Intarzierile cumulate ale trenurilor in 2010: Romania - 5 ani si 3 luni, Japonia - 36 de secunde
Compania Nationala CFR Calatori va primi de la Guvern o stergere a datoriei acumulata in ultimii ani, prin conversia in actiuni. Iata cateva date despre CFR:
Guvernul va anula datoriile CFR SA de la finele anului trecut catre buget, in suma de 3,99 miliarde lei (aproximativ 917 milioane euro) prin conversia in actiuni, care vor fi preluate de Ministerul Transporturilor ca unic actionar.
Stergerea datoriilor va fi efectuata prin derogare de la legislatia actuala care reglementeaza datoria publica, releva un proiect de ordonanta de urgenta.
La 31 decembrie 2011, compania prelimina datorii catre bugete si Fondul de risc de 3,99 miliarde lei, din care 2,06 miliarde lei reprezinta penalitati si majorari pentru neplata sau plata cu intarziere.
CFR SA se afla pe lista companiilor monitorizate de Fondul Monetar International, iar neadoptarea acestei masuri in regim de urgenta ar impiedica indeplinirea obiectivelor stabilite in acordul cu institutia financiara internationala, se mentioneaza in proiect.
Date despre CFR Calatori
Potrivit unui raspuns al Companiei CFR Calatori, la solicitarea StirileProTV.ro, pe parcursul anului 2010, trenurile au avut intarzieri medii de 5 minute.
Indicatorul utilizat pentru evaluarea parcursului trenurilor este „tren/km”. Intarzierea medie a unui tren la 100 km parcursi a fost de aproximativ 3 minute.
In fiecare zi au fost puse in circulatie 1.534 de trenuri, fiecare dintre acestea inregistrand un timp mediu de intarziere de pana la 5 minute, adica 7.670 de minute/zi. In 2010 trenurile de calatori au intarziat 46.659 de ore, adica 1.944 de zile, ceea ce inseamna 5,3 ani.
Pentru toate caile ferate din lume, insa, Japonia poate fi considerata "modelul suprem" in materie de management si eficienta. Potrivit raportului pe 2010 al Central Japan Railway Company, intarzierile totale cumulate pe anul respectiv ale celebrelor trenuri Shinkansen au fost de circa 36 de secunde.
Intarzierea medie acceptata in cazul japonezilor este de 0,5 minute pe tren, pe parcursul unui an, potrivit datelor oficiale.