Cazul metroului care nu incape in statii. Reporterii ProTV au aflat daca se mai pot produce accidente dupa taierea peroanelor
"Am taiat din peroanele metroului, pentru ca trenurile se puteau lovi, la un usor balans", spun reprezentantii Metrorex. "Accidentele se puteau produce, doar in statiile construite, cu abateri de la norme ", continua explicatiile.
Sursa foto: CAF Spania
Problema a iesit la iveala dupa ce pe vagoane a fost lipit polistiren. Reporterii PRO TV au coborat in subteran pentru a vedea daca riscul accidentelor a disparut intr-adevar, dupa decuparea peroanelor. Iata ce au gasit.
Ora 11 noaptea. Trenurile vechi s-au retras in depou, asa ca mecanicul de pe o garnitura noua circula cu 60 de kilometri pe ora prin statii. Reprezentantii Metrorex vor sa demonstreze ca riscul de a atinge peroanele a fost eliminat.
Potrivit Metrorex, peroanele nu au fost construite conform standardelor si anumite zone erau periculos de apropiate de vagoane. In timp rotile, dar si sinele se uzeaza, astfel incat trenul, cand intra in statie, balanseaza foarte mult si risca sa atinga peroanele. Cat de mult? Muncitorii de la Metrorex spun ca au aflat dupa ce au lipit pe vagoane polistiren.
Legea spune ca intre peron si vagon trebuie sa fie cel putin 4 centimetri distanta, pentru a elimina riscul lovirii de peron. Atat a avut si polistirenul lipit de partea de jos a trenului. Dupa ce a trecut prin statie, materialul a fost zgariat si chiar rupt.
Intr-o simulare pe calculator, se poate vedea ce s-ar fi intamplat daca peroanele nu erau decupate, iar trenul intra balansand in statie. Totul a fost evitat odata cu decuparea peroanelor, iar trenurile sunt intacte chiar si dupa 4000 de kilometri.
Mihai Andronescu, reprezentant Metrorex: "Nu a existat aici un contact fizic intre elemente de caroserie sau usile trenului sa interfere cu peronul."
De altfel, reprezentantii Metrorex sustin ca au ales sa cumpere trenuri mai mari, pentru ca respecta noile norme ale Uniunii Europene. In plus, ofera mai multe optiuni pentru calatori. Din primul si ultimul vagon au disparut doua randuri de scaune, in schimb, a aparut un spatiu pentru scaunele cu rotile. Este prevazut si cu o centura de siguranta. Daca vreti sa intrati in noile garnituri cu bicicletele, puteti sa o faceti.
O noutate o reprezinta si barele cu manere, care au fost comandate in mod intentionat de Metrorex pentru ca, sustin ei, pasagerii vor avea de ce sa se tina.
In curand trenurile vor incepe testele ziua, asa ca le veti vedea trecand prin statii. Abia dupa ce vor parcurge 20.000 de km vor fi introduse in circulatie.
Metrorex a cumparat 16 trenuri de metrou, pentru care ar fi platit 100 de milioane de euro de la firma CAF din Spania. Trenurile au cate 6 vagoane, o lungime de 114 m, o capacitate de 1200 de pasageri si pot circula cu o viteza maxima de 80 de km pe ora. Sindicalistii de la metrou sustin ca platformele noilor trenuri cumparate de Metrorex sunt prea mari si nu incap in statii.
In replica, compania a sustinut ca trenurile respecta normele tehnice impuse.
Trenurile de metrou realizate de firma CAF au inceput sa soseasca la Bucuresti in decembrie 2013, in prezent fiind receptionate preliminar 6 dintre acestea, aflate in diverse stadii de testare dinamica de tip/serie pe reteaua de metrou.
Tot firma CAF a asamblat, la Atelierele Grivita din Bucuresti, alte patru trenuri, care sunt in diferite stadii de testare statica.