"Razboi" intre mii de romani si furnizorii de energie electrica. Cu ce sume astronomice de plata s-au trezit acestia
Mii de romani sunt in razboi deschis cu furnizorii de energie electrica. "Ne vin facturi uriase, desi nu folosim aparate care sa consume atat de mult", se plang cei care s-au trezit, cu sume astromonice de plata.
Numai in ultimele 6 luni la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatului s-au intregistrat peste 1700 de reclamatii. Toate vizeaza presupuse nereguli sau erori ale distribuitorilor de curent electric.
Familia Stoica are de platit o asa zisa restanta la energie de peste 8.000 de lei. Suma ar reprezenta consumul pe ultimele 6 luni. In acest caz erorile ar fi fost inregistrate de un contor defect. Cazul NU a fost inca solutionat.
"Imi trimite verificarea de la primul contor care a sarit ca este admis cu 5.400 de KW in care ma pune sa platesc 35 de milioane. Ma pune la 55 de KW pe zi sa platesc in 6 luni de zile de parca eu as fi avut fabrica, la suma de 80 de milioane. Si pe langa asta ca sa imi deschida curentul sa platesc 60 de milioane", se plange Gherghina Stoica.
Oamenii au apelat la serviciile unui avocat.
"Clientul meu nu a desfacut sigiliul, a primit acel contor si se vedea clar ca nu a umblat la el" , spune avocatul.
Reprezentantii ENEL sustin insa ca eroarea este rezultatul unei interventii neautorizate si ca sotii Stoica au incercat sa ii pacaleasca.
"Conform masuratorilor efectuate, eroarea de inregistrare a fost de -80,98%.Astfel, cantitatea consumata s-a recalculat in conformitate cu prevederile Hotararii de Guvern nr. 1007/25.06.2004."
Numai anul acesta, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor s-au inregistrat peste 300 de reclamatii. Cei mai multi oameni s-au plans ca facturile lor au fost calculate gresit sau ca au primit contoare defecte.
Daca ar fi insa sa adunam toate plingerile care ii vizeaza pe toti furnizorii de energie electrica numarul reclamatiilor ar fi mult mai mare.
"Anul trecut s-au inregistrat 5000 de plangeri iar in 2014 - 1700", spune Marius Dunca, presedintele ANPC.
Clientii sunt nemultumiti de metoda de calcul a facturilor, penele de curent, contoarele defecte dar si de faptul ca aparatele lor electrocasnice au fost distruse in urma fluctuatiilor de tensiune.