Scumpiti taxiul, dar faceti-l sigur! Cinci motive anti-taxi
1. Imi vreau restul de la 10 lei. Indiferent ca e o cursa de 5,34 sau 7,20. Vreau sa las eu bacsis, nu sa fiu luat de prost cu textul vesnic: "Nu aveti marunt, ca e prima cursa...?".
Unii mi s-au plans ca sunt cursele prea ieftine. Pai mariti tariful! Ce vina am eu, clientul? Ma urc in cel care are pretul potrivit pentru mine si pretind sa fiu taxat legal. Nu mai mult, nu mai putin.
2. Nu mai suport duhoarea de mahoarca. Tot bacsisul taximetristilor frustrati de viata se duce pe tigari pe care le fumeaza aproape nonstop. Cu si fara client in masina. Altadata mai intrebau daca deranjeaza fumul. De cand s-au scumpit tigarile, nu mai rateaza nici un fum pana la chistoc. Adoratia pentru drog se transforma rapid in gunoi aruncat apoi pe geam.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
3. As tripla punctele de amenda pentru vorbitul la telefon. Toti taximetristii palavragesc inutilitati pe mii de minute in retea, precum niste babe barfitoare. Tin volanul cu un deget si stau cu ochii oriunde altundeva decat in fata. Sunt ei insisi un ecosistem al telefoanelor furate de drogati care le paseaza la la preturi derizorii pentru un plic de sare de baie de la magazinul de vise urate. Se mira apoi cand le sunt furate statiile sau navigatoarele GPS ca sa le fie revandute unor colegi de aceeasi valoare.
4. Sa fii nesimtit e o chestiune de moralitate si educatie. Sa fii hot pe fata, e o treaba penala nesanctionata corespunzator la noi. Duminica seara sa te fereasca nevoia de un taxi la aeroport. Chiar si cei cu tarif normal se targuiesc la pretul cursei. Ii ceri cu ceasul, el vrea cu 50 de lei pana la Baneasa. Eu il amenint cu reclamatie, el ma indeamna sa sun pe loc la firma. Dispecerita se face ca noteaza sesizarea, dar taximetristul tot fara ceas vrea. „Nu avem ce sa le facem, ca sunt colaboratori...”. Adica sunt taximetrele unei firme care poarta turela Meridian, 2000 etc... Femeia imi spune cu sinceritate ca nu are ce sa le faca. Daca se lasa cu scandal, firma respectiva isi muta masinile la alt operator unde isi continua practicile.
5. Ca Dacia Logan este masina fiabila, tin sa ne-o confirme toti patronii de firmulite de taxi. A ajuns un hobby pentru mine sa ma uit in bord si sa ma minunez de rezistenta masinii nationale. Recordul absolut mi s-a parut 580.000 de kilometri. Pariez ca se poate si mai mult prin Bucuresti. Pe la 80 la ora spre Otopeni, aveam impresia ca decolam. Rulmentii huruiau sinistru, o roata batea de vibra caroseria, motorul tusea, iar la frana ai fi putut crede ca se va dezintegra caroseria. Taximetristul face haz de necaz ca sa zic merci ca nu a sarit inca roata. De aceea sustin obligativitatea ITP-ului anual pentru taximetre sau la 50.000 de kilometri si amenzi, suspendari de licente, chiar dosar penal pentru cei care nu respecta legislatia. Anvelopele tocite sa fie de asemenea contraventie sanctionata cu ridicarea talonului.
Pentru toate acestea nu invinovatesc doar soferul. Unii au trecut din uzina FAUR, de la pufoaica, la volan. Am intalnit si contabili sau profesori care isi castiga painea asa. In fata patronilor, sunt toti carpe de sters pe jos. Pentru ca patronii incaseaza zilnic planul de sute de lei si au apoi cu ce plati spagi peste tot ca sa treaca de controale.
Vreau sa vad licente anulate de primarie, taloane suspendate, permise ridicate. Sa se pogoare legea asupra lor. Vreau ca interesul public pentru siguranta in trafic sa fie urmarit si respectat de autoritatile pe care le investim cu vot si le platim din taxe si impozite.
www.buhnici.ro - Informatie gratis despre lucruri care costa!
Sursa: George Buhnici
Etichete: transport, taximetrie, george buhnici,
Dată publicare:
30-03-2011 14:02