Lipsa autostrazilor ne ucide, la propriu, dar avem un MASTERPLAN pentru infrastructura. Lista celor mai periculoase drumuri

×
Codul embed a fost copiat

Pentru ca nu avem drumuri de viteza, cu sisteme si benzi de siguranta suficient de late, romanii mor cu zile in accidente auto.

Oficial suntem pe primul loc in Europa la acest sumbru capitol. Statistica arata ca zonele cele mai periculoase sunt situate chiar langa santierele autostrazilor in lucru.

90% din infrastructura din Romania este cu o singura banda pe sens. Asta inseamna ca orice depasire este periculoasa si se poate termina cu un accident. Mai ales ca, de regula, drumurile nationale nu au benzi suplimentare, de siguranta. Iar iluminatul stradal pe timp de noapte este practic inexistent.

Potrivit Masterplanului pentru Infrastructura publicat de Ministerul Transporturilor, 40% dintre accidentele rutiere soldate cu victime au loc intre orele 17 si 22. In acelasi document se mentioneaza ca pe drumurile cu o singura banda pe sens riscul de accident este de sase ori mai mare decat pe autostrada.

Politia a stabilit segmentele de drum de 1 kilometru, unde in ultimii cinci ani au avut loc cel putin zece nenorociri. Ironia sortii, tronsoanele cu risc se afla chiar in apropierea unor autostrazi in constructie.

Citește și
deszapezire
Romania, tara cu infrastructura la pamant, mai stabileste o "performanta". Cum am deszapezit o autostrada care NU EXISTA

In ultimii cinci ani, pe DN1, langa Sibiu, au murit 15 oameni. La numai 7 kilometri distanta, drumul si-a luat un alt tribut. Accidentele erau putin probabile, daca soferii circulau in siguranta pe autostrada Sibiu - Pitesti, doar ca nu a construit-o nimeni pana acum.

Pe drumul DN7, la iesirea din Deva, au murit 10 oameni din 2007 pana in 2012. In paralel cu acest loc al groazei ar fi trebuit sa treaca autostrada Lugoj - Deva.

Pe DN1, in preajma localitatii Sacel din judetul Sibiu, s-au stins noua persoane in ultimii cinci ani. In apropiere se construieste autostrada Orastie - Sibiu, care trebuia sa fie gata acum un an, insa romanii vor circula pe ea fara sa-si riste vietile abia din noiembrie.

Rata mortalitatii este de 750 la un milion de masini, de trei ori mai mult decat in vestul Europei. Insa drumurile din Romania nu sunt doar periculoase, ci si costisitoare.

Pe soselele de la noi se circula in medie cu 66 de kilometri pe ora. In conditiile in care ar trebui sa calatorim potrivit mediei europene, cu 100 km pe ora.

La viteze ridicol de mici, masinile consuma mai mult, iar soferii platesc mai mult pentru carburant.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Citește și...
Autostrada Comarnic - Brasov face colectie de amanari si promisiuni. Socoteala lui Ponta nu s-a potrivit cu cea a bancilor
Autostrada Comarnic - Brasov face colectie de amanari si promisiuni. Socoteala lui Ponta nu s-a potrivit cu cea a bancilor

Una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, Comarnic-Brasov, aduna termene nerespectate, chiar inainte de inceperea lucrarilor.

Romania, tara cu infrastructura la pamant, mai stabileste o
Romania, tara cu infrastructura la pamant, mai stabileste o "performanta". Cum am deszapezit o autostrada care NU EXISTA

Romania este tara in care autoritatile au demonstrat ca pot curata foarte usor zapada de pe autostrazi inexistente.

Peste 10 ani vom traversa Romania pe autostrada. Promisiunea de Anul Nou a Guvernului
Peste 10 ani vom traversa Romania pe autostrada. Promisiunea de Anul Nou a Guvernului

Confom unui document publicat de Guvernul Romaniei, pana in 2023 am putea avea autostrazi care sa traverseze tara atat de la est la vest, cat si de la nord la sud.

Recomandări
ÎCCJ contestă din nou la CCR legea privind pensiile speciale din Justiție: „Discriminează magistrații”
ÎCCJ contestă din nou la CCR legea privind pensiile speciale din Justiție: „Discriminează magistrații”

Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a decis, vineri, să sesizeze din nou Curtea Constituțională a României (CCR) în privința legii pensiilor speciale ale magistraților.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”
Ilie Bolojan, întrebat dacă o demite pe ministrul Mediului, Diana Buzoianu: ”Nu voi da azi un punct de vedere fără echivoc”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, astăzi, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, dacă o demite pe Diana Buzoianu, ministrul Mediului, pentru criza apei potabile din judeţele Prahova şi Dâmboviţa.