Un aviz tine pe loc de 8 luni prima parcare intermodala din Romania
Constructia uneia dintre cele mai importante parcari din Bucuresti, singura din tara unde se intalnesc mai multe tipuri de transport, s-a blocat romaneste. Este vorba despre parcarea ce trebuie amenajata langa viitoarea statie de metrou Straulesti.
RATB refuza sa dea avizul constructiei pana cand nu i se face un terminal in zona. Metrorex sustine ca nu are bani, iar acest meci de ping pong tine lucrarile pe loc de 8 luni.
Depoul statiei de metrou Straulesti ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul anului. ONG-urile au insistat, iar Metrorex a acceptat ca deasupra depoului sa fie construita prima parcare intermodala din Romania.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Prima astfel de parcare va costa 12 milioane de euro si va avea aproape 700 de locuri. Aici vor putea veni toti soferii care intra in Bucuresti dinspre nordul Capitalei, iar pentru ei tariful va fi de 1,5 lei pe ora.
Soferii care intra in Bucuresti de pe DN1 si DN1A vor putea sa-si lase masinile in parcare si sa circule mai departe cu metroul. A aparut insa o problema la constructia parcarii.
"A fost oprita acum 8 luni aceasta invesitie cu toate ca banii exista in cont pentru ca RATB nu da aviz la autorizatia de construire. Primaria Capitalei se face vinovata pentru ca este o regie in subordinea ei." afirma Dan Trifu, presedintele Asociatiei EcoCivica.
Potrivit ONG-urilor care urmaresc evolutia lucrarilor, RATB solicita un terminal complex in zona pentru a-si da avizul, iar Metrorex nu poate folosi banii europeni pentru asta. O situatie similara gasim si pe linia din Drumul Taberei, unde RATB cere un terminal de troleibuze.
"Din discutiile care au fost cu factorii implicati in zona de circulatie supraterana nu mai trebuia executat acest terminal de troleibuze. Urma sa fie numai autobuz. Insa, mai nou, solicitarile sunt de a reface aceasta zona cu troleibuz." declara Constantin Mustatea, seful Serviciului de Urmarire Lucrari la Metrorex.
Primaria generala isi pune cenusa in cap si promite sa medieze disputele dintre Metrorex si RATB.
“Lipsa de comunicare intre Primaria Capitalei si Metrorex a fost din pacate o practica a vechilor administratii din Bucuresti.” afirma Alex Ichim, purtator de cuvant al Primariei Bucuresti.
RATB nu a comentat deocamdata disputa. Una peste alta, autoritatile urmeaza sa construiasca parcari intermodale la toate capetele liniilor de metrou, asa cum se intampla in marile orase din Europa.