Moment de răscruce pentru învățământul românesc. 55.000 de profesori, într-un program de formare
Programul de formare a 55.000 de cadre didactice în următorii 4 ani, organizat de Ministerul Educaţiei, poate fi un moment de răscruce în învăţământul românesc.
Profesorii pot învăţa cum să se adapteze nevoilor copiilor. Ei atrag, însă, atenţia, că educaţia ar trebui să primească mai mulţi bani pentru finanţare şi pentru infrastructură. Un ONG a reuşit să formeze câteva sute de profesori de chimie şi fizică, în contextul în care în România 41% dintre elevi sunt analfabeţi ştiinţific.
Un număr de magie, aşa numesc elevii unei şcoli din Moreni un experiment la chimie. Vin cu mare drag la oră, după doar două luni de când au început să studieze chimia la şcoală. Iar asta se datorează profesoarei lor, care a participat la programul Chimia Altfel, Organizat de Centrul de Evaluare şi Analize Educaţionale. Acum, profesoara este la rândul său formatoare şi le arată colegilor metode moderne de predare.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Conform rezultatelor PISA, 40% dintre elevii români sunt analfabeţi ştiinţific, adică nu înţeleg noţiuni de chimie sau fizică şi nu ştiu să explice fenomene din natură.
Dintre statele europene, Portugalia a realizat cel mai mare salt în rezolvarea acestei probleme. Un expert din această ţară a venit la Bucureşti pentru a îi învaţa pe profesorii români metode moderne de predare.
Şi nu numai timp. Profesorii cer şi şcoli moderne. Portugalia a schimbat întreg sistemul de învăţământ.
Ministerul Educaţiei va forma 55.000 de cadre didactice în următorii 4 ani. Mulţi experţi în educaţie sunt, însă, sceptici în legătură cu programul oficial, numit "CRED". Nu vor fi aduşi experţi străini, chair dacă proiectul are un buget de 200 de milioane de lei. În plus, deşi abia schimbate, programele şcolare sunt considerate mult prea rigide.
Iar şcolile noastre ar avea nevoie şi de profesori tineri, însă aceştia fug de învăţământ din cauza salariilor mici. În lipsa lor, sunt mulţi dascăli ieşiţi la pensie sau necalificaţi. În Germania, de pildă, un profesor ajunge să predea după 6 ani de pregătire.