Se încarcă în 6 ore și are autonomie 100 km. Bicicleta electrică de 6.000 euro
S-a deschis sezonul de mers cu bicicleta. De anul acesta, ar trebui ca în Capitală să pedaleze încă 30 de mii de persoane, care îşi vor cumpăra biciclete cu vouchere de la primărie.
Unii s-ar mulţumi cu un model ieftin şi speră că acest ajutor de 500 de lei să acopere preţul aproape integral. Alţii visează la biciclete de campioni, cu numele lor gravat pe cadru, în foiţa de aur.
Diferenţa nu e chiar aşa mare între un copil de trei ani îndrăgostit de o trotinetă şi un domn serios care scanează ofertele pentru o bicicletă nouă.
Producător: ”Am crescut accelerat în ultimii 3 ani, de la 3000 de biciclete am ajuns până la 15 mii anul trecut şi anul ăsta vrem să facem peste 20 de mii.”
Preţurile celor mai vândute modele merg de la 1500 la 3000 de lei.
Pasionaţii au acum variante care imită biciclete de campioni. Una dintre ele, cu care Vincenzo Nibali a câştigat Turul Italiei, e decorată cu foiţa de aur şi costă în jur de 100 de mii de euro.
Fără "decoraţiuni" poate fi cumpărată cu 7000 de euro. Sunt familii întregi înscrise pe listele pentru vouchere de biciclete, aşa că bucureştenii îşi cântăresc opţiunile.
Ca să fie uşor de ascuns la birou, poţi lua o bicicletă compactă, cu 1500 de lei. Ca să ajungi odihnit, plăteşti dublu, pentru ceva electric.
Unul dintre modelele electrice costă 6.000 de euro.
Tânăr: ”L-am băgat în priză şi în 6 ore l-am încărcat. Are o autonomie, depinde de ce mod, dar pe eco undeva la 100 de kilometri. O zi întreagă m-am dat cu ea şi n-am reuşit s-o descarc. Dacă rămâi fără baterie, o iei la spinare. Are 22 de kilograme, într-adevăr.”
Cultura bicicletei e tânără, dar mulţi dintre cei care vor să urce în şa au vârsta adultă şi un mare stres de a nu se face de râs în faţa copiilor. Pentru ei există lecţii de pedalat cu instructori.
După şase lecţii ori 100 de lei, ar trebui să te descurci pe două roţi. Singura condiţie, pentru doamne, e să-şi lase poşetele şi tocurile acasă.