Aplicatia care ar putea schimba viitorul sofatului. Semafoarele virtuale, afisate chiar pe parbrizul masinilor
Coplesiti de numarul mare de masini de pe sosele si de orele pierdute in trafic, oamenii de stiinta americani cauta solutii pentru a le face soferilor viata mai usoara.
Una dintre ele este asa-numitul sistem de semafoare virtuale, un fel de aplicatie care afiseaza indicatiile rutiere direct pe parbriz, inlocuind luminile clasice. Oricat ar suna de stiintifico-fantastic, scenariul ar putea deveni functional in viitorul apropiat.
Richard Quest, corespondent CNN: "In zilele noastre, solutiile tehnologice "in timp real" le ofera soferilor informatii care, desi nu reduc traficul, macar ne spun ce se intampla in fata noastra."
Alegeri 2024
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Evident, vorbim despre aplicatiile pentru smartphone, care le ofera soferilor informatii in timp real despre trafic. Tehnologia viitorului este si mai ambitioasa si isi propune sa implementeze asa numitele semafoare virtuale.
Ozan Tonguz, profesor universitar: "Semafoarele vor fi create "la cerere" atunci cand este detectata o situatie dificila in trafic, cand masinile incearca sa traverseze o intersectie, de pilda, si pot fi oprite cand nu mai este nevoie de ele."
Pentru ca ele sa functioneze, masinile trebuie sa fie conectate si sa "comunice" intre ele. Semafoarele virtuale sunt afisate pe un display instalat pe parbriz si indica directiile in care masina se poate deplasa.
Ozan Tonguz, profesor universitar: "Soferul vede pe parbriz ca directia inainte este semnalizata cu verde, iar pentru dreapta are rosu. Deci soferii vin, se opresc treptat la intersectie , asa ca pentru 30 de secunde, cei care merg inainte isi continua drumul, iar dupa responsabilitatea de a semnaliza se transfera celeilalte directii. Asa ca procesul continua neperturbat, fara ca soferii sa fie implicati in aceste decizii."
Inventatorii spun ca semafoarele virtuale pot reduce emisiile de carbon, numarul accidentelor si, cel mai important, timpul petrecut pe sosea.