Pe timp de criza, la alimentara, ca la muzeu. In vizita!


Ultimul update: Miercuri 24 Octombrie 2012 10:05
Data publicarii: Luni 09 Februarie 2009 00:00
Categorie: Stiri Sociale

Fortati de lipsa banilor si de nesiguranta locului de munca, romanii au ajuns sa treaca pe la alimentara, ca pe la muzeu.

Pe gama de produse low, cu pret redus, avem o crestere de 15, 20%. Acest fenomen de vreo 6 luni se manifesta si in Europa, oamenii sunt mai prudenti si trec de pe consumul cu valoare ridicata pe cel cu pret redus.
Radu Timis, producator preparate din carne

Nici nu s-au obisnuit bine cu gustul specialitatilor din carne, ca multi trebuie sa se reintoarca la mezelurile ieftine si la mancarea gatita.

Din pacate pentru noi toti, in ianuarie a crescut cererea pentru parizer sau branza topita. Cu aproximativ 25% sunt mai cautate alimentele ieftine si nu neaparat mai gustoase ori mai sanatoase.

Din ianuarie incoace, romanul a ajuns sa se uite de doua ori la pretul produselor iar acest lucru se vede si in cosurile de cumparaturi din ce in ce mai goale. De altfel de la inceputul anului consumul a scazut cu pana la 20%.

Pana si familiile cu venituri medii, renunta la salamul de Sibiu sau la cele italienesti care costa in jur de 45-50 de lei kilogramul in favoarea unor preparate mai putin pretentioase. Cu alte cuvinte, oamenii renunta fortat la cascaval si se intorc la telemea.

Domnul si doamna Albu sunt inca un caz fericit. Banii de pensie pe care ii primesc lunar le ajungeau pana acum sa isi faca si mici pofte, dupa ce plateau intretinerea si isi cumparau medicamentele si mancarea. De o luna insa, oamenii isi tin socotelile strict. Asemeni lor, fac multi alti romani.

Sa ocoleasca anumite produse contrafacute care contin conservanti si au efect nociv asupra sigurantei alimentare.
Aurel Tanase, presedinte patronat conserve
Producatorii din industria alimentara simt cel mai bine cum merg sau mai bine zis cum nu merg vanzarile. Daca pana acum au inregistrat numai cresteri pe segmentul de produse scumpe de la inceputul anului s-a schimbat radical situatia.

Ingrijorate de acest fenomen, patronatele avertizeaza ca alimentele ieftine nu sunt intotdeauna si sigure. Pretul este mai mic, spun specialistii, pentru ca firmele care isi permit sa vanda asa nu au un lant de productie pus la punct.

O statistica realizata recent de Eurostat arata ca si in tari ca Marea Britanie, Italia sau Germania, consumatorii s-au orientat catre alimente mai putin pretentioase, dar nu au facut rabat la cantitate.

VIDEO PROTVPLUS.RO