Autostrada Comarnic - Brasov face colectie de amanari si promisiuni. Socoteala lui Ponta nu s-a potrivit cu cea a bancilor

×
Codul embed a fost copiat

Una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, Comarnic-Brasov, aduna termene nerespectate, chiar inainte de inceperea lucrarilor.

Atunci cand a anuntat castigatorii, premierul promitea sa urce impreuna cu ministrul Transporturilor pe buldozer, in aprilie, ca sa demareze constructia. Demonstratia se amana insa, cu doua luni, ne anunta acum premierul, deoarece consortiul desemnat castigator nu a strans toti banii.

"In aprilie, sa ne urcam pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi, domnule Sova, numai sa-i dam drumul odata", a declarat Victor Ponta, pe 15 ianuarie, intr-o sedinta de Guvern.

Premierul si-a reluat promisiunea a doua zi, cu termene clare:

Victor Ponta: "Pana la Paste, pana pe 20 aprilie, sa putem practic sa semnam contractul".

Victor Ponta

Socoteala de la Guvern nu s-a potrivit insa cu cea a bancilor invitate sa finanteze proiectul, iar Victor Ponta anunta acum un alt termen de semnare a contractului si inaugurare a santierului:

Citește și
Comarnic-Brasov
Autostrada lui Sfantu' Asteapta. Cu o luna inainte de inceperea lucrarilor, bate vantul pe viitorul drum Comarnic - Brasov

Victor Ponta: "Cand avem toate agreement-urile de la banci... Mai, iunie, cel tarziu."

Deocamdata, doar institutiile financiare internationale, printre care si Banca Europeana pentru Investitii, anunta ca sustin ferm proiectul.

"Este un efort al bancilor comerciale care alaturi de institutiile financiare internationale, vor duce la implementarea completa", a declarat Mihai Tanasescu, vicepresedintele Bancii Europene de Investitii.

Explicatiile constructorului autostrazii Comarnic - Brasov

La solicitarea Stirilor PRO TV sa explice motivele intarzierilor, consortiul a anuntat sec: nu are niciun comentariu de facut.

CNADNR sustine ca lucrarile vor incepe dupa semnarea contractului de concesiune si finantare si ca nu este raspunzatoare de finantare.

"Lucrarile de construire vor fi demarate dupa semnarea contractului de concesiune si de finantare. CNADNR nu este raspunzatoare de finantare", a informat CNADNR.

Compania este insa responsabila de finalizarea lucrarilor pe ultimul tronson de autostrada, intre Bucuresti si Soseaua de Centura a Capitalei, tronson care ar face parte din autostrada Bucuresti-Ploiesti. Autoritatile promit ca bucata lipsa va fi data in exploatare anul acesta, dar vineri, pe santier, era liniste si pace.

Vitalie Cojocari, relatare de pe Soseaua de Centura a Capitalei

"Niciun muncitor pe santier, in zona Popasului, o zona destul de importanta, cu acces pe autostrada, unde, potrivit planurilor initiale, urma sa fie construit deja un pod destul de mare, cu 2 benzi pe sensul de mers", a relatat Vitalie Cojocari, corespondent PRO TV.

Autostrada Comarnic - Brasov

In 2013 au fost terminati doar 2 km din acest segment de autostrada, iar restul de 4 trebuie finalizati in acest an. Daca ar face 10 metri pe zi, constructorii ar putea respecta termenul. Doar sa aiba vointa.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
In timp ce Ponta si Sova se contrazic cu privire la tronsonul Sibiu-Pitesti, Romania risca sa piarda investitii importante
In timp ce Ponta si Sova se contrazic cu privire la tronsonul Sibiu-Pitesti, Romania risca sa piarda investitii importante

Premierul Victor Ponta si ministrul Transporturilor, Dan Sova, se contrazic pe tema uneia dintre cele mai importante autostrazi, care ar trebui sa se construiasca in Romania.

Autostrada lui Sfantu' Asteapta. Cu o luna inainte de inceperea lucrarilor, bate vantul pe viitorul drum Comarnic - Brasov
Autostrada lui Sfantu' Asteapta. Cu o luna inainte de inceperea lucrarilor, bate vantul pe viitorul drum Comarnic - Brasov

Comarnic-Brasov, cea mai importanta autostrada din Romania, va porni la Sfantu' Asteapta. Luna viitoare ar trebui sa inceapa lucrarile, dar in zona nu a aparut nici un utilaj.

Muncitorii revin pe autostrada Nadlac-Arad. Cand va fi deschisa circulatiei. VIDEO
Muncitorii revin pe autostrada Nadlac-Arad. Cand va fi deschisa circulatiei. VIDEO

 Noul constructor al primului tronson din autostrada Nadlac-Arad, cuprins intre granita si orasul Pecica, a inceput organizarea de santier, iar pana in aprilie va angaja 400 de muncitori pentru a duce la bun sfarsit proiectul.

Recomandări
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug
Ciolacu rămâne premier, suspans în desemnarea prezidențiabilului. UDMR preia cele mai grele ministere, de care PSD și PNL fug

Discuțiile aprinse din jurul coaliției de guvernare sunt aproape de sfârșit. Liderii pro-europeni au fost duminică la consultări cu președintele Klaus Iohannis, care a amânat să anunțe propunerea de premier.  

Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”
Mall-urile și piețele, invadate de români cu febra Crăciunului: ”Am încheiat astăzi. 1.000 de lei, cam așa”. ”Trăim bine!”

“Doar iau ceva repede din magazin și gata”. Asta și-au spus încrezători majoritatea românilor, în ultimul weekend dinaintea Crăciunului. Apoi s-au trezit la capătul numeroaselor cozi, formate de alți optimiști ca ei.  

Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern
Lista finală a miniștrilor PSD, PNL și UDMR. Surprizele care apar pentru prima dată într-un guvern

Partidele pro-europene care negociază pentru formarea Guvernului au ajuns, duminică seară, la un acord, atât asupra împărţirii ministerelor, cât şi asupra celor care vor prelua portofoliile.