Cercetătorii au descoperit o planetă înghețată, de 3 ori mai mare decât suprafața Pământului

planeta
CNN

Astronomii au descoperit o exoplanetă înghețată de trei ori mai mare decât suprafața Pământului, în orbita unei stele care este la numai 6 ani lumină distanță.

Exoplaneta orbitează în jurul stelei lui Barnard, cea mai apropiată stea solitară de Soare. Acest lucru face ca noua descoperire să fie și cea mai apropiată exoplanetă cunoscută de pământeni.

Anterior, o altă exoplanetă a fost descoperită pe orbită în sistemul Proxima Centauri formată din trei stele.

Exoplaneta a fost găsită după 20 de ani de cercetare, inclusiv 771 de măsurători în care au fost folosite 7 instrumente. Analiza care a dus la această descoperire este detaliată într-un studiu publicat miercuri în revista Nature, scrie CNN.

Astronomii credeau de ani de zile că vor găsi o planetă în jurul stelei din apropiere, dar nu aveau încă confirmare.

urs ucis norvegia
Planeta a rămas fără 60% din animalele sălbatice. ”Ultima generație” care poate salva natura

"Cea mai mare lovitură a acestei descoperiri este steaua gazdă", scrie Paul Butler, co-autor al studiului și astronom la Institutul Carnegie pentru Știință. "Steaua lui Barnard este ”cea mai mare balenă albă” de vânătoare a planetelor."

Planeta, cunoscută sub numele de steaua lui Barnard, este, probabil, slab luminată de steaua ei și ușor mai rece decât Saturn. Cercetătorii cred că este un deșert înghețat, fără apă lichidă, un mediu ostil, în care temperatura medie a suprafeței este în jur de -134 grade Celsius.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
Anunţul NASA privind gaura din stratul de ozon. Câţi kilometri pătraţi are acum

În războiul dus pentru a proteja planeta există şi lupte câştigate. Un raport ONU arată că stratul de ozon a început să se vindece. Procesul de refacere se derulează, însă, foarte încet.

Populaţia de animale sălbatice de pe Pământ a scăzut cu 60% între anii 1970 şi 2014, conform unui nou bilanţ, din ce în ce mai alarmant la fiecare ediţie, realizat de organizaţia non-guvernamentală pentru conservarea naturii World Wide Fund for Nature.

Elevii unei școli, încurajați să mănânce preparate care conțin gândaci sau viermi

Îngheţată cu greieri şi nachos cu viermi şi furnici. Asta conţine meniul creat de elevii unui liceu din Australia, care participă la cursuri de ecologie.

Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Nicolae Ciucă, despre introducerea serviciului militar obligatoriu: Nu avem pregătită infrastructura necesară

Nicolae Ciucă, a declarat, joi, că România nu are pregătită infrastructura necesară pentru introducerea serviciului militar obligatoriu în următorii doi ani, el menţionând şi că "s-au dus vremurile" în care oamenii să fie aduşi cu arcanul la armată.

Cristian Pîrvulescu: A fost un atac ”farmaceutic”al Israelului, Iranul se va preface că nu a existat nimic

Israelul a lansat vineri dimineață un atac asupra Iranului, după atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute.