Tapet cu capra cu trei iezi sau scaune din cristal. Cat te costa o casa personalizata de designerii romani
Copaci transformati direct in piese de mobilier, scaune din sticla si cristal, ori tapet cu capra cu trei iezi. Sunt doar cateva dintre produsele designerilor romani, tot mai cautati atat in Romania, cat si peste hotare.
Multi dintre acestia au reinventat motive din folclor si folosesc materiale vechi, pe care in mod normal le-am arunca la gunoi. Tonul in domeniu este dat, insa, in continuare de artistii din tarile nordice.
Chiar daca ai casa deja decorata, este imposibil sa nu fi atras de cel putin un produs atunci cand intri la Dizainar, o galerie care reuneste peste 20 de designeri romani de produs. Unele dintre cele mai cautate obiecte sunt lampile create de Andrei Ignia, un fotograf din Iasi.
Secretul unui produs de succes este sa fie original prin simplitate si sa raspunda unei nevoi. Materialele folosite la piesele de mobilier sunt dintre cele mai pure si aduc in casa atmosfera din natura.
Dupa ce a stat aproximativ o luna la uscat, o bucata dintr-un stejar a fost transformata de designer in taburet mobil. Acum este unul dintre cele mai populare produse si costa 1350 de lei.
La mare cautare sunt si obiectele cu motive populare. Din folclor s-a inspirat si Ana, pentru autocolantele sale de perete. Tanara este absolventa a Facultatii de Arhitectura.
Afacerea ei, "Cai verzi pe pereti", a pornit acum 5 ani. Azi, Ana produce singura pentru mari companii, insa are clienti inclusiv in SUA sau Australia.
Un astfel de autocolant costa aproximativ 100 de lei, dar preturile urca daca produsele sunt personalizate.
Ceva mai bine castiga cunoscutul sculptor Alexandru Ghildus, cel care a realizat si memorialul renasterii din Piata Revolutiei. A vrut sa creeze un scaun din sticla si cristal, ca obiect de arta, insa si-a dat seama ca poate fi folosit si ca piesa de mobilier.
In Romania, designul de produs a aparut in 1969, odata cu infiintarea sectiei de profil de la Universitatea de Arte. Ai nostri sunt inca la inceput pe piata internationala, dominata de nordici si de britanici.