Solutia la aglomeratia de pe sosele "rugineste" intr-o gara din Arad
Vorbim despre 150 de vagoane, in valoare de 30 de milioane de euro, in care pot fi transportate autocamioanele ca sa nu mai tranziteze tara si sa distruga soselele.
Sefii de la CFR Marfa spun ca le-ar pune la treaba, doar ca nimeni din Guvern nu ia in serios transportul ecologic si nu ofera subventiile necesare.
Indiferent ca vorbim de Valea Oltului, Valea Prahovei sau soseaua de centura, problema este aceeasi. Majoritatea camioanelor sunt doar in tranzit prin tara noastra. Atunci nu ar fi mai bine sa le mutam pe calea ferata?
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Ar fi fost bine si aveam tot ce ne trebuie ca sa punem trenurile... pe roate. Adica 156 de vagoane speciale, denumite RO-LA, destinate transportului de autocamioane. CFR Marfa le-a platit cu 30 de milioane de euro, dintre care sase luate pe credit. Ultima tentativa de a le folosi a fost in 2009, cand o garnitura de proba a mers de la Giurgiu la Arad.
Ideea era buna. Un autocamion scos de pe sosea descongestioneaza traficul si protejeaza asfaltul. La fiecare trecere, un TIR uzeaza soseaua cat 100.000 de autoturisme si unde mai pui ca nici nu mai scoate fum. Insa noi nu ne pricepem la afaceri...
Zecile de platforme RO-LA sunt garate in statia Arad de mai bine de patru ani. Buruienile s-au agatat de ele, le mananca rugina si nu pot fi miscate pentru ca si inspectia tehnica a expirat.
Garniturile ocupa trei linii in statia Arad. Hotii au furat chiar si traversele de pe liniile unde sunt garate. CFR Marfa ar vrea sa le urneasca din nou, dar genul acesta de transport ecologic se poate face numai cu o subventie de 50%.
"Am cerut sprijin de la Ministerul Mediului dar nu am ajuns nicaieri", a declarat George Micu, director general CFR Marfa.
In timp ce pisica este aruncata de la Transporturi la Mediu si de la Finante inapoi, de vagoanele noastre se intereseaza mai nou bulgarii, grecii si ungurii, care ar vrea sa le inchirieze. Intre timp noi ne vom incolona cu TIR-urile pe cele mai aglomerate drumuri din tara.
Sursa: Pro TV
Etichete: ministerul mediului, cfr marfa, ministerul de finante,
Dată publicare:
11-02-2011 18:39