"Hingherii" de masini se intorc! Cand va reincepe ridicarea masinilor care sunt parcate neregulamentar
Cosmarul soferilor care n-au unde-si lasa masina se intoarce. Ministerul de Interne a finalizat regulamentul care le va permite din nou primariilor sa ridice autoturismele parcate neregulamentar.
In text se precizeaza cum pot fi ridicate masinile, dar nu se stabileste si cat vor plati ghinionistii ca sa le recupereze. In plus, oficialii vor sa elimine articolul care le permite soferilor sa parcheze pe trotuar, daca lasa un metru spatiu liber pentru pietoni.
Soferul unei masini care a parcat ilegal pe trecerea de pietoni risca in acest moment o amenda. Insa dupa intrarea in vigoare a Ordonantei, el risca sa ramana si fara masina, pentru ca va fi ridicata de firme angajate de primarii in acest sens. La fel vor pati si soferii care parcheaza pe pistele de biciclete sau in statiile de autobuz.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Inainte ca judecatorii ICCJ sa le ia dreptul primariilor de a ridica masinile parcate ilegal, cea din sectorul 6 era campioana la tarife. 800 de lei ii costa pe soferi sa isi recupereze masinile. Si se pare ca doar 10% din aceasta suma ajungea la bugetul local. Restul, ar fi ramas in conturile firmei care a castigat licitatia.
Iar suma pe care un sofer trebuia sa o plateasca politiei, primariei si firmei de ridicari masini era diferita de la un oras la altul, fapt ce a scandalizat pe toata lumea.
Dar, in proiectul Ministerului de Interne aceasta problema nu a fost rezolvata pentru ca, sustin politistii, ar incalca principiul autonomiei locale si legea administratiei publice.
Ar fi simplu ca suma de plata sa fie imparita in 4. Amenda rutiera stabilita de cod, ridicarea care poate fi o suma fixa, transportul care poate fi calculat in functie de distanta parcursa si depozitarea.
Masura ridicarii masinilor din trafic va fi luata curand, cu sau fara amendamente, desi problema locurilor de parcare nu este rezolvata. In putine orase din Romania au fost amenajate parcari, iar Bucurestiul este codas la acest capitol.
Aveti 20 de zile ca sa va spuneti parerea, dupa care proiectul va fi votat de Guvern si in 3 luni va intra in vigoare.