Cum va arăta Centura Capitalei după reluarea lucrărilor abandonate în urmă cu 20 de ani. „Sunt doar două puncte critice”

×
Codul embed a fost copiat

După zeci de ani de promisiuni și lucrări începute dar abandonate, autoritățile din Trasporturi vor lărgi ultimele secțiuni de pe Centura Capitalei.

Cel mai important segment este cel care se intersectează cu Autostrada Soarelui și unde la orice oră șoferii conduc bară la bară. Lucrările vor dura aproximativ doi ani. Tot atunci ar trebui să fie gata și A0, cea care înconjoară Capitala.

La aproape orice oră din zi, în zona Afumați de pe Centura Capitalei, șoferii dau testul răbdării.

Indiferent de sens, coada de tiruri și mașini pare că nu se mai termină.

Șofer: „Stăm de două ore, până la Otopeni, e jale mare. Zilnic, trecem pe aici. Și e nașpa, ce să zic, e nasol tare”.

Citește și
Încep lucrările la autostrada Sibiu-Făgăraș. Salariile oferite de de constructorul turc pentru cei o mie de angajați
Încep lucrările la autostrada Sibiu-Făgăraș. Salariile oferite de constructorul turc pentru cei 1.000 de angajați
Ce este „picătură rece” fenomenul care a provocat tragedia din Spania soldată cu cel puțin 62 de morți

Șofer: „Stăm vreo două trei ore pe zi. Partea stangă spre Pantelimon acolo e cel mai greu”.

Primele lucrări au fost abandonate în urmă cu 20 de ani

Tronsonul DN2 - A2 este printre ultimele porțiuni unde șoseaua de centură a Capitalei se îngustează de la patru la două benzi.

Abandonate de aproape 20 de ani, de diverse firme de construcții care au intrat în faliment, lucrările de lărgire a drumului vor fi reluate, promit oficialii. Contractul a fost semnat iar antreprenorul are la dispoziție șase luni pentru proiectare. Lucrarea costă 450 de milioane de lei fără TVA, bani europeni nerambursabili.

Cu mii de mașini care tranzitează Centura Capitalei pentru a ajunge fie la Constanța sau la Giurgiu în vamă, muncitorii ar urma să se apuce de treabă cel mai devreme în primăvara anului viitor.

Un drum de 11 kilometri urmează să fie lărgit la 4 benzi, iar noul constructor va relua lucrările abandonate la un stadiu fizic de 20%. Are la dispoziție doi ani să termine lucrarea, același termen estimat și de constructorii care lucrează acum la Autostrada A0. Adică, drumul de mare viteză proiectat să îi scape pe șoferi de aglomerația de pe această centură.

Pe centură urmează să fie construite trei pasaje rutiere. Primul la intersecția cu Drumul județean 301, iar celelalte două peste calea ferată- în zona Autostrăzii A2, și peste linia București - Oltenița.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Nu ar trebuie să aibă probleme cu acest lot, sunt doar două puncte critice, importante , dificile pe DN2 A2 - nu ar trebuie să fie puncte cu mari probleme. Singurele două elemente care ne dau emoții sunt nodul de la Cernica unde avem pasaj și un nou pasaj peste calea ferată”.

Noi lucrări pe Centura Capitalei

Din această săptămână ar trebui să înceapă lucrările și pe un alt tronson de pe Centura Capitalei, între localitățile Jilava și Domnești.

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat al Ministerului Transporturilor: „Realizându-se aceste intersecții pe 3 nivele vor elimina conflictele de trafic între tranzitul de trafic care încă este pe Centura Capitalei și între traficul radial care accesează între și dinspre Capitală. O să ajungem și mai repede la mare”.

Și aici șantierul ar trebui să se încheie în următorii doi ani.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Lovitură pentru cel mai bogat club din lume! Patronul își retrage finanțarea
NEWS ALERT Lovitură pentru cel mai bogat club din lume! Patronul își retrage finanțarea
Citește și...
Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi gata în trei ani. 5 miliarde de euro alocați pentru 88 de kilometri
Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi gata în trei ani. 5 miliarde de euro alocați pentru 88 de kilometri

Guvernul alocă 5 miliarde de euro pentru construcția autostrăzii Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, a anunțat miercuri premierul Marcel Ciolacu. Banii sunt destinați pentru 88 de kilometri de autostradă, care ar trebui construiți în trei ani.

Încep lucrările la autostrada Sibiu-Făgăraș. Salariile oferite de constructorul turc pentru cei 1.000 de angajați
Încep lucrările la autostrada Sibiu-Făgăraș. Salariile oferite de constructorul turc pentru cei 1.000 de angajați

A început șantierul pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu - Făgăraș. Constructorii turci estimează că vor avea nevoie de circa 1.000 de oameni pentru acest proiect.

O mașină a ars ca o torță pe autostrada A3. Șoferul a reușit să se salveze la timp
O mașină a ars ca o torță pe autostrada A3. Șoferul a reușit să se salveze la timp

Un autoturism a luat foc, sâmbătă dimineaţă, pe autostrada A3, în judeţul Cluj. Şoferul a reuşit să scoată autoturismul de pe carosabil. Maşina a ars complet, iar în urma evenimentului nu există victime.

Recomandări
Singurul lucru confirmat de Tal Hanan în scandalul care a zguduit scena politicii românești: „M-am întâlnit și am vorbit”
Singurul lucru confirmat de Tal Hanan în scandalul care a zguduit scena politicii românești: „M-am întâlnit și am vorbit”

La câteva zile de la debutul campaniei pentru alegerile prezidențiale, scena politică românească este dinamitată.

„E de groază”. Ce au lăsat în urmă inundațiile catastrofale din Spania. Guvernul spaniol a instituit o celulă de criză
„E de groază”. Ce au lăsat în urmă inundațiile catastrofale din Spania. Guvernul spaniol a instituit o celulă de criză

Cinci români sunt dați dispăruți în Spania, după inundațiile catastrofale din zonele de sud și est. Ministerul Român de Externe verifică informațiile și a cerut date autorităților spaniole. Bilanțul depășește deja 70 de morți.

Surpriză în lupta pentru Cotroceni. Cum ar putea arăta finala prezidențială. SONDAJ
Surpriză în lupta pentru Cotroceni. Cum ar putea arăta finala prezidențială. SONDAJ

Cele mai multe voturi la primul tur al alegerilor prezidențiale ar merge către Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă.