"Am inteles ca vor sa termine benzina, sa nu explodam la aterizare". Marturii din avionul El Al

×
Codul embed a fost copiat

Alerta si mobilizare generala pe Aeroportul Otopeni. Echipajul unui avion israelian, cu 141 de pasageri la bord, a avut mari probleme la aterizare, din cauza unor flapsuri defecte.

Asta inseamna ca pilotii nu puteau sa controleze si sa incetineasca aeronava uriasa, la 180 de kilometri pe ora. Tarziu, cand au inteles ce li se intimpla, unii dintre pasageri si-au vazut intreaga viata trecandu-le prin fata ochilor.

Autoritatile romane s-au miscat ca la carte, insa pana la urma, experienta comandantului si-a spus cuvantul. Aparatul a atins pista violent, dar in siguranta.

La 21 si 6 minute, Cursa EL AL 571, Tel Aviv-Bucuresti se invartea deja de 31 de minute in spatiul aerian al Bucurestiului ca sa arda tonele de kerosen din rezervoare.

E momentul in care echipajul israelian de cinci oameni cere asistenta pentru a ateriza cu flapsurile blocate. Viteza monstrului de otel este insa mult prea mare. Cei 141 de pasageri de la bord nu stiu nimic.

Citește și
aeroport
O pasagera aflata in aeronava TAROM povesteste clipele de cosmar: Pilotul ne-a salvat viata

Insa in doua minute, la sol, pe "Aeroportul International Henri Coanda, se declanseaza starea de alerta.

Aeroportul Otopeni a mobilizat langa pista toate echipajele de interventie, iar la randul sau, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Ilfov a adus pe DN1 patru cisterne si o masina de descarcerare, sa intervina daca e nevoie.

Cu flapsurile blocate, pilotii israelieni folosesc franele aerodinamice, pe care pasagerii le vad, de obicei, pe hublouri, chiar cu putin inainte ca aeronava sa atinga solul. Nu si acum, insa. Ii ajuta sa franeze in siguranta si pista 26 R a Otopeniului, lunga de 3 kilometri si jumatate. Contactul trenului de aterizare cu betonul e dur.

Dupa aterizare, Boeingul 737-800 al EL AL-ului pare in regula, este alimentat, iar aproape de miezul noptii decoleaza spre Tel Aviv.

 

21:12 - Avionul a aterizat in siguranta. Pasagerii sunt teferi.

21:09 - Aparatul de zbor este Boeing 737-800

21:05 - Directorul general al companiei Romatsa, Bogdan Donciu, a declarat, miercuri seara, ca in cazul avionului de la Tel Aviv este o situatie de urgenta, pilotul neputand sa aterizeze din cauza unei probleme cu flapsurile.

Bogdan Donciu a precizat ca pilotul a anuntat o situatie deosebita, dupa ce a incercat sa aterizeze si nu a putut. El a precizat ca i-a fost asigurat drum liber, avand prioritate la aterizare, celelalte aeronave urmand sa aterizeze fie pe cealalta pista, fie la Aeroportul Baneasa.

Directorul Romatsa a mai spus ca aeronava se pregateste sa aterizeze in cateva minute. Un avion care vine de la Tel Aviv nu a putut ateriza, miercuri seara, pe Aeroportul Otopeni, din cauza unor probleme tehnice, pilotii incercand o aterizare fortata.

20:55 Aeronava trebuia sa aterizeze la 20.37 pe Aeroportul "Henri Coandă". Aparatul de zbor are la bord 141 de pasageri.

Potrivit ISU Ilfov, comandantul aeronavei va incerca din nou sa aterizeze, in aproximativ 10 minute.

La fata locului au venit deja trei echipaje cu apa si spuma, un echipaj de descarcerare si un echipaj SMURD.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Un avion cu trei persoane la bord a cerut permisiunea sa aterizeze de urgenta pe Otopeni
Un avion cu trei persoane la bord a cerut permisiunea sa aterizeze de urgenta pe Otopeni

UPDATE. Un avion de tip Cessna, cu trei persoane la bord, a cerut permisiunea pentru o aterizare de urgenta pe Aeroportul Otopeni, din cauza unor defectiuni la motor.

O pasagera aflata in aeronava TAROM povesteste clipele de cosmar: Pilotul ne-a salvat viata
O pasagera aflata in aeronava TAROM povesteste clipele de cosmar: Pilotul ne-a salvat viata

Libertatea a dezvaluit, ieri, in exclusivitate, incidentul de pe 11 iulie de pe Aeroportul Otopeni, cand doua aeronave au fost la un pas sa se loveasca si ar fi putut crea cel mai mare dezastru aviatic din Romania.

400 de oameni, la un pas de moarte pe Otopeni. Afla ce s-a intamplat!
400 de oameni, la un pas de moarte pe Otopeni. Afla ce s-a intamplat!

“Aoleu! I’m sorry! (n.r.-Imi pare rau!) Stop!”, a fost prima reactie a unui controlor de trafic aerian din turnul de control al Aeroportului Henri Coanda din Otopeni.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.