Noua campanie online care încurajează tinerii să meargă la piață. Efectul asupra fermierilor

Ultimul update: Miercuri 18 Iulie 2018 19:42
Data publicarii: Miercuri 18 Iulie 2018 18:56
Categorie: Social

O vizită la piaţă poate fi la fel de interesantă ca mersul la mall. Cel puţin asta le promit reprezentanţii pieţelor tinerilor, odată cu lansarea unei campanii online, prin care vor să îi convingă să cumpere de la producătorii locali.

Din păcate, în România, cele mai multe fructe şi legume provin din străinătate, iar mulţi preferă să cumpere din marile magazine, în loc să încurajeze fermierii. De acum, oricine foloseşte Facebook şi Instagram poate avea acces la informaţii şi recomandări legate de pieţele din România, cu ajutorul etichetei #merglapiață.

Moda hashtagului, adică a unei etichete care reuneşte în mediul online postări despre acelaşi subiect, îi ajută pe producătorii de fructe şi legume să ajungă la tinerii care, din comoditate, preferă să cumpere totul din supermarket. Hashtag-ul merglapiață promovează marfa românească.

Iniţiatorii doresc să facă pieţele şi mai atractive prin evenimente speciale. Doi maeştri bucătari au fost aduşi într-o piaţă din Capitală pentru a convinge clienţii că produsele locale sunt foarte bune. Bucătarii le-au dat celor din piaţa câteva ponturi despre ce am putea face cu diverse fructe şi legume, în funcţie de sezon.

Campania li se adresează în special celor activi pe site-urile de socializare.

Potrivit datelor oficiale, România a avut anul trecut un deficit de aproape 854 de milioane de euro în comerţul cu produse agroalimentare. Un record în ultimii zece ani, înregistrat, în mod paradoxal, într-o ţară cu un mare potenţial agricol.

Camelia Șucu, proprietar piaţa de gros: ”Produsele româneşti, mă refer la legume, fructe, sunt cam 20 la sută în piaţă de gros, din păcate, dar se lucrează să i atragem pe micii producători să vină în piaţă de gros.”

Printr-o simplă postare care cuprinde sintagma #merglapiață, oricine intră pe site-urile de socializare primeşte ponturi despre produse şi posibile oferte.

 

Piersicile turtite, pariul pomicultorilor români. Preţul unui kg de fructe plate
Piersicile turtite, pariul pomicultorilor români. Preţul unui kg de fructe plate
VIDEO PROTVPLUS.RO
Cristina - tanara care are nevoie de ajutor
Povestea Cristinei, o tânără de 21 de ani diagnosticată cu cancer cervical. Cum o puteți ajuta
Mii de pofticioși s-au adunat pe lângă ceaunele cu papricaș, în Timiș
Mere de toate soiurile, prezentate clienților care vor să-și facă provizii pentru iarnă. Prețul acestora
”Dăruiește Viață” a adunat 8 milioane € pentru un nou spital. Mai e nevoie de încă pe-atât
Sfânta Parascheva. Zeci de mii de credincioși s-au adunat pe o distanță de 3 kilometri
Zeci de mii de oameni așteaptă câte 12 ore la rând ca să se închine la moaștele de la Iași
flashmob Titu
600 de oameni prinși în horă, la Titu. Au vrut astfel să sărbătorească Centenarul
Obicei în Maramureș. Îmbrăcați în straie populare, oamenii ajută la culesul strugurilor
Dovleacul de aproape 300 kg crescut într-o curte din Sovata. Secretul, dezvăluit de proprietar
Hramul Sfintei Parascheva. Credincioșii cred că de ziua ei are o putere mai mare
Mobilizare impresionantă pentru Roxana, fetița din Vaslui care își dorea un piure cu carne. ”O casă nouă până de Crăciun”
Problema cu care se confruntă 7 din 10 români. Doar bulgarii au rezultate mai slabe decât noi