Romanii nu se mai inghesuie in gari. Cum prefera sa calatoreasca acum si care este explicatia
Avionul depaseste trenul. Si nu doar la viteza. Anul trecut, pe Otopeni s-au inregistrat mai multe curse decat in Gara de Nord.
Exista o explicatie logica. Traficul aerian a crescut an de an, chiar si in perioda de criza, in timp ce trenurile au pierdut lupta cu microbuzele si autocarele.
In ultimii ani, romanii s-au invatat sa mearga cu masina sau chiar cu avionul in concediu si au evitat pe cat au putut trenul.
Asa se face ca pe cel mai mare aeroport al tarii, Otopeni, au aterizat in 2011- 105 avioane pe zi, in timp ce in Gara de Nord au intrat doar 103 trenuri zilnic.
Doar in ultimii trei ani, traficul de calatori la CFR a scazut cu 20%.
E drept ca in tara trenul depaseste avionul, dar pierde cursa cu microbuzele.
Cu autocarul ajungi de multe ori mai greu la destinatie, dar costurile sunt putin mai mici. In ultimii 4 ani CFR a pierdut 700 de mii de clienti, care au ales masina.
Cine merge in strainatate nu sta mult pe ganduri si isi ia bilet de avion. Peste 5 milioane de pasageri au decolat sau aterizat pe Henri Coada in Capitala, valoare aproape dubla fata de acum cinci ani.
Toate companiile low-cost au iesit in castig. Una singura se lauda ca anul trecut numarul calatorilor a crescut cu o treime.
Si in 2012, companiile aeriene se asteapta sa castige noi clienti, in timp ce trenurile nu au prea multe sanse, din moment ce deseori, o calatorie in strainatate cu avionul e mai ieftina decat cu trenul.