Cat au ajuns sa coste legumele si fructele "Made in Romania" dupa ce intermediarii au fost sariti, in sfarsit, din schema
Hipermarketurile au inteles, in sfarsit, ca oamenii vor sa manance legume si fructe romanesti, mai ales in sezon. Cateva lanturi se lauda ca au 90 la suta rosii, castraveti si salate, doar de la noi din tara.
Ca sa aiba suficienta marfa, i-au invatat pe tarani cum sa-si faca firme, cum sa sorteze recolta, dar mai ales, cum sa livreze la timp.
Hipermarketurile au inteles ca "Produs in Romania" este garantia ca majoritatea clientilor vor cumpara fructe si legume, asa ca au cautat prin toata Romania fermieri dispusi sa colaboreze.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
In judetul Ilfov, au ajuns la familia Arnautu. De multe ori, oamenii nu reuseau sa-si vanda recolta nici la engros si o dadeau pe nimic intermediarilor.
Petruta Oae, producator: "Stateam si o noapte intreaga. Veneam cu marfa acasa pentru ca pur si simplu nu reuseam sa o dam."
Nicoleta Arnautu, producator: "Ne-a gasit unul de la achizitii, ne-au sunat daca suntem interesati de o colaborare. Ne-au asteptat timp de 20 de zile cu firma, pentru ca nu aveam firma."
Anii trecuti, producatorii vindeau o salata direct din sera cu 70 de bani unui intermediar. Acesta, la randul lui, o vindea hipermarketului cu 1 leu 30 de bani si castiga din afacere 60 de bani. Si dupa ce hipermarketul isi punea marja sa, salata ajungea sa coste pe raft 1 leu si 90 de bani.
In acest an, unii producatori au facut alianta cu magazinele si au scos de pe piata intermediarii. Fermierul isi vinde acum salata cu 1 leu si 20 de bani si castiga 50 de bani. Iar dupa ce hipermarketul isi pune marja sa, astfel incat salata costa 1 leu si 70 de bani, tot e cu 20 de bani mai putin decat anii trecuti.
Asa toata lumea castiga, inclusiv clientii.
"Miros si au parfum de ardei. Va duceti la alte raioane unde sunt de import si veti constata ca poate nu au acelasi miros", spune o clienta.
Ana Maria Florea-Harrison, reprezentantul unui supermarket: "Producatorii nu sunt organizati in asociatii, asa incat sa poata livra catre retelele de distributii cantitati mari."
Din pacate, relatia hipermarketuri - producatori se termina cand se termina si vara. Fermierii nu au depozite unde sa-si tina marfa. Deocamdata, potrivit magazinelor, pe rafturi gasim legume si fructe romanest in proportie de 85-90 la suta.
CARREFOUR - 90% productie romaneasca
METRO - 85% productie romaneasca
CORA - 90% productie romaneasca
AUCHAN - 90% productie romaneasca
Sursa: Pro TV
Etichete: pret, legume, fructe, producator, hipermarket,
Dată publicare:
03-07-2014 19:13