Romanii nu se mai inghesuie in gari. Cum prefera sa calatoreasca acum si care este explicatia
Avionul depaseste trenul. Si nu doar la viteza. Anul trecut, pe Otopeni s-au inregistrat mai multe curse decat in Gara de Nord.
Exista o explicatie logica. Traficul aerian a crescut an de an, chiar si in perioda de criza, in timp ce trenurile au pierdut lupta cu microbuzele si autocarele.
In ultimii ani, romanii s-au invatat sa mearga cu masina sau chiar cu avionul in concediu si au evitat pe cat au putut trenul.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Asa se face ca pe cel mai mare aeroport al tarii, Otopeni, au aterizat in 2011- 105 avioane pe zi, in timp ce in Gara de Nord au intrat doar 103 trenuri zilnic.
Doar in ultimii trei ani, traficul de calatori la CFR a scazut cu 20%.
E drept ca in tara trenul depaseste avionul, dar pierde cursa cu microbuzele.
Cu autocarul ajungi de multe ori mai greu la destinatie, dar costurile sunt putin mai mici. In ultimii 4 ani CFR a pierdut 700 de mii de clienti, care au ales masina.
Cine merge in strainatate nu sta mult pe ganduri si isi ia bilet de avion. Peste 5 milioane de pasageri au decolat sau aterizat pe Henri Coada in Capitala, valoare aproape dubla fata de acum cinci ani.
Toate companiile low-cost au iesit in castig. Una singura se lauda ca anul trecut numarul calatorilor a crescut cu o treime.
Si in 2012, companiile aeriene se asteapta sa castige noi clienti, in timp ce trenurile nu au prea multe sanse, din moment ce deseori, o calatorie in strainatate cu avionul e mai ieftina decat cu trenul.