SENS UNIC pe cateva artere din Capitala. Cum se va circula pe Calea Floreasca si Barbu Vacarescu

×
Codul embed a fost copiat

Luati-va un ghid al strazilor, cand veniti in Bucuresti. Cateva artere importante vor avea sens unic, asa cum sunt acum Kiseleff si Calea Victoriei.

Schimbarea implica insa mutari de sine de tramvai, benzi speciale pentru autobuze si solutii pentru zonele care ar urma sa fie blocate de valul de masini. Primele vizate sunt bulevardele care traverseaza Capitala de la nord la sud.

O varianta luata in calcul este introducerea sensului unic pe Calea Floreasca, pe directia Stefan cel Mare -  zona de nord a Capitalei.

Pentru soferi, beneficiile sunt clare: ar avea patru benzi pe sens si ar parcurge drumul de doua ori mai repede.

Sensul unic se opreste insa la intersectia cu strada Glinka, adica la jumatatea bulevardului Barbu Vacarescu. De aici soferii ar trebui sa faca obligatoriu dreapta, pentru ca circulatia se muta pe sensul opus dinspre Pipera.

Citește și
accident
Ghinionul lui putea fi al oricarui sofer. A lovit cu masina un cersetor care se tara printre masini
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Pe de alta parte, mijloacele de transport in comun, taxiurile si ambulantele vor avea o banda speciala.

Fluidizarea traficului de pe Floreasca e in stransa legatura cu Bulevardul Barbu Vacarescu. Concret, urbanistii propun ca circulatia sa se realizeze si aici pe un singur sens de mers tot spre nord, de la intersectie cu Bulevardul Lacul Tei.

In acest caz insa, la mijloc nu sunt doar investitii importante, ci si rabdarea soferilor. Asta pentru ca autoritatile isi propun sa mute linia de tramvai pe marginea drumului.

Daca acest proiect va intra in vigoare, va schimba traficul spre nord. Insa cum va fi fluidizat cel catre centru? Adica dinspre Baneasa si Pipera catre oras. Traseul ar putea fi tot cu un singur sens de mers pe o ruta compusa din strazile Bulevardul Mircea Eliade, Radu Beller si Calea Dorobanti.

Este vorba asadar de un proiect pe termen lung, care ar putea prinde contur in urmatorii 6 ani.

Din pacate, autoritatile au luat in calcul doar marile bulevarde si au omis sa prevada sensuri unice tocmai acolo unde ar fi strict necesar: soselele inguste, gatuite de liniile de tramvai, cum sunt Pache Protopopescu sau Lizeanu.

Istoria sensurilor unice in Bucuresti a inceput inca din perioada interbelica. Fostul Pod al Mogosoaiei sau Calea Victoriei a fost prima artera cu sens unic din Capitala. Pe aici, inca din 1878, se circula numai dinspre Nord spre Splai, asa cum e astazi, desi inainte de '89 erau doua sensuri.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Cum ajung amenzile auto la fostii proprietari, ramasi fara masini pentru ca nu au mai platit ratele
Cum ajung amenzile auto la fostii proprietari, ramasi fara masini pentru ca nu au mai platit ratele

Mii de romani care au ramas fara masini pentru ca nu au mai platit ratele mai primesc o lovitura. Au de achitat amenzi de circulatie ale celor care le-au cumparat autoturismele.

Ghinionul lui putea fi al oricarui sofer. A lovit cu masina un cersetor care se tara printre masini
Ghinionul lui putea fi al oricarui sofer. A lovit cu masina un cersetor care se tara printre masini

In timp ce politicienii asteapta rezultatele finale dupa alegeri, strada ramane un pericol pentru cetateni. Un accident produs in Bucuresti ne arata cat de departe suntem de o capitala civilizata.

Bucuresti - Ploiesti, autostrada pe care soferul devine prizonier. 60 de kilometri si nicio iesire
Bucuresti - Ploiesti, autostrada pe care soferul devine prizonier. 60 de kilometri si nicio iesire

Ce se construieste mai lent decat o sosea de viteza in Romania? Ati crede ca nimic, insa in realitate vorbim despre iesirile de pe autostrada. Desi sunt prevazute in proiectele initiale, aceste exit-uri se fac ultimele sau deloc.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.