"Am inteles ca vor sa termine benzina, sa nu explodam la aterizare". Marturii din avionul El Al
Alerta si mobilizare generala pe Aeroportul Otopeni. Echipajul unui avion israelian, cu 141 de pasageri la bord, a avut mari probleme la aterizare, din cauza unor flapsuri defecte.
Asta inseamna ca pilotii nu puteau sa controleze si sa incetineasca aeronava uriasa, la 180 de kilometri pe ora. Tarziu, cand au inteles ce li se intimpla, unii dintre pasageri si-au vazut intreaga viata trecandu-le prin fata ochilor.
Autoritatile romane s-au miscat ca la carte, insa pana la urma, experienta comandantului si-a spus cuvantul. Aparatul a atins pista violent, dar in siguranta.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
La 21 si 6 minute, Cursa EL AL 571, Tel Aviv-Bucuresti se invartea deja de 31 de minute in spatiul aerian al Bucurestiului ca sa arda tonele de kerosen din rezervoare.
E momentul in care echipajul israelian de cinci oameni cere asistenta pentru a ateriza cu flapsurile blocate. Viteza monstrului de otel este insa mult prea mare. Cei 141 de pasageri de la bord nu stiu nimic.
Insa in doua minute, la sol, pe "Aeroportul International Henri Coanda, se declanseaza starea de alerta.
Aeroportul Otopeni a mobilizat langa pista toate echipajele de interventie, iar la randul sau, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Ilfov a adus pe DN1 patru cisterne si o masina de descarcerare, sa intervina daca e nevoie.
Cu flapsurile blocate, pilotii israelieni folosesc franele aerodinamice, pe care pasagerii le vad, de obicei, pe hublouri, chiar cu putin inainte ca aeronava sa atinga solul. Nu si acum, insa. Ii ajuta sa franeze in siguranta si pista 26 R a Otopeniului, lunga de 3 kilometri si jumatate. Contactul trenului de aterizare cu betonul e dur.
Dupa aterizare, Boeingul 737-800 al EL AL-ului pare in regula, este alimentat, iar aproape de miezul noptii decoleaza spre Tel Aviv.
21:12 - Avionul a aterizat in siguranta. Pasagerii sunt teferi.
21:09 - Aparatul de zbor este Boeing 737-800
21:05 - Directorul general al companiei Romatsa, Bogdan Donciu, a declarat, miercuri seara, ca in cazul avionului de la Tel Aviv este o situatie de urgenta, pilotul neputand sa aterizeze din cauza unei probleme cu flapsurile.
Bogdan Donciu a precizat ca pilotul a anuntat o situatie deosebita, dupa ce a incercat sa aterizeze si nu a putut. El a precizat ca i-a fost asigurat drum liber, avand prioritate la aterizare, celelalte aeronave urmand sa aterizeze fie pe cealalta pista, fie la Aeroportul Baneasa.
Directorul Romatsa a mai spus ca aeronava se pregateste sa aterizeze in cateva minute. Un avion care vine de la Tel Aviv nu a putut ateriza, miercuri seara, pe Aeroportul Otopeni, din cauza unor probleme tehnice, pilotii incercand o aterizare fortata.
20:55 Aeronava trebuia sa aterizeze la 20.37 pe Aeroportul "Henri Coandă". Aparatul de zbor are la bord 141 de pasageri.
Potrivit ISU Ilfov, comandantul aeronavei va incerca din nou sa aterizeze, in aproximativ 10 minute.
La fata locului au venit deja trei echipaje cu apa si spuma, un echipaj de descarcerare si un echipaj SMURD.