"Sansa la viata, sansa la noi amintiri", o campanie Procter & Gamble
Copiii Romaniei, care au nenorocul sa vina pe lume cu malformatii la inima, mor cu zile. Cum la noi exista o singura clinica de chirurgie cardio-vasculara pentru copii, pe lista de asteptare pentru operatie si tratament, sunt mii si mii de cazuri.
Pentru a crea un nou centru, pe 2 septembrie a inceput campania "Sansa la viata, sansa la noi amintiri", lansata de Procter & Gamble.
O matematica extrem de cruda li se aplica acestor copii cu malformatii la inima. In Romania se nasc anual peste 1.000 cu astfel de probleme de sanatate. Doar 300 dintre ei pot fi operati la Targu Mures. Ceilalti 700 trebuie sa astepte. Ce se intampla daca nu au norocul sa ii vada repede un medic de specialitate?
"Acesti copii necesita interventie chirurgicala pana la o anumita varsta. Daca se depaseste varsta, apare o complicatie foarte serioasa: hipertensiunea pulmonara. Iar viitorul lor este incert", spune dr. Aurel Nechita, secretar de stat in Ministerul Sanatatii. Este un diagnostic dur, care suna de fapt ca o condamnare.
Procter & Gamble "isi propune crearea noii sectii la spitalul Marie Curie, prin donarea unei sume de minim 1,2 milioane de lei, fondurile provenind din vanzarea produselor participante la aceasta campanie", precizeaza Olivia Ciubotariu, manager relatii externe P&G.
Astfel, cel putin 200 de copii ar putea fi operati in aceasta sectie, care va fi gata la sfarsitul anului.