Peste 23.000 km de șosea nu au fost niciodată asfaltați în România. Șoferii trebuie să se mulțumească cu promisiuni
Drumurile publice din România au mare nevoie de investiții. Peste 23.000 de kilometri de șosea nu au fost niciodată asfaltați și mai bine de 30 la sută dintre șoselele modernizate ar trebui reparate de urgență.
Avansăm lent cu numărul de kilometri de autostradă construiți si suntem cu mult în urmă față de alte țări europene, care și-au dezvoltat rapid rețelele de autostrăzi.
În România avem peste 86.000 de kilometri de drumuri publice. Din care doar 18.000 naționale, adică 20 la sută din total. Aproximativ 80% sunt județene și comunale.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Din totalul drumurilor, puțin peste 42.000 de kilometri sunt modernizați, iar 20.000 au doar un strat de asfalt. Partea proastă este că aproape 30 la sută dintre drumurile modernizate au durata de serviciu depășită, cu alte cuvinte ar trebui urgent reparate. Și asta peste tot, inclusiv în București.
Din păcate, în capitala României încă există zeci de străzi care nu au fost niciodată asfaltate. Pe una din ele este imposibil să treci ca pieton fără să te murdărești, într-o zi ploioasă. De altfel, poate este greu de imaginat, dar în toată țara, în anul 2023, erau peste 23.000 de kilometri de drumuri acoperite cu pietriș sau cu pământ.
Tânără: ”Am fost în Spania și acolo sunt drumuri superbe, nu există drum neasfaltat. Cum acolo s-a putut, se poate și la noi”.
Tânăr: „Dacă vin niște turiști în locuri de genul în care văd drumuri de genul nu cred că o să le convină absolut deloc și nu o să le placă”.
Ionuț Ciurea, Pro Infrastructura: ”Problema majoră este pe secundare, drumurile județene care sunt foarte periculoase și pe care se moare în continuare, problema este în localități pentru că foarte multe drumuri, coridoare chiar trec prin mijlocul localităților mai mici sau mai mari, încă nu avem centuri la marile orașe ce să mai vorbim de orașele mai micuțe”.
În 2023 au fost dați în folosință doar 48 de kilometri noi de autostradă. Anul acesta am depășit 1.000 de kilometri după inaugurarea unei porțiuni din Centura Capitalei. Oficialii vorbesc, ca de obicei, de planuri mari.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: ”În acest moment avem 728 de km de drum de mare viteză în lucru, urmează să intre practic în construcție, în proiectare și execuție să mai intre încă 200 de km. Până la sfârșitul anului estimăm că cel puțin se vor dubla practic acești kilometri care vor intra în proiectare și execuție”.
Față de alte țări din Europa Centrală și de Est, România stă foarte prost. De pildă, în Ungaria și Polonia numărul de kilometri de autostradă este aproape dublu față de țara noastră.