Ce s-ar întâmpla dacă cea mai mare navă de croazieră din lume, mai mare de cinci ori decât Titanicul, ar lovi un aisberg

icon of the seas
Royal Caribbean International

Icon of the Seas, cea mai mare navă de croazieră din lume, va efectua călătoria inaugurală peste șase luni. Însă ce s-ar întâmpla dacă ar lovi un aisberg?  

În contextul în care cea mai mare navă de croazieră din lume va efectua călătoria inaugurală peste șase luni, și având în vedere un alt dezastru recent al submersibilului Titan, este greu să nu te întrebi ce s-ar întâmpla dacă Icon of the Seas ar avea aceeași soartă ca și Titanicul, scrie Business Insider.

În prezent, Icon of the Seas este programat să navigheze în Caraibe, ceea ce înseamnă că nu va întâlni gheață, dar chiar dacă în viitor va naviga într-o zonă în care ar putea exista gheață, va fi un eveniment rar din zilele noastre ca un vas de croazieră să lovească un aisberg, dar totuși, nu imposibil.

În 2007, într-un incident pe care The New York Times l-a numit „Titanicul modern”, un mic vas de croazieră a lovit gheața, provocând o gaură de mărimea unui pumn, care a lăsat apa să pătrundă în sala motoarelor și a provocat o pană de curent. Cele 154 de persoane aflate la bord au fost nevoite să se evacueze cu bărci de salvare și plute de salvare.

Citește și
James Cameron
Regizorul filmului Titanic, despre implozia submersibilului Titan: "A fost singurul scenariu care mi-a putut veni în minte"

Toate meciurile de la FIFA Club World Cup pot fi văzute pe VOYO cu comentariu în limba română.

Anul trecut, o navă a Norwegian Cruise Line a lovit un aisberg în timp ce călătorea prin ceață densă în apropiere de Alaska, provocând daune suficiente pentru a scurta călătoria și a anula o alta pentru a putea fi reparată.

Dar niciuna dintre ele nu a fost o catastrofă de proporțiile Titanicului.

Expertul în industria croazierelor Stewart Chiron, cunoscut mai bine sub numele de The Cruise Guy, a declarat pentru USA Today că incidentul de anul trecut a fost „extraordinar de rar”. În timp ce navele de croazieră pot intra ocazional în contact cu gheața, Chiron a spus că este neobișnuit ca o navă să sufere daune fizice sau să își schimbe planurile ca urmare a vreunui incident de acest fel.

Navele de croazieră se bazează pe tehnologia radar și pe monitorizarea prin satelit pentru a evita coliziunile cu aisberguri. Îmbunătățirile aduse GPS-ului și patrulelor de aeronave au făcut, de asemenea, ca navigarea pe mare să fie mai sigură, dar există totuși un mic risc.

Din fericire, navele de croazieră de astăzi sunt, de asemenea, mai bine pregătite pentru dezastre.

Royal Caribbean, linia de croazieră din spatele Icon of the Seas, spune că toate navele sale de croazieră au la bord „un număr suficient de mijloace de salvare pentru fiecare oaspete și membru al echipajului de la bord, precum și o capacitate suplimentară de rezervă”. Pasagerii de pe croazierele lor sunt, de asemenea, obligați să efectueze exerciții pentru a ști ce trebuie să facă în caz de urgență.

Așadar, chiar dacă o tragedie improbabilă ar avea loc, protocoalele privind bărcile și plutele de salvare ar putea ajuta pasagerii să evite să trăiască unele dintre cele mai dramatice și controversate scene din filmul „Titanic”.

Articol recomandat de sport.ro
Crimă teribilă în tenis: și-a împușcat mortal fiica pentru că era ironizat că trăiește din banii ei
Crimă teribilă în tenis: și-a împușcat mortal fiica pentru că era ironizat că trăiește din banii ei
Citește și...
A murit un actor din filmul Titanic. A jucat rolul unuia dintre strămoșii soției CEO-ului OceanGate
A murit un actor din filmul Titanic. A jucat rolul unuia dintre strămoșii soției CEO-ului OceanGate

Un actor care a jucat în filmul Titanic, regizat de James Cameron, a murit pe 21 mai, la vârsta de 94 de ani.

Regizorul filmului Titanic, despre implozia submersibilului Titan:
Regizorul filmului Titanic, despre implozia submersibilului Titan: "A fost singurul scenariu care mi-a putut veni în minte"

Regizorul filmului Titanic, James Cameron, a afirmat că vestea despre explozia submersibilului Titan "nu a fost o surpriză", conform CNN.

„O misiune sinucigașă”. Un fost pasager a dezvăluit care ar putea fi problema submersibilului „Titan”
„O misiune sinucigașă”. Un fost pasager a dezvăluit care ar putea fi problema submersibilului „Titan”

Un fost pasager al submersibilului „Titan” - care a făcut scufundări în anul 2021 - a descris călătoria spre epava vasului Titanic drept o „misiune sinucigașă”, relatează Mirror.

Legătura dintre soția pilotului submersibilului Titan și un cuplu care a murit pe Titanic, în 1912
Legătura dintre soția pilotului submersibilului Titan și un cuplu care a murit pe Titanic, în 1912

Wendy Rush, care este căsătorită cu Stockton Rush, directorul executiv al companiei OceanGate şi pilotul de la bordul submersibilului Titan, este descendenta unui cuplu, care şi-a pierdut viaţa la bordul celebrei nave Titanic.

 

„Riscul de moarte apare de trei ori pe prima pagină”. Ce spune un scenarist care a călătorit cu submersibilul spre Titanic
„Riscul de moarte apare de trei ori pe prima pagină”. Ce spune un scenarist care a călătorit cu submersibilul spre Titanic

Planeta întreagă asistă la un film sinistru. Echipele de căutare americane şi canadiene, din aer și de pe apă, sunt într-o cursă contracronometru.

Recomandări
Bolojan schimbă regulile în PNL. Pedepse pentru liderii care pierd alegeri, funcții pentru specialiști din afara partidului
Bolojan schimbă regulile în PNL. Pedepse pentru liderii care pierd alegeri, funcții pentru specialiști din afara partidului

Partidul Național Liberal și-a ales noua conducere. Ilie Bolojan a fost votat președinte cu drepturi depline. La congresul extraordinar și-a făcut apariția și președintele Nicușor Dan, care a dat un mesaj categoric.

UE se mobilizează după ce Trump a anunțat noile taxe vamale. Miza războiului comercial, exporturi de 340 de miliarde
UE se mobilizează după ce Trump a anunțat noile taxe vamale. Miza războiului comercial, exporturi de 340 de miliarde

Tensiunile comerciale dintre Statele Unite și Uniunea Europeană escaladează, după ce președintele american Donald Trump a anunțat tarife vamale de 30% pentru importurile europene, de la 1 august.

Spațiul Schengen nu mai e ce-a fost. Țările din Europa care au reintrodus controale la frontieră
Spațiul Schengen nu mai e ce-a fost. Țările din Europa care au reintrodus controale la frontieră

Libera circulație în Europa este pusă la încercare. Rând pe rând, 10 țări Schengen au introdus iar controale la granițe. Unele, din motive de securitate, altele, din cauza migrației ilegale.