Mesajul FMI este clar: 'Privatizati TAROM SI CFR Marfa. Scapati de datorii'
Privatizati TAROM si CFR Marfa! Acesta este mesajul negociatorilor FMI catre sefii de la Transporturi. De vina sunt datoriile de sute de milioane de euro, aproape imposibil de recuperat, pentru ca niciuna dintre companii nu face profit.
Nu a venit inca momentul, raspund managerii. Ei promit reforme dure anul acesta si revenirea pe plus din 2012.
Inca un an pe pierdere. Pentru Tarom, 2010 s-a incheiat pe minus, dupa un 2009 cu o gaura de 91 de milioane de lei. Asa a ajuns la mana negociatorilor FMI care incep fiecare discutie cu plata datoriilor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Companiile care nu fac eforturi de restructurare nu vor mai primi ajutorul statului", a fost mesajul transmis de ministrul transporturilor, Anca Boagiu, la finalul discutiilor.
Surse din interiorul negocierilor spun ca Tarom ar fi trebuit sa scoata pe bursa 15% de actiuni in prima faza si sa continue mai tarziu pana la 51%. Conform unor surse, Tarom a scapat, cel putin deocamdata, de privatizare, nu insa si de restructurare. In urmatoarele zile ar putea fi anuntata disponibilizarea a peste o suta de oameni, peste cei 150 care ies la pensie anul acesta.
Situatia este insa mult mai grava la CFR Marfa. Operatorul feroviar va trimite cel mai probabil acasa anul acesta o zecime dintre angajati, 240, ca sa ramana pe linia de plutire. Fara sa plateasca nimic din datoriile de 870 de milioane de lei.
CFR Marfa se lupta pentru putinii clienti cu o armata de operatori feroviari privati care au inghitit deja jumatate din piata in ultimii zece ani. Deciziile de privatizare in cazul ambelor companii sunt asteptate de la Guvern.