Asa arata viata pe Marte, daca exista. Ce au descoperit cercetatorii intr-o vagauna

pesteri subacvatice in Bahamas

Oamenii de stiinta au descoperit forme de viata complet diferite de tot ce stiau pana acum. Ele ar putea explica modul in care viata apare in conditii extreme, chiar si pe alte planete.

In Bahamas, cercetatorii au descoperit forme de viata bizare in cateva pesteri subacvatice. Aceste pesteri se numesc “gauri albastre”, pentru ca, privite de la mare inaltime, arata ca niste gauri circulare, inchise la culoare.

In Bahamas exista aproximativ 1.000 de asemenea pesteri subacvatice.

“Este incredibil sa explorezi aceste pesteri in care n-a mai inotat nimeni pana acum. Nu stii niciodata ce vei descoperi in continuare”, declara entuziasmat Tom Iliffe, biolog marin la Universitatea Texas din Galveston.

Pana acum, biologii au cercetat trei pesteri subacvatice din aceasta zona, in care au gasit bacterii si microbi care nu au mai fost intalniti nicaieri pe Pamant.

marte
NASA, uimita de noile fotografii de pe Marte! Robotul Opportunity s-a impiedicat de ceva
„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Noile forme de viata au aparut si au evoluat chiar si in lipsa totala a oxigenului sau a luminii si in prezenta unor substante extrem de toxice.

Ele difera in functie de adancimea la care se afla si de sursele de hrana disponibile. Prin urmare, aceste bacterii se adapteaza la conditiile de mediu si de aceea sunt foarte variate, spun biologii.

Existenta lor este o dovada in plus ca viata poate sa apara si in conditii extrem de dificile, scrie Live Science.

Iliffe precizeaza ca aceste bacetrii sunt probabil similare primelor forme de viata de pe Pamant, cand planeta noastra nu avea suficient oxigen. De asemenea, aceste conditii sunt intalnite si pe alte planete sau sateliti naturali.

“Stim ca poate exista apa in stare lichida sub suprafata planetei Marte sau a satelitului Europa”, explica el, adaugand ca formele de viata de acolo ar putea fi similare celor din Bahamas.

In prezent, numai 5% din pesterile subacvatice din intreaga lume au fost cercetate, iar planeta noastra este mai putin cunoscuta decat sistemul solar, spune Iliffe.

“Daca exista viata undeva in sistemul nostru solar, este foarte probabil ca o vom gasi aici, in pesterile subterane", crede el.

FOTO.
FOTO. "Exista viata pe o planeta de langa Terra". Un savant rus spune ca are dovada

Un savant rus socheaza comunitatea stiintifica, afirmand ca a gasit dovada existentei vietii pe o planeta din sistemul nostru solar.

Roverul exploreaza planeta de 8 ani.

Super-Pamantul: astronomii au descoperit prima planeta care poate fi locuita

Pamantul chiar are o sora geamana. Astronomii de la NASA au confirmat existenta unei planete foarte asemanatoare cu a noastra.

În plin an electoral, oficialii PSD-PNL au în plan o nouă majorare a salariilor. Cu cât ar crește, din iulie, salariul minim

Deși presați de cheltuieli prea mari la buget, oficialii au în plan o nouă majorare a salariilor, în an electoral.

Europenii vor să-și întărească armatele, în timp ce Ucraina primește un nou pachet de ajutor

Noul pachet de ajutor american pentru Ucraina va include și rachete ghidate cu o rază de acțiune de 300 de km.

Filmul evenimentelor. Cum s-a rupt coaliția PSD-PNL la Primăria Capitalei, din cauza medicului Cătălin Cîrstoiu

După două luni de căutări și încă una în care au făcut campanie pentru medicul Cătălin Cîrstoiu, liderii PNL și PSD au anulat toate planurile comune pentru Primăria generală a Capitalei.