Strategiile de marketing aplicate de ciobanii sibieni care vor să-și vândă marfa în Capitală
Ciobanii români folosesc, mai nou, strategii organizate de marketing, ca să-şi vândă eficient marfa. Cu câteva zile înainte de Înălţare, în Capitala s-a deschis un festival al mieilor, unde găsiţi urdă şi telemea de oaie sau berbec la proţap.
Sibienii gătesc tochitură, borş, bulz şi pastramă chiar în fata "boierilor", cum îi numesc pe orăşenii care îi vizitează cu poftă de ceva bun şi portofelele pline.
Verdeţurile s-au ieftinit, iar vremea cu toane te îndeamnă să ceri mai degrabă ceva aburind de mâncare, şi nu o îngheţată. În Parcul Naţional, se încing în ceaun stufatul, în oală borșul şi la jar, tocana de miel.
”Noi mâncăm miel şi iarna, când se taie porcii de sărbători”, spune un fermier.
Orăşenii s-au adunat în jurul proţapului şi cer porţii mici de carne bine pătrunsă.
”Și de foame, şi de gust!... Am foame să merg să votez”, spune un client.
Un festival al mieilor, ţinut la o lună după Înviere, e ca o gură de oxigen pentru crescătorii de ovine. Pentru că mieii se transformă în berbecuţi, berbecuţii în berbeci şi speranţele fermierilor în investiţii - eşuate. La târg, o porţie de mâncare costă între 15 şi 25 de lei, adică e un profit frumos şi pentru crescători şi pentru bucătării de la standuri.
Ciobanii au venit cu carnea, dar şi cu brânză. Iar bucureştenii învaţă să o distingă pe cea autentică după miros.
Festivalul Mieilor aşteaptă vizitatori până duminică seara.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!