SENS UNIC pe cateva artere din Capitala. Cum se va circula pe Calea Floreasca si Barbu Vacarescu
Luati-va un ghid al strazilor, cand veniti in Bucuresti. Cateva artere importante vor avea sens unic, asa cum sunt acum Kiseleff si Calea Victoriei.
Schimbarea implica insa mutari de sine de tramvai, benzi speciale pentru autobuze si solutii pentru zonele care ar urma sa fie blocate de valul de masini. Primele vizate sunt bulevardele care traverseaza Capitala de la nord la sud.
O varianta luata in calcul este introducerea sensului unic pe Calea Floreasca, pe directia Stefan cel Mare - zona de nord a Capitalei.
Pentru soferi, beneficiile sunt clare: ar avea patru benzi pe sens si ar parcurge drumul de doua ori mai repede.
Sensul unic se opreste insa la intersectia cu strada Glinka, adica la jumatatea bulevardului Barbu Vacarescu. De aici soferii ar trebui sa faca obligatoriu dreapta, pentru ca circulatia se muta pe sensul opus dinspre Pipera.
Pe de alta parte, mijloacele de transport in comun, taxiurile si ambulantele vor avea o banda speciala.
Fluidizarea traficului de pe Floreasca e in stransa legatura cu Bulevardul Barbu Vacarescu. Concret, urbanistii propun ca circulatia sa se realizeze si aici pe un singur sens de mers tot spre nord, de la intersectie cu Bulevardul Lacul Tei.
In acest caz insa, la mijloc nu sunt doar investitii importante, ci si rabdarea soferilor. Asta pentru ca autoritatile isi propun sa mute linia de tramvai pe marginea drumului.
Daca acest proiect va intra in vigoare, va schimba traficul spre nord. Insa cum va fi fluidizat cel catre centru? Adica dinspre Baneasa si Pipera catre oras. Traseul ar putea fi tot cu un singur sens de mers pe o ruta compusa din strazile Bulevardul Mircea Eliade, Radu Beller si Calea Dorobanti.
Este vorba asadar de un proiect pe termen lung, care ar putea prinde contur in urmatorii 6 ani.
Din pacate, autoritatile au luat in calcul doar marile bulevarde si au omis sa prevada sensuri unice tocmai acolo unde ar fi strict necesar: soselele inguste, gatuite de liniile de tramvai, cum sunt Pache Protopopescu sau Lizeanu.
Istoria sensurilor unice in Bucuresti a inceput inca din perioada interbelica. Fostul Pod al Mogosoaiei sau Calea Victoriei a fost prima artera cu sens unic din Capitala. Pe aici, inca din 1878, se circula numai dinspre Nord spre Splai, asa cum e astazi, desi inainte de '89 erau doua sensuri.