"Gaurile negre" din bugetul Romaniei, scoase la vanzare. Noi disponibilizari la marile companii
Romania nu isi mai poate permite sa acopere pierderile de un miliard de euro pe an facute de companiile de stat. De aceea Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a avizat privatizarea a peste 50% din CFR Marfa.
Aceeasi soarta o vor avea companiile miniere din Oltenia si Valea Jiului.
Marfarele din Romania trebuie sa ajunga pe maini straine, a hotarat CSAT, care a avizat vanzarea a peste 50% din actiunile CFR Marfa. Varianta initiala prevedea vanzarea a 20% din actiuni la bursa.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Una dintre cele mai mari companii de stat, CFR Marfa, detine 40.000 de vagoane si 900 de locomotive cu care a transportat anul trecut 31 de milioane de tone de materiale si produse.
Este insa pe locul 3 in topul firmelor de stat cu pierderi, fiind devansata de CFR infrastructura si Compania Nationala a Huilei, dar a intrecut pierderile de la Termoelectrica si Tarom.
Ne-am angajat fata de FMI sa le privatizam: de exemplu statul va vinde 20% din compania Tarom.
Societatea Lignitului Oltenia va fuziona cu termocentralele Craiova, Turceni si Rovinari formand Compania Energetica Oltenia, iar in Valea Jiului Compania Huilei va fuziona cu termocentralele Paroseni si Mintia pentru a forma Compania Energetica Hunedoara. Cele doua noi companii vor fi privatizate pana la mijlocul anului viitor.
Pentru a putea gasi cumparatori, statul va trebui probabil sa mai dea oameni afara si sa stearga vechile datorii ale companiilor scoase la privatizare.