Agenția Spațială a Japoniei va anunţa "o descoperire majoră" despre asteroizi în primăvara anului 2022

Asteroid

Agenţia Spaţială a Japoniei (JAXA) a anunţat luni că doreşte să publice în primăvara anului 2022 un studiu despre "o descoperire majoră" în domeniul cercetării asteroizilor.

Cercetarea ar fi fost realizată pe baza eşantioanelor prelevate din suprafaţa unui astfel de corp ceresc de sonda spaţială Hayabusa2, care au fost aduse apoi pe Terra în luna decembrie a anului trecut, informează agenţia de presă Kyodo.

O capsulă a sondei Hayabusa2, conţinând mai mult de 5,4 grame de eşantioane prelevate de pe asteroidul Ryugu, aflat la o distanţă de peste 300 de milioane de kilometri de Terra, s-a întors pe Pământ în urmă cu exact un an.

Agenţia japoneză de explorare aerospaţială intenţionează să trimită studiul despre acea descoperire unei reviste ştiinţifice majore, posibil chiar în acest an, a declarat într-o conferinţă de presă Tomohiro Usui, managerul Grupului de Cercetare a Ştiinţei Astromaterialelor, care a realizat această analiză.

Tomohiro Usui a spus că "spre deosebire de meteoriţi, care sunt contaminaţi după ce intră în atmosfera Pământului", eşantioanele prelevate de pe asteroidul Ryugu ar putea să le ofere oamenilor de ştiinţă "informaţii despre condiţiile exacte din spaţiu".

Asteroid
NASA, misiune istorică. A fost lansată o rachetă cu care încearcă modificarea traiectoriei unui asteroid
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

În prezent, şase echipe de cercetători din Japonia analizează eşantioanele prelevate de pe acel asteroid în funcţie de mai multe criterii, precum ştiinţa materialelor organice.

JAXA a transmis o parte din acele eşantioane cercetătorilor de la NASA, în virtutea unui acord de colaborare ştiinţifică încheiat de Japonia şi Statele Unite.

VIDEO Moment șocant în baschet! I-a dat un pumn unui fan chiar în timpul meciului cu Lakers
Un asteroid de dimensiunea Turnului Eiffel va trece pe lângă Pământ săptămâna viitoare

Asteroidul 4660 Nereus va trece pe lângă Pământ la data de 11 decembrie. Unele titluri îl numesc „îngrijorător” și spun că „va pătrunde pe orbita Pământului”.

NASA a lansat, marţi, din California o misiune care are drept obiectiv testarea unui sistem de apărare planetară, primul de acest fel, proiectat pentru a devia traiectoria unui asteroid de la o potenţială coliziune cu Terra.

”Armageddon”. NASA va devia un asteroid, în cadrul unei misiuni de
”Armageddon”. NASA va devia un asteroid, în cadrul unei misiuni de "apărare planetară"

Peste mai puţin de un an, un vehicul spaţial creat de NASA se va prăbuşi în mod intenţionat pe suprafaţa unui asteroid, pentru a îi devia traiectoria.

NASA vrea să izbească o navă spațială într-un asteroid. Când va avea loc misiunea DART

NASA plănuiește să izbească o navă spațială într-un asteroid, pentru a testa dacă poate schimba cursul meteoritților care amenință Terra.

Emmanuel Macron: Europa ar putea muri. Trebuie să arate că nu este niciodată vasală Statelor Unite

Preşedintele francez Emmanuel Macron a pledat joi pentru o apărare europeană mai puternică şi mai integrată.

Clotilde Armand a fost trimisă în judecată exact în ziua în care şi-a depus candidatura pentru un nou mandat la Sectorul 1

Potrivit News.ro, procurorii au decis, joi, trimiterea în judecată a primarului Sectorului 1, Clotilde Armand, care este acuzată de folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane.

Ce ar fi provocat gaura misterioasă care a apărut în oraşul prahovean Slănic. „Nimeni nu știe ce e dedesubt”

Este alertă la Slănic Prahova, după ce o stradă din centrul orașului a început să se surpe. Zeci de oameni din blocurile din apropiere au fost evacuați, iar circulația în zonă este oprită.