O afacere sanatoasa pe timp de criza: produsele bio si preparatele naturale
Fie ca vorbim de magazine sau restaurante, laptele natural de vaca, icrele de soia si puiul gatit fara ulei castiga teren in fata preparatelor noastre traditionale.
Multi romani si-au dat seama ca a fi "eco" nu este un moft, ci un mod sanatos de a trai. In Constanta, de exemplu, vanzarile de produse bio au crescut cu 20%, de la inceputul acestui an.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Bucatarul sef al unui local de unde iti pot lua mancare pentru acasa ne gateste snitel de pui. Mult diferit insa de cel cu care ne-am obisnuit. A disparut uleiul in care era prajit, puiul fiind acum preparat intr-un cuptor special.
Acest preparat nu costa mai mult de 10 lei si este servit cu garnitura de legume la gratar.
Ancuta Zaharia, director general: "Cele naturale sunt accesibile pentru toata lumea, chiar se poate cumpara sanatos si la preturi rezonabile"
Si la magazinul cu produse bio este inghesuiala. Un litru de lapte de vaca, adus de la ferma proprietarilor costa 2 lei . Se cauta si gainile de casa - 13 lei kilogramul sau gastele din ograda - 20 de lei kilogramul.
Oamenii stiu ca pentru a primi certificatul bio, proprietarul acestui magazin se aprovizioneaza doar de la ferme unde nu s-au folosit ingrasaminte chimice timp de doi ani. Pentru cei interesati exista si detergent sau cosmetice bio.
Marcel Bourus, proprietar magazin: "Este o afacere de nisa nu putem vorbi de un succes extraordinar dar in aceasta perioada de criza putem spune ca este o afacere buna."
In Romania, piata produselor bio se ridica la aproximativ 25 de milioane euro, iar 75 % dintre consumatori - sunt femei din mediul urban, cu studii medii si superioare si un venit lunar intre 1.500 si 4.000 lei.