Românii dau tot mai mulți bani pe cosmetice și preferă produsele sofisticate
Pe principiul mai bine mai târziu decât niciodată, românii care au un anumit standard au început să fie tot mai sofisticaţi şi mai atenţi la produsele de îngrijire pe care le folosesc.
Aşa că, în materie de cosmetice şi parfumuri, vânzările au crescut cu 20 procente faţă de anul trecut. Oamenii nu s-au mai limitat la hipermarket şi au trecut direct pragul magazinelor de profil.
Vânzările de produse cosmetice şi de parfumerie cresc constant de la o luna la altă. Datele Institutului Naţional de Statistică arată un plus de peste 22% la începutul verii, faţă de aceeaşi perioada a anului trecut. Sunt produsele cu un preţ mai ridicat, care se vând în magazine specializate. Dar, când vine vorba de frumuseţe, cine se mai uită la bani?
”Nici nu vreau să fac un calcul, pentru că sunt ferm convinsă că m-aş speria. Încerc să merg mai mult pe produse organice, la noi sunt destul de rar întâlnite, deci automat au şi un preţ mai ridicat”, spune o femeie.
”Îmi cumpâr cât de multe posibil şi cât de des posibil. Uneori am nevoie, alteori pentru că nu am ce fac cu banii şi, nu ştiu, îmi place să îmi cumpăr”, spune altcineva.
Iar preţurile pot fi şi mai piperate dacă vorbim despre produse profesionale, care se vând în saloanele de înfrumuseţare.
Ştefania Postică, estetician: ”În urmă tratamentului, mă întreabă: mă simt foarte bine cu crema asta pe faţă, ce mi-ai aplicat? Preţurile diferă în funcţie de gama. Pornesc de la 200 de lei cremele de hidratare, de curăţare. Demachiant, apă tonică şi pot ajunge la 2.300 de lei cremele anti-aging cu colagen, cu moleculă foarte mică.”
Vânzările sunt mai mari în oraşele importante, unde şi nivelul de trăi este mai ridicat. Totuşi, românii dau de până la cinci ori mai puţini bani pe produse cosmetice sau parfumuri decât alţi europeni.
28 de lei este suma medie cheltuită de o familie din România pe luna pe cosmetice, cu 5 lei în plus faţă de anul trecut, potrivit INS. Ce cumpărăm? Mai mult parfumuri şi produse de machiaj, în timp ce în vestul Europei sunt mai populare cele de îngrijire a pielii.
Cifra de afaceri din acest sector a depăşit 5 miliarde şi jumătate de lei, anul trecut, România fiind una dintre ţările cu cea mai mare creştere din Europa.