Romania are in premiera o harta a calitatii drumurilor. Este facuta de voluntari, autoritatile au contribuit doar cu gropile

harta calitatii drumurilor

O mana de tineri au reusit ce n-a fost in stare nici Ministerul Transporturilor, nici Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri: sa faca o harta interactiva a calitatii soselelor din tara noastra.

Ideea hartii a fost lansata pe un forum de un utilizator care a si realizat-o, insa sub o forma statica. Iar apoi un grup de tineri geografi din Timisoara au transformat-o in harta interactiva. Iar informatiile nu sunt scoase din statistici oficiale depasite, ci provin din raportari recente de la soferi care au constat pe pielea lor starea drumurilor.

Gasiti aici harta interactiva

Totul a inceput pe forumul Construim Romania, unde utilizatorul Vancouver a lansat o discutie despre starea drumurilor din Romania. Din informatiile aparute aceasta discutie a construit o harta a calitatii drumurilor care a fost apoi popularizata pe Internet.

Ideea l-a atras pe Ovidiu Csillik, specialist in Sisteme Informatice Geografice (GIS) si fondatorul unei companii care ofera servicii in domeniu. Cu ajutorul a patru studenti masteranzi la GIS, Departamentul de Geografie din Timisoara - Flavius, Andrei, Darius si Cosmin – el s-a apucat de harta interactiva a calitatii drumurilor.

Citește și
cover
Tara lui "facem orice, mai putin autostrazi". Cate milioane de euro/km vor cheltui autoritatile pentru a scapa de aglomeratie
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Zis si facut, ne-am apucat de treaba”, relateaza Ovidiu pe site-ul sau. Folosind datele de la OpenStreetMap, o aplicatie gratuita in care soferii pot posta date despre calitatea drumurilor,tinerii au clasificat aproximativ 20.000 de sectoare de drum, pe care le-au incadrat in patru categorii: cu albastru sunt reprezentate pe harta drumurile cu o calitate excelenta, cu verde cele bune, cu portocaliu – drumurile acceptabile iar cu rosu – drumurile rele, cu multe gropi sau neasfaltate.

Citeste si: Autoritatile promit 250 km de autostrada in urmatorii doi ani. HARTILE oficiale cu traseul viitoarelor sosele din Romania

Harta reflecta situatia drumurilor la 9 ianuarie 2015 si este constant adusa la zi cu informatii primite de la utilizatori. Este doar o prima varianta, la care vor fi aduse insa imbunatatiri, promite Ovidiu Csillik, in opinia caruia harta „poate fi un instrument bun pentru cei care doresc sa parcurga trasee noi sau pe care au mers acum multa vreme.

Dar chiar si fara imbunatatiri, acest efort, facut strict pe baza de voluntariat, este mult peste tot ce se poate gasi pe site-urile institutiilor statului. Atat Ministerul Transporturilor, cat si CNADNR au pe site-urile lor doar harti statice si niciuna dintre acestea nu ofera o imagine clara a calitatii drumurilor principale ce strabat Romania. E drept ca la CNADNR exista o harta (in format .pdf) a drumurilor care risca sa fie blocate in caz de precipitatii si una a autostrazilor functionale (tot .pdf). Insa autoritatile nu au (sau nu au facut publica)o harta cu starea drumurilor, ci doar un lung tabel actualizat zilnic unde sunt semnalate incidentele, drumurile cu probleme de circulatie si cele unde se efectueaza lucrari.

Citeste si: Harta inteligenta a gropilor din Romania

Pe nicio harta oficiala nu se precizeaza insa care sunt drumurile unde carosabilul este deteriorat iar conducatorii auto risca sa-si distruga masinile. Astfel de harti exista, in schimb, in diverse aplicatii de mobil, unde gropile sunt marcate chiar de soferii care dau peste ele. Din astfel de aplicatii si-au luat o parte din date si tinerii din Timisoara atunci cand au realizat harta calitatii drumurilor.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Nesfarsita poveste a gropilor de pe Autostrada Sibiu - Orastie. Imaginile unui esec de proportii: a patra serie de reparatii
Nesfarsita poveste a gropilor de pe Autostrada Sibiu - Orastie. Imaginile unui esec de proportii: a patra serie de reparatii

Asfaltul nu rezista pe nici un drum din Romania. Dovada ca la aproape doua luni de la inaugurare pe tronsonul 3 al autostrazii care leaga Sibiul de Orastie au aparut deja gropi si fisuri pe zeci de metri.

Tara lui
Tara lui "facem orice, mai putin autostrazi". Cate milioane de euro/km vor cheltui autoritatile pentru a scapa de aglomeratie

Autoritatile nu sunt in stare sa construiasca o autostrada spre munte, asa ca vor sa largeasca drumurile nationale care leaga Bucurestiul de statiunile montane.

Autostrada Comarnic-Brasov ar salva ZECE vieti in fiecare an. Pe unde va trece si cat va fi taxa de intrare
Autostrada Comarnic-Brasov ar salva ZECE vieti in fiecare an. Pe unde va trece si cat va fi taxa de intrare

Guvernul Romaniei a facut public miercuri proiectul de concesiune al autostrazii Bucuresti-Brasov. Un document stufos, dar plin de detalii interesante

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.