Lipsa autostrazilor ne ucide, la propriu, dar avem un MASTERPLAN pentru infrastructura. Lista celor mai periculoase drumuri

×
Codul embed a fost copiat

Pentru ca nu avem drumuri de viteza, cu sisteme si benzi de siguranta suficient de late, romanii mor cu zile in accidente auto.

Oficial suntem pe primul loc in Europa la acest sumbru capitol. Statistica arata ca zonele cele mai periculoase sunt situate chiar langa santierele autostrazilor in lucru.

90% din infrastructura din Romania este cu o singura banda pe sens. Asta inseamna ca orice depasire este periculoasa si se poate termina cu un accident. Mai ales ca, de regula, drumurile nationale nu au benzi suplimentare, de siguranta. Iar iluminatul stradal pe timp de noapte este practic inexistent.

Potrivit Masterplanului pentru Infrastructura publicat de Ministerul Transporturilor, 40% dintre accidentele rutiere soldate cu victime au loc intre orele 17 si 22. In acelasi document se mentioneaza ca pe drumurile cu o singura banda pe sens riscul de accident este de sase ori mai mare decat pe autostrada.

Politia a stabilit segmentele de drum de 1 kilometru, unde in ultimii cinci ani au avut loc cel putin zece nenorociri. Ironia sortii, tronsoanele cu risc se afla chiar in apropierea unor autostrazi in constructie.

Citește și
deszapezire
Romania, tara cu infrastructura la pamant, mai stabileste o "performanta". Cum am deszapezit o autostrada care NU EXISTA
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

In ultimii cinci ani, pe DN1, langa Sibiu, au murit 15 oameni. La numai 7 kilometri distanta, drumul si-a luat un alt tribut. Accidentele erau putin probabile, daca soferii circulau in siguranta pe autostrada Sibiu - Pitesti, doar ca nu a construit-o nimeni pana acum.

Pe drumul DN7, la iesirea din Deva, au murit 10 oameni din 2007 pana in 2012. In paralel cu acest loc al groazei ar fi trebuit sa treaca autostrada Lugoj - Deva.

Pe DN1, in preajma localitatii Sacel din judetul Sibiu, s-au stins noua persoane in ultimii cinci ani. In apropiere se construieste autostrada Orastie - Sibiu, care trebuia sa fie gata acum un an, insa romanii vor circula pe ea fara sa-si riste vietile abia din noiembrie.

Rata mortalitatii este de 750 la un milion de masini, de trei ori mai mult decat in vestul Europei. Insa drumurile din Romania nu sunt doar periculoase, ci si costisitoare.

Pe soselele de la noi se circula in medie cu 66 de kilometri pe ora. In conditiile in care ar trebui sa calatorim potrivit mediei europene, cu 100 km pe ora.

La viteze ridicol de mici, masinile consuma mai mult, iar soferii platesc mai mult pentru carburant.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Autostrada Comarnic - Brasov face colectie de amanari si promisiuni. Socoteala lui Ponta nu s-a potrivit cu cea a bancilor
Autostrada Comarnic - Brasov face colectie de amanari si promisiuni. Socoteala lui Ponta nu s-a potrivit cu cea a bancilor

Una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, Comarnic-Brasov, aduna termene nerespectate, chiar inainte de inceperea lucrarilor.

Romania, tara cu infrastructura la pamant, mai stabileste o
Romania, tara cu infrastructura la pamant, mai stabileste o "performanta". Cum am deszapezit o autostrada care NU EXISTA

Romania este tara in care autoritatile au demonstrat ca pot curata foarte usor zapada de pe autostrazi inexistente.

Peste 10 ani vom traversa Romania pe autostrada. Promisiunea de Anul Nou a Guvernului
Peste 10 ani vom traversa Romania pe autostrada. Promisiunea de Anul Nou a Guvernului

Confom unui document publicat de Guvernul Romaniei, pana in 2023 am putea avea autostrazi care sa traverseze tara atat de la est la vest, cat si de la nord la sud.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.