Imaginati-va o retea de metrou care uneste toata LUMEA. Proiect revolutionar, cu tunel subacvatic si linii ferate suspendate
Zborurile lungi si calatoriile cu trenul par o eternitate, mai ales daca iei in calcul si timpul de asteptare al escalelor, de preluare a bagajelor sau de schimb al trenurilor. Toate acestea s-ar sfarsi odata cu reteaua mondiala de metrou.
Chiar daca pare un vis greu de realizat in prezent, inginerii dezvolta in continuu noi modalitati de a conecta tari sau continente, pentru diminuarea timpului calatoriilor. Proiectul mondial de a conecta toate tarile intre ele presupune dezvoltarea unei retele de tuneluri subacvatice, linii ferate suspendate si cai de acces prin munti.
Ideea revolutionara de a realiza o harta mondiala a unui metrou care sa conecteze un capat al lumii cu celalalt ii apartine lui Chris Gray, un australian in varsta de 47 de ani, care a fost inspirat de un meci de crichet, scrie Daily Mail.
“Ma aflam in Melbourne, imediat dupa ce vazusem cum Anglia pierde un alt meci, si mi-a trecut prin cap cum ar fi sa zbor in Anglia pentru Craciun si Anul Nou, dupa care sa ma intorc acasa la soare. Asa mi-a venit idea metroului mondial”, a declarat barbatul.
Dezvoltator web si designer grafic la baza, Chris Gray crede despre el ca este o persoana logica, motiv pentru care a inceput sa deseneze harta metroului mondial, pozitionand statii in cele mai aglomerate puncte din lume. Din acele locuri a facut conexiuni cu alte zone de pe Pamant, ajungand la o forma finala a hartii pe care si-a imaginat-o.
Chris nu se afla la prima harta originala ape care o realizeaza. In trecut, designer-ul a schitat o retea de metrou care sa conecteze cele mai mari companii multinationale din lume, proiect la care a petrecut peste 500 de ore.
Harta realizata de Chris Gray seamana cu modelul consacrat al lui Harry Beck, cel care a consacrat reteaua metroului londonez, in 1931.
Sursa foto: www.tfl.gov.uk (Site-ul oficial al metroului londonez)
Magistrala “Tri-continentala” este rosie, exact ca linia centrala din Londra, in timp ce magistrala "Pan-americana" este gri, iar cea "australiana" este neagra.
Click aici pentru harta interactiva a "metroului mondial".
In timp ce viziunea propusa de australian pare imposibil de pus in practica in prezent, Robert Benaim, inginer in constructia podurilor si tunelelor, de la Royal Academy of Engineering, a confirmat ca mai multe tari ar putea fi conectate, chiar daca in unele zone o legatura subterana este dificil de realizat.
Un astfel de proiect ar avea nevoie de un buget nelimitat si suficient de mult timp pentru a crea tunelele subacvatice care sa traverseze Oceanul Atlantic, a explicat Benaim. Nu trebuie neglijate nici vehiculele de mare viteza care vor trebuie gandite, pentru a se putea realiza transportul pe sub apa. Nu in ultimul rand, trebuie luate in calcul si crestele inalte ale muntilor subacvatici pentru ducerea la bun sfarsit a metroului subacvatic.
Totusi, propunerea lui pentru a ocoli aceste probleme ar fi o linie ferata suspendata, pe care sa circule un metrou pneumatic, similar planurilor realizate in California.
In prezent, folosind tehnologiile disponibile, construirea unei linii directe de metrou subacvatic pe sub Oceanul Atlantic, pe ruta Londra – New York, cu o distanta de 5.567 de kilometri, cu un progres de 30 de metri pe zi, ar necesita 508 ani pana la finalizare.
Nici presiunea de sub apa nu trebuie neglijata, intrucat este nevoie de o noua tehnologie care sa adapteze calatorii la fortele care ar actiona asupra corpului uman.