Noua campanie online care încurajează tinerii să meargă la piață. Efectul asupra fermierilor
O vizită la piaţă poate fi la fel de interesantă ca mersul la mall. Cel puţin asta le promit reprezentanţii pieţelor tinerilor, odată cu lansarea unei campanii online, prin care vor să îi convingă să cumpere de la producătorii locali.
Din păcate, în România, cele mai multe fructe şi legume provin din străinătate, iar mulţi preferă să cumpere din marile magazine, în loc să încurajeze fermierii. De acum, oricine foloseşte Facebook şi Instagram poate avea acces la informaţii şi recomandări legate de pieţele din România, cu ajutorul etichetei #merglapiață.
Moda hashtagului, adică a unei etichete care reuneşte în mediul online postări despre acelaşi subiect, îi ajută pe producătorii de fructe şi legume să ajungă la tinerii care, din comoditate, preferă să cumpere totul din supermarket. Hashtag-ul merglapiață promovează marfa românească.
Iniţiatorii doresc să facă pieţele şi mai atractive prin evenimente speciale. Doi maeştri bucătari au fost aduşi într-o piaţă din Capitală pentru a convinge clienţii că produsele locale sunt foarte bune. Bucătarii le-au dat celor din piaţa câteva ponturi despre ce am putea face cu diverse fructe şi legume, în funcţie de sezon.
Campania li se adresează în special celor activi pe site-urile de socializare.
Potrivit datelor oficiale, România a avut anul trecut un deficit de aproape 854 de milioane de euro în comerţul cu produse agroalimentare. Un record în ultimii zece ani, înregistrat, în mod paradoxal, într-o ţară cu un mare potenţial agricol.
Camelia Șucu, proprietar piaţa de gros: ”Produsele româneşti, mă refer la legume, fructe, sunt cam 20 la sută în piaţă de gros, din păcate, dar se lucrează să i atragem pe micii producători să vină în piaţă de gros.”
Printr-o simplă postare care cuprinde sintagma #merglapiață, oricine intră pe site-urile de socializare primeşte ponturi despre produse şi posibile oferte.