Descoperirea care va schimba cartile de stiinta. Cum a aparut de fapt viata pe Pamant

Karangetang vulcanul

Un studiu recent contrazice ipoteza potrivit careia viata pe Pamant a inceput in oceane si schimba modul in care oamenii vor privi de acum inaintea evolutia formelor de viata.

Viata nu a inceput in oceane, ci pe uscat, “intr-o baltoaca”, asa cum descria plastic, acum 140 de ani, parintele evolutionismului, Charles Darwin.

Potrivit unui studiu recent, primele forme de viata au aparut in ochiuri de apa rezultate din condensarea vaporilor produsi de izvoarele fierbinti subterane.

Rezultatul cercetarii clatina din temelii ipoteza larg acceptata ca viata a inceput in apele ocenelor.

In cadrul acestui studiu, savantii au reconstituit structura genetica a primelor organisme celulare si au comparat-o cu chimicalele preluate de pe rocile terestre si, separat, cu probele luate din ocean.

pesteri subacvatice in Bahamas
Asa arata viata pe Marte, daca exista. Ce au descoperit cercetatorii intr-o vagauna
„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Potrivit profesorului Armen Mulkidjanian, de la Universitatea Osnabruck din Germania, rezultatul a demonstrat ca oceanele nu contin cea mai buna combinatie de ingrediente pentru aparitia vietii.

In schimb, zonele terestre, supuse actiunii vulcanilor sau izvoarelor geotermale, ar fi fost gazda ideala pentru primele forme de viata.

“Spre deosebire de ocean, zonele geotermale terestre permit valorificarea luminii solare, care a fost o importanta sursa de energie pentru formele primitive de viata”, declara profesorul Armen Mulkidjanian.

La randul sau, laureatul premiului Nobel, Jack Szostak, de la Universitatea Harvard, a declarat ca aparitia vietii intr-o “balta de apa dulce” este o teoria mai plauzibila decat varianta oceanului.

Apa dulce permite formarea membranelor bazate de acizi grasi, in vreme ce apa foarte sarata cum face posibil acest lucru”, precizeaza el.

Potrivit unei teorii larg raspandite, viata a aparut pe fundul oceanelor, in zona izvoarelor termale si ulterior s-au raspandit si pe uscat.

Cei care sustin aceasta ipoteza afirma ca viata nu putea sa apara pe uscat din cauza bombardamentului permanent al meteoritilor, care loveau suprafata Pamantului acum 3,8 miliarde de ani.

Un medicament revolutionar amelioreaza simptomele unei boli cumplite in numai cateva ore

Oamenii de stiinta au decsoperit o metoda neastepata de a trata boala Alzheimer. Medicamentul incepe sa aiba efect in numai cateva ore de la administrare, arata testele de laborator.

Oamenii de stiinta au descoperit forme de viata complet diferite de tot ce stiau pana acum. Ele ar putea explica modul in care viata apare in conditii extreme, chiar si pe alte planete.

Societatea insectelor. Orasul subteran al furnicilor care rivalizeaza cu Marele Zid Chinezesc. VIDEO

O echipa de oameni de stiinta a descoperit in Brazilia un oras extrem de sofisticat, construit de furnici. Asezarea insectelor era abandonata, insa cercetatorii au fost uimiti de complexitatea incredibila a orasului, care cuprindea drumuri si gradini.

Ce a cerut vehement Cătălin Cîrstoiu în ședința coaliției care l-a „descalificat” din cursă. Informații din culise

După 15 ore de discuții, liderii PNL și PSD au renunțat la candidatul comun Cătălin Cîrstoiu pentru Primăria Generală a Capitalei. Cătălin Cîrstoiu nu a vrut să renunțe, ba chiar a cerut și garanții.

Prima reacție a lui Cîrstoiu, după ce a fost retras din cursă: „Un medic nu abandonează niciodată”

Cătălin Cîrstoiu susține că nu a luat decizia de face un pas înapoi „pentru că un medic nu abandonează niciodată” şi că, „în fond, decizia politică trebuie să revină liderilor politici”.

Ploi în majoritatea regiunilor ţării, până miercuri dimineaţă. Zonele care se află sub Cod galben | HARTĂ

Meteorologii anunţă ploi în majoritatea regiunilor ţării, până miercuri dimineaţă, dar şi precipitaţii mixte la munte.