Cel mai mare telescop radio construit vreodată va începe să cerceteze Universul. GALERIE FOTO inedită

telescop

Cel mai mare telescop radio construit vreodată va începe să cerceteze Universul în septembrie, în scopul descoperirii vieții extraterestre și a planetelor care pot găzdui viața.

Telescopul din China a devenit pentru prima dată operațional în ianuarie, dar echipa de cercetători a realizat că mai există o cantitate substanțială de interferențe radio, ce trebuia eliminată, transmite Daily Mail.

Potrivit unui astronom din Beijing, există multe semnale care pot fi un semn al existenței vieții extraterestre.

Ideea creării acestui telescop a fost adusă în discuție pentru prima dată de guvernul chinez în 1994, iar finanțarea pentru construcție a fost aprobată oficial în 2007.

Un sat de 65 de persoane a fost distrus înainte de începerea construcției și peste 9.000 de persoane din mediul rural au fost nevoite să-și găsească o altă locuință, cu ajutor financiar din partea statului.

telescop
A fost lansat un nou telescop ce va analiza sute de planete. Ce urmăresc cercetătorii

Pe lângă căutarea vieții extraterestre, telescopul va strânge și date pentru studiul unei game largi de fenomene, inclusiv cele care fac referiri la găuri negre și alte galaxii îndepărtate.

Unde radio misterioase din spațiu, captate cu cel mai puternic telescop din lume. De unde provin

Astronomii chinezi anunță că au detectat în mod repetat mai multe semnale radio misterioase, de la o sursă aflată la o distanță de aproximativ 3 miliarde de ani lumină de Pământ.

Undele au fost captate cu ajutorul celui mai mare telescop radio construit vreodată, iar oamenii de știință le cercetează în prezent, informează xinhuanet.com.

Aceste semnale, cunoscute ca „explozii radio rapide” (FRB), sunt cele mai luminoase din Univers. Sunt „rapide” pentru că impulsurile sunt foarte scurte, de doar câteva milisecunde. Însă nu există o explicație clară a originii lor.

Detectarea acestor semnale poate ajuta cercetătorii să afle originea și felul în care se produc aceste „explozii”.

Cu ajutorul sistemului telescopului, a putut fi observată o sursă numită FRB121102, descoperită prima dată în 2015. Din august 2015 până la începutul lunii septembrie a acestui an, mai mult de 100 de semnale au fost detectate de la această sursă.

Potrivit cercetătorilor, acest sistem FRB are un nivel de eficiență semnificativ și poate juca un rol important în descoperirea a noi semnale, îmbunătățind în același timp acuratețea și rezoluția acestor unde în timp real.

Astronomi din peste 10 țări fac planuri de observare cu acest telescop extrem de puternic, care poate oferi informații extrem de importante despre spațiu.

Cea mai clară poză a suprafeței Soarelui făcută vreodată. Cu ce seamănă

Oamenii de știință au reușit să facă cea mai apropiată și clară poză a suprafeței Soarelui, cu cel mai mare telescop din lume.

În timp ce astronauţii NASA caută planete noi, un nou instrument spaţial creat de europeni are misiunea să obţină mai multe informaţii despre astrele identificate deja.

Momentul când o gaură neagră
Momentul când o gaură neagră "înghite" o stea de mărimea Soarelui, filmat de NASA

Specialiştii agenţiei spaţiale americane au reuşit să surprindă, cu ajutorul telescoapelor, chiar momentul când o gaură neagră "înghite" o stea de mărimea Soarelui.

„e-Estonia, model pentru viitor”. Noi cu plicuri, ei cu clickuri. Cât de practic este sistemul de sănătate digitalizat

În timp ce la noi încă dictează plicul în spitale, iar bolnavii cară teancuri de trimiteri, analize și rețete de la un doctor la altul, în Estonia, sistemul de sănătate este digitalizat integral încă din 2008.

Apar mărturii șocante în cazul scandalului în care sunt implicați înalți prelați: „Aveau un grup de Whatsapp în care vorbeau”

După ce un deputat din Parlamentul României ar fi fost fotografiat și filmat în ipostaze indecente alături de un teolog, scandalul ia o amploare nebănuită.

Intervenție în van a pompierilor care evacuează apa din Tăul Mare - Roșia Montană. Cu cât au scăzut nivelul apei

Comitetul Național pentru Situaţii de Urgenţă a cerut controale de urgență la toate barajele de capacitate mică din țară, după fisura apărută în barajul subteran al lacului Tăul Mare.