Cum va arăta Centura Capitalei după reluarea lucrărilor abandonate în urmă cu 20 de ani. „Sunt doar două puncte critice”
După zeci de ani de promisiuni și lucrări începute dar abandonate, autoritățile din Trasporturi vor lărgi ultimele secțiuni de pe Centura Capitalei.
Cel mai important segment este cel care se intersectează cu Autostrada Soarelui și unde la orice oră șoferii conduc bară la bară. Lucrările vor dura aproximativ doi ani. Tot atunci ar trebui să fie gata și A0, cea care înconjoară Capitala.
La aproape orice oră din zi, în zona Afumați de pe Centura Capitalei, șoferii dau testul răbdării.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Indiferent de sens, coada de tiruri și mașini pare că nu se mai termină.
Șofer: „Stăm de două ore, până la Otopeni, e jale mare. Zilnic, trecem pe aici. Și e nașpa, ce să zic, e nasol tare”.
Șofer: „Stăm vreo două trei ore pe zi. Partea stangă spre Pantelimon acolo e cel mai greu”.
Primele lucrări au fost abandonate în urmă cu 20 de ani
Tronsonul DN2 - A2 este printre ultimele porțiuni unde șoseaua de centură a Capitalei se îngustează de la patru la două benzi.
Abandonate de aproape 20 de ani, de diverse firme de construcții care au intrat în faliment, lucrările de lărgire a drumului vor fi reluate, promit oficialii. Contractul a fost semnat iar antreprenorul are la dispoziție șase luni pentru proiectare. Lucrarea costă 450 de milioane de lei fără TVA, bani europeni nerambursabili.
Cu mii de mașini care tranzitează Centura Capitalei pentru a ajunge fie la Constanța sau la Giurgiu în vamă, muncitorii ar urma să se apuce de treabă cel mai devreme în primăvara anului viitor.
Un drum de 11 kilometri urmează să fie lărgit la 4 benzi, iar noul constructor va relua lucrările abandonate la un stadiu fizic de 20%. Are la dispoziție doi ani să termine lucrarea, același termen estimat și de constructorii care lucrează acum la Autostrada A0. Adică, drumul de mare viteză proiectat să îi scape pe șoferi de aglomerația de pe această centură.
Pe centură urmează să fie construite trei pasaje rutiere. Primul la intersecția cu Drumul județean 301, iar celelalte două peste calea ferată- în zona Autostrăzii A2, și peste linia București - Oltenița.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Nu ar trebuie să aibă probleme cu acest lot, sunt doar două puncte critice, importante , dificile pe DN2 A2 - nu ar trebuie să fie puncte cu mari probleme. Singurele două elemente care ne dau emoții sunt nodul de la Cernica unde avem pasaj și un nou pasaj peste calea ferată”.
Noi lucrări pe Centura Capitalei
Din această săptămână ar trebui să înceapă lucrările și pe un alt tronson de pe Centura Capitalei, între localitățile Jilava și Domnești.
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat al Ministerului Transporturilor: „Realizându-se aceste intersecții pe 3 nivele vor elimina conflictele de trafic între tranzitul de trafic care încă este pe Centura Capitalei și între traficul radial care accesează între și dinspre Capitală. O să ajungem și mai repede la mare”.
Și aici șantierul ar trebui să se încheie în următorii doi ani.
Sursa: Pro TV
Etichete: drum, lucrari, ministerul transporturilor, centura capitalei,
Dată publicare:
30-10-2024 19:27