOTO În așteptarea verdictului de la TAS, Simona Halep și-a făcut o schimbare de look îndrăzneață
Israelul ar fi contaminat Luna cu viață. Este un animal care poate supraviețui până și în spațiul cosmic

O misiune spațială israeliană ar fi contaminat Luna cu forme de viață de pe Pământ, după ce o sondă de-a sa, Beresheet, s-a prăbușit pe satelitul Terrei. Sonda avea la bord tardigrade, animale cunoscute pentru supraviețuirea în aproape orice condiții.

Legătura nebănuită între pisici și riscul crescut de a dezvolta boli mintale precum schizofrenia

O analiză a unor studii realizate în mai multe țări în ultimii 40 de ani pune pe tapet o asociere între a avea pisici până la 25 de ani și riscul crescut de a dezvolta boli mintale precum schizofrenia.

Astronomi israelieni au descoperit o enigmatică gaură neagră supermasivă, învăluită de praf cosmic

Astronomi israelieni au descoperit o enigmatică gaură neagră supermasivă din tinereţea Universului, învăluită de praf cosmic, folosind datele obţinute de Telescopul Spaţial James Webb (JWST).

Rusia reacționează oficial la cererea Transnistriei de a primi ”protecție”: ”Este una dintre prioritățile noastre”

Sunt tensiuni în creștere la granița Republicii Moldova. Regiunea separatistă Transnistria a cerut protecția Rusiei împotriva unui așa-zis război economic, declanșat de guvernul de la Chișinău.

Cum a fost posibil ca cele două trenuri să se ciocnească la metrou. Sistemele de siguranță nu sunt complet automatizate

Au loc mai multe anchete în urma unui incident extrem de grav, petrecut la metroul din Bucureşti. Sute de pasageri au fost în pericol după ce două trenuri s-au ciocnit în stația Timpuri Noi, pentru că au ajuns pe aceeaşi linie.

Tensiuni în regiunea separatistă Transnistria. Statele Unite ale Americii anunță că susţin ”suveranitatea” Republicii Moldova

Statele Unite au transmis, miercuri, că susţin "suveranitatea" Republicii Moldova, ca reacţie la situația din Transnistria.