Lipsa autostrazilor ne ucide, la propriu, dar avem un MASTERPLAN pentru infrastructura. Lista celor mai periculoase drumuri

Ultimul update: Luni 28 Aprilie 2014 07:03
Data publicarii: Vineri 25 Aprilie 2014 19:17
Categorie: Social

Pentru ca nu avem drumuri de viteza, cu sisteme si benzi de siguranta suficient de late, romanii mor cu zile in accidente auto.

Oficial suntem pe primul loc in Europa la acest sumbru capitol. Statistica arata ca zonele cele mai periculoase sunt situate chiar langa santierele autostrazilor in lucru.

90% din infrastructura din Romania este cu o singura banda pe sens. Asta inseamna ca orice depasire este periculoasa si se poate termina cu un accident. Mai ales ca, de regula, drumurile nationale nu au benzi suplimentare, de siguranta. Iar iluminatul stradal pe timp de noapte este practic inexistent.

Potrivit Masterplanului pentru Infrastructura publicat de Ministerul Transporturilor, 40% dintre accidentele rutiere soldate cu victime au loc intre orele 17 si 22. In acelasi document se mentioneaza ca pe drumurile cu o singura banda pe sens riscul de accident este de sase ori mai mare decat pe autostrada.

Politia a stabilit segmentele de drum de 1 kilometru, unde in ultimii cinci ani au avut loc cel putin zece nenorociri. Ironia sortii, tronsoanele cu risc se afla chiar in apropierea unor autostrazi in constructie.

In ultimii cinci ani, pe DN1, langa Sibiu, au murit 15 oameni. La numai 7 kilometri distanta, drumul si-a luat un alt tribut. Accidentele erau putin probabile, daca soferii circulau in siguranta pe autostrada Sibiu - Pitesti, doar ca nu a construit-o nimeni pana acum.

Pe drumul DN7, la iesirea din Deva, au murit 10 oameni din 2007 pana in 2012. In paralel cu acest loc al groazei ar fi trebuit sa treaca autostrada Lugoj - Deva.

Pe DN1, in preajma localitatii Sacel din judetul Sibiu, s-au stins noua persoane in ultimii cinci ani. In apropiere se construieste autostrada Orastie - Sibiu, care trebuia sa fie gata acum un an, insa romanii vor circula pe ea fara sa-si riste vietile abia din noiembrie.

Rata mortalitatii este de 750 la un milion de masini, de trei ori mai mult decat in vestul Europei. Insa drumurile din Romania nu sunt doar periculoase, ci si costisitoare.

Pe soselele de la noi se circula in medie cu 66 de kilometri pe ora. In conditiile in care ar trebui sa calatorim potrivit mediei europene, cu 100 km pe ora.

La viteze ridicol de mici, masinile consuma mai mult, iar soferii platesc mai mult pentru carburant.

Autostrada Comarnic - Brasov face colectie de amanari si promisiuni. Socoteala lui Ponta nu s-a potrivit cu cea a bancilor
Autostrada Comarnic - Brasov face colectie de amanari si promisiuni. Socoteala lui Ponta nu s-a potrivit cu cea a bancilor
VIDEO PROTVPLUS.RO
gradinita
Grădinițe și creșe cu tarif de doar 8 lei/zi, ridicate cu fonduri europene. ”Mană cerească”
Bărbat în scaun cu rotile umilit de taximetriștii în gara din Cluj. A câta mașină l-a luat
Cursuri suspendate astăzi în 59 de unităţi de învăţământ. În ce județe se vor închide școlile
Deputatul Nicușor Dan a realizat ”HARTA interactivă a frigului RADET” în București
O infirmieră debutantă are salariul cu 52% mai mare decât una cu 32 de ani vechime
Imagini rare cu o haită de lupi, surprinse de în Parcul Natural Putna- Vrancea
Viorica Dăncilă
Scandalul Complexului Oltenia. Dăncilă cere intervenția structurilor de siguranță națională
Brânzeturile românești i-au cucerit pe străini. La cât ajunge un kilogram
Metoda prin care mai multe minore au fost păcălite de proxeneți. O tânără a murit
Singura zi în care Eminescu face trafic pe internet. Cum au marcat românii ziua lui
Românii preferă mașinile SH și fac reparații ieftine. Pericolele la care se expun
Perioada reducerilor de iarnă a început oficial. Cât timp sunt valabile promoțiile și de 90%