Romanii nu se mai inghesuie in gari. Cum prefera sa calatoreasca acum si care este explicatia

×
Codul embed a fost copiat

Avionul depaseste trenul. Si nu doar la viteza. Anul trecut, pe Otopeni s-au inregistrat mai multe curse decat in Gara de Nord.

Exista o explicatie logica. Traficul aerian a crescut an de an, chiar si in perioda de criza, in timp ce trenurile au pierdut lupta cu microbuzele si autocarele.

In ultimii ani, romanii s-au invatat sa mearga cu masina sau chiar cu avionul in concediu si au evitat pe cat au putut trenul.

Asa se face ca pe cel mai mare aeroport al tarii, Otopeni, au aterizat in 2011- 105 avioane pe zi, in timp ce in Gara de Nord au intrat doar 103 trenuri zilnic.

Doar in ultimii trei ani, traficul de calatori la CFR a scazut cu 20%.

Citește și
Qantas Airbus A380
Qantas Airbus A380 vs. Starship Enterprise. Asemanarile incredibile. GALERIE FOTO

E drept ca in tara trenul depaseste avionul, dar pierde cursa cu microbuzele.

Cu autocarul ajungi de multe ori mai greu la destinatie, dar costurile sunt putin mai mici. In ultimii 4 ani CFR a pierdut 700 de mii de clienti, care au ales masina.

Cine merge in strainatate nu sta mult pe ganduri si isi ia bilet de avion. Peste 5 milioane de pasageri au decolat sau aterizat pe Henri Coada in Capitala, valoare aproape dubla fata de acum cinci ani.

Toate companiile low-cost au iesit in castig. Una singura se lauda ca anul trecut numarul calatorilor a crescut cu o treime.

Si in 2012, companiile aeriene se asteapta sa castige noi clienti, in timp ce trenurile nu au prea multe sanse, din moment ce deseori, o calatorie in strainatate cu avionul e mai ieftina decat cu trenul.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Trei aeronave au aterizat pe Aeroportul Baneasa din cauza cetii de pe Otopeni
Trei aeronave au aterizat pe Aeroportul Baneasa din cauza cetii de pe Otopeni

Trei aeronave care trebuiau sa ajunga miercuri dimineata pe Aeroportul "Henri Coanda" din Bucuresti au aterizat pe Aeroportul Baneasa din cauza cetii.

Qantas Airbus A380 vs. Starship Enterprise. Asemanarile incredibile. GALERIE FOTO
Qantas Airbus A380 vs. Starship Enterprise. Asemanarile incredibile. GALERIE FOTO

Ai visat sa te afli macar o data pe nava Enterprise? Acum ai posibilitatea. Cabinele de la clasa I, din avioanele Qantas A380, arata precum U.S.S. Enterprise in Star Trek.

"Am inteles ca vor sa termine benzina, sa nu explodam la aterizare". Marturii din avionul El Al

Alerta si mobilizare generala pe Aeroportul Otopeni. Echipajul unui avion israelian, cu 141 de pasageri la bord, a avut mari probleme la aterizare, din cauza unor flapsuri defecte.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Varianta candidatului comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pusă sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.