Autostrada Comarnic - Brasov face colectie de amanari si promisiuni. Socoteala lui Ponta nu s-a potrivit cu cea a bancilor
Una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, Comarnic-Brasov, aduna termene nerespectate, chiar inainte de inceperea lucrarilor.
Atunci cand a anuntat castigatorii, premierul promitea sa urce impreuna cu ministrul Transporturilor pe buldozer, in aprilie, ca sa demareze constructia. Demonstratia se amana insa, cu doua luni, ne anunta acum premierul, deoarece consortiul desemnat castigator nu a strans toti banii.
"In aprilie, sa ne urcam pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi, domnule Sova, numai sa-i dam drumul odata", a declarat Victor Ponta, pe 15 ianuarie, intr-o sedinta de Guvern.
Premierul si-a reluat promisiunea a doua zi, cu termene clare:
Victor Ponta: "Pana la Paste, pana pe 20 aprilie, sa putem practic sa semnam contractul".
Socoteala de la Guvern nu s-a potrivit insa cu cea a bancilor invitate sa finanteze proiectul, iar Victor Ponta anunta acum un alt termen de semnare a contractului si inaugurare a santierului:
Victor Ponta: "Cand avem toate agreement-urile de la banci... Mai, iunie, cel tarziu."
Deocamdata, doar institutiile financiare internationale, printre care si Banca Europeana pentru Investitii, anunta ca sustin ferm proiectul.
"Este un efort al bancilor comerciale care alaturi de institutiile financiare internationale, vor duce la implementarea completa", a declarat Mihai Tanasescu, vicepresedintele Bancii Europene de Investitii.
La solicitarea Stirilor PRO TV sa explice motivele intarzierilor, consortiul a anuntat sec: nu are niciun comentariu de facut.
CNADNR sustine ca lucrarile vor incepe dupa semnarea contractului de concesiune si finantare si ca nu este raspunzatoare de finantare.
"Lucrarile de construire vor fi demarate dupa semnarea contractului de concesiune si de finantare. CNADNR nu este raspunzatoare de finantare", a informat CNADNR.
Compania este insa responsabila de finalizarea lucrarilor pe ultimul tronson de autostrada, intre Bucuresti si Soseaua de Centura a Capitalei, tronson care ar face parte din autostrada Bucuresti-Ploiesti. Autoritatile promit ca bucata lipsa va fi data in exploatare anul acesta, dar vineri, pe santier, era liniste si pace.
"Niciun muncitor pe santier, in zona Popasului, o zona destul de importanta, cu acces pe autostrada, unde, potrivit planurilor initiale, urma sa fie construit deja un pod destul de mare, cu 2 benzi pe sensul de mers", a relatat Vitalie Cojocari, corespondent PRO TV.
In 2013 au fost terminati doar 2 km din acest segment de autostrada, iar restul de 4 trebuie finalizati in acest an. Daca ar face 10 metri pe zi, constructorii ar putea respecta termenul. Doar sa aiba vointa.