Efectele pe care emoticoanele, prezente pe Facebook sau Messenger, le au asupra functionarii creierului
Utilizarea emotigramelor in comunicarea zilnica modifica functionarea creierului, la nivelul conexiunilor neuronale, influentand astfel modul in care gandesc oamenii.
Oamenii de stiinta de la Scoala de psihologie a Universitatii Flinders din Adelaide au descoperit ca folosirea emotigramelor (cuvant rezultat din combinarea termenilor "emotie" si "pictograma"), cunoscute si ca emoticoane, precum simbolurile reprezentand fete zambitoare sau triste, activeaza regiuni ale creierului rezervate in mod obisnuit pentru decodarea expresiilor faciale reale, potrivit Mediafax.
Acesta ar putea fi, de altfel, si secretul succesului universal al emotigramelor, care sunt decodate cu aceleasi mecanisme folosite pentru interpretarea expresiilor faciale ale persoanelor din jur.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Emotigramele reprezinta o noua forma de limbaj pe care o producem", a declarat Owen Churches, unul dintre specialistii participanti la studiu.
Cercetatorii au ajuns la concluzia ca oamenii acorda mai multa atentie chipurilor deoarece incearca sa le "citeasca" pentru a descifra emotiile pe care le exprima. Pe de alta parte, acestia au incercat sa isi dea seama daca acelasi lucru se intampla si in cazul emotigramelor.
Echipa de cercetare a aratat unui grup de participanti imagini ale unor chipuri reale, seturi cu emotigrame zambitoare sau formate din semne de punctuatie, precum si o succesiune de caractere fara nicio semnificatie.
Cu ajutorul unor encefalograme, oamenii de stiinta au determinat modelul activitatii electrice la nivelul creierului, in timp ce participantii priveau diferitele imagini, descoperind ca acestia au reactionat in acelasi mod la toate tipurile de reprezentari. Cercetatorii s-au aratat surprinsi de aceste rezultate, dat fiind ca nu exista o reactie de tip neuronal la emotigrame pe care oamenii sa o dobandeasca la nastere.
"Inainte de 1982, nu exista niciun motiv pentru care simbolul «:)» putea sa activeze zone ale cortexului responsabile pentru sensibilitatea faciala, dar acum acest lucru se intampla deoarece am invatat ca acest simbol reprezinta un chip. Este vorba despre o reactie neuronala indusa in intregime de cultura, ceea ce este uluitor", a precizat Owen Churches.
Sursa: Mediafax
Etichete: studiu, facebook, impact, messenger, emoticoane,
Dată publicare:
10-02-2014 17:50