Cazul metroului care nu incape in statii. Reporterii ProTV au aflat daca se mai pot produce accidente dupa taierea peroanelor

×
Codul embed a fost copiat

"Am taiat din peroanele metroului, pentru ca trenurile se puteau lovi, la un usor balans", spun reprezentantii Metrorex. "Accidentele se puteau produce, doar in statiile construite, cu abateri de la norme ", continua explicatiile.

Sursa foto: CAF Spania

Problema a iesit la iveala dupa ce pe vagoane a fost lipit polistiren. Reporterii PRO TV au coborat in subteran pentru a vedea daca riscul accidentelor a disparut intr-adevar, dupa decuparea peroanelor. Iata ce au gasit.

Ora 11 noaptea. Trenurile vechi s-au retras in depou, asa ca mecanicul de pe o garnitura noua circula cu 60 de kilometri pe ora prin statii. Reprezentantii Metrorex vor sa demonstreze ca riscul de a atinge peroanele a fost eliminat.

Potrivit Metrorex, peroanele nu au fost construite conform standardelor si anumite zone erau periculos de apropiate de vagoane. In timp rotile, dar si sinele se uzeaza, astfel incat trenul, cand intra in statie, balanseaza foarte mult si risca sa atinga peroanele. Cat de mult? Muncitorii de la Metrorex spun ca au aflat dupa ce au lipit pe vagoane polistiren.

Citește și
montreal metrou
Ratare la nivel inalt. Noile vagoane ale metroului din Montreal NU incap in tunel
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Legea spune ca intre peron si vagon trebuie sa fie cel putin 4 centimetri distanta, pentru a elimina riscul lovirii de peron. Atat a avut si polistirenul lipit de partea de jos a trenului. Dupa ce a trecut prin statie, materialul a fost zgariat si chiar rupt.

Intr-o simulare pe calculator, se poate vedea ce s-ar fi intamplat daca peroanele nu erau decupate, iar trenul intra balansand in statie. Totul a fost evitat odata cu decuparea peroanelor, iar trenurile sunt intacte chiar si dupa 4000 de kilometri.

Mihai Andronescu, reprezentant Metrorex: "Nu a existat aici un contact fizic intre elemente de caroserie sau usile trenului sa interfere cu peronul."

De altfel, reprezentantii Metrorex sustin ca au ales sa cumpere trenuri mai mari, pentru ca respecta noile norme ale Uniunii Europene. In plus, ofera mai multe optiuni pentru calatori. Din primul si ultimul vagon au disparut doua randuri de scaune, in schimb, a aparut un spatiu pentru scaunele cu rotile. Este prevazut si cu o centura de siguranta. Daca vreti sa intrati in noile garnituri cu bicicletele, puteti sa o faceti.

O noutate o reprezinta si barele cu manere, care au fost comandate in mod intentionat de Metrorex pentru ca, sustin ei, pasagerii vor avea de ce sa se tina.

In curand trenurile vor incepe testele ziua, asa ca le veti vedea trecand prin statii. Abia dupa ce vor parcurge 20.000 de km vor fi introduse in circulatie.

Metrorex a cumparat 16 trenuri de metrou, pentru care ar fi platit 100 de milioane de euro de la firma CAF din Spania. Trenurile au cate 6 vagoane, o lungime de 114 m, o capacitate de 1200 de pasageri si pot circula cu o viteza maxima de 80 de km pe ora. Sindicalistii de la metrou sustin ca platformele noilor trenuri cumparate de Metrorex sunt prea mari si nu incap in statii.

In replica, compania a sustinut ca trenurile respecta normele tehnice impuse.

Trenurile de metrou realizate de firma CAF au inceput sa soseasca la Bucuresti in decembrie 2013, in prezent fiind receptionate preliminar 6 dintre acestea, aflate in diverse stadii de testare dinamica de tip/serie pe reteaua de metrou.

Tot firma CAF a asamblat, la Atelierele Grivita din Bucuresti, alte patru trenuri, care sunt in diferite stadii de testare statica.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Noile vagoane de 100 de milioane de euro NU incap in 8 statii de metrou. Metrorex da vina pe comunisti si rezolva cu flexul
Noile vagoane de 100 de milioane de euro NU incap in 8 statii de metrou. Metrorex da vina pe comunisti si rezolva cu flexul

''Trenul galben fara cai nu-i nici birja, nici tramvai". Perfect adevarat, in cazul celor de la Metrorex. Dupa ce au dat 100 de milioane de euro pe noile garnituri, au descoperit cu surprindere ca vagoanele nu incap in galerii.

Ratare la nivel inalt. Noile vagoane ale metroului din Montreal NU incap in tunel
Ratare la nivel inalt. Noile vagoane ale metroului din Montreal NU incap in tunel

Greu de crezut, dar si companii occidentale, de mare prestigiu, pot rata un proiect grandios.

Imaginati-va o retea de metrou care uneste toata LUMEA. Proiect revolutionar, cu tunel subacvatic si linii ferate suspendate
Imaginati-va o retea de metrou care uneste toata LUMEA. Proiect revolutionar, cu tunel subacvatic si linii ferate suspendate

Zborurile lungi si calatoriile cu trenul par o eternitate, mai ales daca iei in calcul si timpul de asteptare al escalelor, de preluare a bagajelor sau de schimb al trenurilor. Toate acestea s-ar sfarsi odata cu reteaua mondiala de metrou.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.