Drapelul României apare pe macheta noului lansator european, Ariane 6

romania, drapel, Ariane 6

Ariane 6 este lansatorul de nouă generaţie al Europei, menit să asigure accesul la spaţiul cosmic la un preţ convenabil pentru utilizatorii instituţionali.

Drapelul României apare pe macheta noului lansator european, Ariane 6, de la Portul Spaţial European din Guyana Franceză, acceptarea în acest program de către Agenţia Spaţială Europeană (ESA) demonstrând că ţara noastră are deja capacităţi industriale competitive, potrivit site-ului ROSA, relatează Agerpres.

"În această imagine se poate observa drapelul României pe macheta noului lansator european, Ariane 6, de la Portul Spaţial European din Guyana Franceză. În fundal, rampa de lansare a rachetei se află în construcţie. Noul lansator este prevăzut să înceapă operaţiunile în anul 2021", arată sursa citată.

România este unul dintre cele 13 state participante la dezvoltarea noilor lansatori europeni, precizează ROSA.

„Înseamnă un Al Treilea Război Mondial”. Reacția Ungariei, după ce Macron a reluat ideea trimiterii de trupe în Ucraina

"Agenţia Spaţială Română a obţinut participarea României la programul de dezvoltare a celei mai noi rachete europene, Ariane 6, la Consiliul Ministerial ESA (European Space Agency - n.r.) din decembrie 2014. Prin prioritizarea participării României la acest program, ROSA a oferit industriei spaţiale din România oportunitatea de a se înscrie în cursa contractelor de dezvoltare a componentelor lansatorilor europeni. Acceptarea României în acest program de către ESA demonstrează că ţara noastră are deja capacităţi industriale competitive. Totodată, participarea României la dezvoltarea rachetei Ariane 6 va contribui la dezvoltare tehnologică, inovare şi pregătire profesională în domenii de nişă, cu potenţial de a consolida rolul pe care România îl joacă în strategia spaţială europeană şi mondială", subliniază ROSA.

Sursă foto: www2.rosa.ro

„Câți bani câștigi în România?” Apărătorul de la FCSB, dorit în Franța, a dat răspunsul pe loc
O specie nouă de șarpe a fost descoperită de doi cercetători. Are dinții „ca niște lame” și trăiește doar în anumite zone

Doi cercetători din Marea Britanie au fost în expediție într-o regiune sudică a Thailandei în 2023, în speranța de a găsi specii noi de șerpi. În schimb, ei au avut surpriza de a descoperi o nouă specie, scrie Miami Herald.

O echipă de cercetători ar fi găsit soluția în lupta cu poluarea. Materialul care se poate autodistruge la sfârşitul vieții

O echipă internaţională de oameni de ştiinţă a reuşit să conceapă un material biodegradabil compus din bacterii cu capacitatea de a se descompune la sfârşitul duratei sale de viaţă utilă.

Fotografii fără precedent cu nebuloasa ”Cap de Cal”, realizate cu cel mai puternic telescop spațial din lume, James Webb

Cel mai puternic telescop spațial din lume, telescopul spațial James Webb al NASA, tocmai a publicat cele mai clare imagini în infraroșu de până acum ale nebuloasei Horsehead.

Sudul țării se va transforma în deșert, dacă nu plantăm 350.000 de hectare de pădure. “Până și în buza Saharei se plantează"

Sudul României se va transforma în deșert, dacă terenurile degradate de agricultură intensivă și secetă nu vor fi protejate.

Ruşii câştigă teren în Africa. Trupele Moscovei au intrat într-o bază aeriană din Niger care găzduieşte soldaţi americani

Militarii ruşi au intrat într-o bază aeriană din Niger care găzduieşte trupe americane, după decizia juntei din Niger de a expulza forţele SUA din ţară, relatează News.ro, care citează The Guardian.

Se forează în stâncă primul tunel al viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești. Cum arată

După ani de așteptări, autostrada Sibiu-Pitești, începe să prindă contur. Lucrările avansează, la primul tunel forat în stâncă, pe viitorul drum de mare viteză.