Inginerie unică în România. Un tunel de beton de 70 de metri este împins pe sub 10 linii de cale ferată din Timișoara
O operațiune impresionantă a început de câteva zile la Timișoara. Un tunel de beton lung de peste 70 de metri, care va servi drept pasaj rutier, este împins pe sub 10 linii de cale ferată.
Responsabilii au ales să acționeze astfel pentru a nu întrerupe circulația trenurilor. Linia feroviară este extrem de importantă - face parte din două coridoare europene.
Chesonul care măsoară 75 de metri lungime și 28 lățime este împins la o adâncime de 2 metri față de liniile de cale ferată. Structura uriașă, care a fost construită chiar acolo, este urnită cu ajutorul unor prese hidraulice. Zilnic, tunelul va fi mișcat cel mult un metru, timp de 65 de zile, iar pământul de sub el va fi scos cu excavatorul.
Noul pasaj rutier are patru benzi de circulație pentru mașini, două linii de tramvai și pistă pentru biciclete. El va trece pe sub două coridoare europene de cale ferată.
Primul este coridorul Marea Baltică - Marea Neagră - Marea Egee, care leagă feroviar Nordul Europei de Estul Europei. Al doilea este Rin - Dunăre, care asigură legătura între Centrul Europei și porturile Constanța și Sulina.
”E rar aici în România, dar de fapt este o tehnică obișnuită”
Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei: "Era evident greu de închis traficul feroviar care să lege România de Vestul Europei, ar fi însemnat luni de zile, poate peste un an de zile traficul feroviar să fie sistat pe unele dintre linii și o astfel de sistare ar crea prejudicii economice, dar și probleme de securitate".
O companie din Italia și mai multe firme subcontractoare din România lucrează la acest proiect. Împingerea unui tunel de aceste dimensiuni este o premieră pentru țara noastră. Constructorii străini au însă multă experiență.
Inginer Luigi Pastorelli, manager proiect: ”E rar aici în România, dar de fapt este o tehnică obișnuită pentru o astfel de lucrare. Cel mai mare avantaj e că nu se întrerupe linia de cale ferată și nu deranjează circulația".
Valoarea lucrării se ridică la peste 130 de milioane de lei - din care 43 sunt fonduri de la Guvern, prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny. Ceilalți bani sunt de la bugetul local.