Ce înălțime au munții Carpați de pe Lună. Nume românești pe cer și semnificația lor

luna
Pixabay

Corpurile cereşti pot purta numele unor oameni care au avut o contribuţie importantă în domenii precum știință, artă sau muzică. Asteroizii poartă și nume de persoane în viață, iar cometele - numele descoperitorilor lor.

Printre ei se află și personalități din România, ale căror nume se regăsesc pe Lună și pe mai multe planete, precum Mercur sau Marte.

De asemenea, unul dintre lanţurile muntoase de pe Lună au primit numele de Montes Carpatus: Munţii Carpaţi.

Ce înălțime au munții Carpați de pe Lună

Unul dintre lanţurile muntoase de pe Lună au primit numele de Montes Carpatus: Munţii Carpaţi, care formează marginea de sud a unui giagntic bazin lunar: Mare Imbrium. Se întâlnesc vârfuri muntoase, cel mai înalt având 2400 m înălţime. Vârfurile sunt separate de văi ce s-au format în urma scurgerilor de lavă.

Țara noastră este imortalizată pe cer prin asteroidul România, cu o mărime între 2 și 5 km. Acesta se află în centura principală și a primit numele la începutul lunii mai 2012.

„Uşor obraznică”. Rareș Bogdan reacționează la cererea făcută de Elena Lasconi

Ce nume românești sunt pe cer

În aprilie 2008, un crater de 125 km în diametru, situat pe planeta Mercur, a primit nume românesc: Eminescu. Lanţuri de cratere mai mici se întâlnesc în jurul acestuia, formate de fragmentele ce s-au desprins de asteroidul care a produs craterul și de materia expulzată la impact.

Primul nume românesc de pe Venus este cel al poetei Elena Văcărescu. Aceasta a trăit în Franţa, dar s-a născut în România. Craterul, aflat în emisfera sudică a planetei, are un diametru de 31,5 km.

Un alt nume este „Darclée” după soprana Hariclea Darclée (1860-1939). Acesta este dat unei formațiuni vulcanice, numită „patera”, cu un diametru de 15 km.

Singurul crater cu nume românesc de pe Lună se numeşte Haret, după matematicianul-astronom Spiru Haret. Craterul are 29 km în diametru şi se află în emisfera ce nu se poate vedea de pe Terra, aproape de polul sud al Lunii.

Primul asteroid care poartă numele unui artist român este Brâncuşi, fiind descoperit în 1971 la Observatorul de la Palomar (SUA). Sculptorul român cunoscut în toată lumea se roteşte în jurul Soarelui.

Citeşte lista completă pe Observatorul Astronomic din Bucureşti!

”Delirant!” Reacția israelienilor după gafa uriașă a Jandarmeriei la meciul FCSB – Maccabi Tel Aviv
Descoperirea neașteptată făcută de roverul Curiosity pe Marte, după ce a crăpat o stâncă

Aflat pe Marte, în canalul Gediz Vallis, roverul Curiosity a spart din greșeală o rocă, dezvăluind un mineral galben care a luat prin surprindere oamenii de știință. Acest mineral s-a dovedit a fi sulf elementar în forma sa pură.

Un fenomen misterios produce oxigen pe fundul oceanului, iar cercetătorii nu înțeleg cum: „O alternativă la fotosinteză”

Un fenomen misterios are loc pe fundul oceanului, iar oamenii de știință abia încep să îl înțeleagă. După cum arată un articol recent există o sursă alternativă de oxigen pe planeta noastră, alta decât fotosinteza.

„Ești ceea ce mănânci”. Cum pot fi folosite alimentele ca medicament

În timp ce conceptul de folosire a alimentelor ca medicament a fost de bază în urmă cu sute de ani, multe societăţi actuale sunt fie supraalimentate, fie subnutrite.

Comisia Europeană a publicat raportul privind statul de drept în România 2024. Achizițiile publice, ”vulnerabile la corupție”

Comisia Europeană a publicat, miercuri, raportul privind statul de drept în România în 2024. Astfel, una dintre concluzii este că sectorul de achiziții publice din România se confruntă cu un risc ridicat de corupție.

Recordul de temperatură la nivel planetar a fost doborât în 24 de ore. 22 iulie, cea mai călduroasă zi măsurată vreodată

Luni, 22 iulie, a fost cea mai caldă zi înregistrată vreodată la nivel planetar, potrivit datelor preliminare ale agenţiei de monitorizare a Uniunii Europene.

Un bărbat internat într-un cămin din Argeș a murit după ce a fost neglijat și a făcut cangrenă la un picior

Un nou caz care denotă cinism și nepăsare într-un azil unde oamenii se presupune că sunt îngrijiți și ajutați este acum anchetat penal.