Arheologii au descoperit craniul unui "văr" al omului, de acum 2 milioane de ani. "Avea dinţi mari, dar creierul mic"

Arheologii au descoperit un craniu vechi de 2 milioane de ani. Cui i-a aparținut

Arheologii australieni au descoperit un craniu cu o vechime de 2 milioane de ani al unei "specii de veri" ai omului, cu dinţi mari şi creier mic, într-o străveche peşteră din Africa de Sud, informează marţi agenţia DPA.

Descoperită în 2018, fosila rară de Paranthropus robustus oferă noi informaţii despre istoria noastră evolutivă, au anunţat cercetătorii de la Universitatea La Trobe din Melbourne într-un comunicat emis marţi.

Craniul fosilizat descoperit în situl arheologic Drimolen din apropiere de Johannesburg reprezintă cele mai vechi şi mai bine conservate rămăşiţe ale unui exemplar de sex masculin de Paranthropus robustus.

Cercetătorii susţin că specimenul "furnizează prima dovadă de rezoluţie înaltă a microevoluţiei în cadrul unei specii timpurii de hominid".

Constatările, publicate marţi în "Nature Ecology & Evolution", prezintă modul în care schimbările din mediul înconjurător au determinat care reprezentanţi din arborele nostru genealogic au supravieţuit.

antarctica
Un adept al teoriilor conspirației susține că a găsit dovada existenței unor ființe biblice

"Ca toate celelalte creaturi de pe Pământ, pentru a supravieţui cu succes, strămoşii noştri s-au adaptat şi au evoluat în conformitate cu peisajul şi mediul lor înconjurător", a explicat Andy Herries, directorul Departamentului de Arheologie şi Istorie din cadrul universităţii australiene.

"Credem că aceste schimbări au avut loc într-o perioadă în care Africa de Sud se aridiza uscat, ducând la dispariţia unui număr de specii de mamifere contemporane", a adăugat cercetătorul.

Angeline Leece, coautoare a lucrării ştiinţifice, a precizat că este important de ştiut că Paranthropus robustus a apărut aproximativ în acelaşi timp cu strămoşul nostru direct, Homo erectus, deşi sunt "două specii extrem de diferite".

"Homo erectus, cu creierele lor relativ mari şi dinţii mici şi Paranthropus robustus, cu dinţii lor relativ mari şi creierele mici, reprezintă experimente evolutive divergente", a precizat Leece.

În timp ce specia noastră a fost linia evolutivă care a câştigat în cele din urmă, datele obţinute în urma analizelor fosilelor sugerează că, în urmă cu 2 milioane de ani, Paranthropus robustus era o prezenţă mult mai comună în peisaj.

Descoperire incredibilă. Ce a găsit o familie pe plajă, în nisip: „Ne-am speriat, am chemat poliția”

O familie a descoperit un craniu uman și oase îngropate pe o plajă în Insulele Canare.

Un adept al teoriilor conspirației a declarat că a descoperit în Antarctica, cu ajutorul software-ului Google Earth, un "craniu uriaș" despre care susține că ar putea dovedi existența unor creaturi biblice.

Cum arată fața unei femei din Neolitic, reconstituită după un craniu vechi de 7500 de ani

Oamenii de știință au reușit să reconstituie figura unei femei care a trăit acum 7.500 de ani, în Gibraltar. Femeia, care a primit numele „Calpeia”, ar fi avut între 30 și 40 de ani când a murit.

Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.