Lipsa autostrazilor ne ucide, la propriu, dar avem un MASTERPLAN pentru infrastructura. Lista celor mai periculoase drumuri


Ultimul update: Luni 28 Aprilie 2014 07:03
Data publicarii: Vineri 25 Aprilie 2014 19:17
Categorie: Stiri Sociale

Pentru ca nu avem drumuri de viteza, cu sisteme si benzi de siguranta suficient de late, romanii mor cu zile in accidente auto.

Oficial suntem pe primul loc in Europa la acest sumbru capitol. Statistica arata ca zonele cele mai periculoase sunt situate chiar langa santierele autostrazilor in lucru.

90% din infrastructura din Romania este cu o singura banda pe sens. Asta inseamna ca orice depasire este periculoasa si se poate termina cu un accident. Mai ales ca, de regula, drumurile nationale nu au benzi suplimentare, de siguranta. Iar iluminatul stradal pe timp de noapte este practic inexistent.

Potrivit Masterplanului pentru Infrastructura publicat de Ministerul Transporturilor, 40% dintre accidentele rutiere soldate cu victime au loc intre orele 17 si 22. In acelasi document se mentioneaza ca pe drumurile cu o singura banda pe sens riscul de accident este de sase ori mai mare decat pe autostrada.

Politia a stabilit segmentele de drum de 1 kilometru, unde in ultimii cinci ani au avut loc cel putin zece nenorociri. Ironia sortii, tronsoanele cu risc se afla chiar in apropierea unor autostrazi in constructie.

In ultimii cinci ani, pe DN1, langa Sibiu, au murit 15 oameni. La numai 7 kilometri distanta, drumul si-a luat un alt tribut. Accidentele erau putin probabile, daca soferii circulau in siguranta pe autostrada Sibiu - Pitesti, doar ca nu a construit-o nimeni pana acum.

Pe drumul DN7, la iesirea din Deva, au murit 10 oameni din 2007 pana in 2012. In paralel cu acest loc al groazei ar fi trebuit sa treaca autostrada Lugoj - Deva.

Pe DN1, in preajma localitatii Sacel din judetul Sibiu, s-au stins noua persoane in ultimii cinci ani. In apropiere se construieste autostrada Orastie - Sibiu, care trebuia sa fie gata acum un an, insa romanii vor circula pe ea fara sa-si riste vietile abia din noiembrie.

Rata mortalitatii este de 750 la un milion de masini, de trei ori mai mult decat in vestul Europei. Insa drumurile din Romania nu sunt doar periculoase, ci si costisitoare.

Pe soselele de la noi se circula in medie cu 66 de kilometri pe ora. In conditiile in care ar trebui sa calatorim potrivit mediei europene, cu 100 km pe ora.

La viteze ridicol de mici, masinile consuma mai mult, iar soferii platesc mai mult pentru carburant.

Autostrada Comarnic - Brasov face colectie de amanari si promisiuni. Socoteala lui Ponta nu s-a potrivit cu cea a bancilor
Autostrada Comarnic - Brasov face colectie de amanari si promisiuni. Socoteala lui Ponta nu s-a potrivit cu cea a bancilor
Romania, tara cu infrastructura la pamant, mai stabileste o
Romania, tara cu infrastructura la pamant, mai stabileste o "performanta". Cum am deszapezit o autostrada care NU EXISTA
Peste 10 ani vom traversa Romania pe autostrada. Promisiunea de Anul Nou a Guvernului
Peste 10 ani vom traversa Romania pe autostrada. Promisiunea de Anul Nou a Guvernului
VIDEO PROTVPLUS.RO
canabis
Canabisul ar putea să fie legalizat în România. Zeci de parlamentari susţin proiectul
O zi liberă în plus, începând de anul viitor. Doar anumiţi angajaţi se vor bucura de ea
Picturi care amintesc de Revoluție au acoperit zidurile din Timișoara
Metoda prin care o tânără reușește să scape de stresul de la birou. "Te simţi uşor"
Peste 4.000 de tineri români pleacă anual să învețe în străinătate. Câți se mai întorc
Răspunsul unui băiat întrebat despre cărțile pe care le-a citit: „N-am ce face cu ele”
sateni, localnici
Povestea de succes a unor primari. Cum i-a convins pe asistații social să muncească
Tinerii merg la târgurile de joburi doar să își păstreze șomajul. „Am venit pentru viză”
35% dintre români sunt în pragul sărăciei. Comuna unde asistenta socială este de fapt agent de turism
Legea "coşului minim", adoptată: fiecare român ar trebui să câştige cel puţin 2.500 de lei
Aplicația care îi ajută pe nevăzători să se deplaseze. Autoritățile nu sunt interesate
Armata a început să recruteze tineri încă din şcoală. "Există anumite riscuri"